Їсти подано — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Їсти подано

733
Добре їсти приємно, а їсти добре - ще приємніше.
У цієї найдавнішої істини навряд чи знайдеться опонент. Війна війною, як кажуть, а обід за розкладом. Розклади, які пропонують київському працівникові кафе, бари і ресторани, вивчав "Простобанк Консалтинг".
Їсти доступно
Сегмент недорогих закладів - мереж швидкого харчування - кількістю пропозицій бізнес-ланчу не порадував. Навіть більше - як такий, він взагалі був відсутній у зазначених місцях. В "Здоровенькі Були" роз'яснили, що спочатку планувалося пропонувати щось подібне, однак згодом вирішили обходитися стандартними "їстівними" пропозиціями. Причина в тому, що заклад, як і багато йому подібних, працює за принципом залу самообслуговування, отже, кожен клієнт може самостійно формувати те, що йому підходить на обід. Як правило, це салат, перша і друга страва (частіше дві) і напої. Рідше беруть десерти - вони більш популярні ввечері, на вечерю.
Зате піци і пасти, які відмінно представлені в даному закладі (вартість - від 8 грн. - пасти і від 11 - піци) розходяться з дивною швидкістю і користуються особливим попитом у клієнтів, які приходять їсти групами. Що стосується вартості інших страв, то вона коливається від 3,5 грн. (перша) до 15 грн. (середня друга). Середня порція - 250 гр., чого, швидше за все, буде досить дорослій дівчині, але обмаль чоловікові, який працює. Саме тому останні надають перевагу одній першій і двом другим стравам, причому частенько - без салату.
"Пузата хата" також активно запрошує трудовий народ пообідати - але теж не виділяє даний час в окрему пропозицію в меню. Правда, тут є "тематичні" дні, коли більшість страв, які готуються на день, відповідають певній кухні національності. Наприклад, кавказькі, італійські або рибні дні.
Середня "вартість" чека в закладах мереж швидкого харчування в обідній час мало чим відрізняється від такого ж чека в будь-який інший час: це, як правило, 20-40 грн. на людину. Втім, продавці зізнаються, що вдень кияни більше їдять, а ввечері - п'ють. Ще б пак - удень же на потіху - година, а ввечері - час.
Середнє обіднє
Ресторани середнього цінового сегмента, яких у Києві безліч, пропонують таку ж безліч обідніх варіантів. Так, середній заклад дає можливість клієнтові вибрати одну із трьох-чотирьох пропозицій. Як правило, це рибне, м'ясне, а в деяких навіть і вегетаріанське меню.
Складається стандартний набір із салату, супу, другої страви і напою. Вага однієї страви - 150-200 грам. Причому в деяких закладах салати і напої жорстко "прив'язані" до номера пропозиції, а деякі залишають остаточне право вибору за клієнтом. У таких, як правило, діє ще один момент: ви можете не брати, наприклад, всі складові бізнес-ланчу, але платити за нього будете, як за звичайний. Спеціальні пропозиції - це не благодійність від ресторанів, що розсипаються в турботі про клієнта. "Це всього лише страви за встановленою ціною, у якій націнка в кілька разів нижча, ніж у ціні на інші меню", - прохолоджують мій захват обивателя фахівці.
Наприклад, у ресторані "О'панас" бізнес-ланч пропонують за 37 і 57 грн. Не зовсім уважна дівчина-офіціант неохоче роз'яснила, що різниця - у наявності десерту. Бізнес-час тут - з 12 до 15 години, замовлення зазвичай готують протягом 15-25 хвилин залежно від кількості відвідувачів. 25 і 45 одиниць національної валюти коштує обід в "діловий" час у ресторані "Картель". Меню також відрізняються за наповненістю - дві комплексні пропозиції за меншу суму, дві - за більшу. Зате час обслуговування незмінно - близько 15 хвилин, та і робота офіціантів не викликає зауважень.
В "Перваці" бізнес-ланчі називають комплексними обідами. Таких гостям пропонують три - з першою і другою стравами, хлібом і напоями, рибне, м'ясне і "вареникове". Вартість - 39 грн. Час стандартний, обслуговування - хочеться прийти ще.
З японських ресторанів чимсь схожим на бізнес-ланчі балує "Планета суши". Гостям пропонують три різних за складом страви із традиційно японського рису з водоростями і добавками (різні види риби) і соусом. Вартість - близько 40 грн. Чимось схожим можна назвати моріавасе - набори суш і сашимі, але це трохи більше (у середньому 550 грам) і трохи дорожче (від 90 грн.) від стандартного обіду.
Елітно-гурманістичне
Вищий ціновий сегмент у київських ресторанах починається від 55 грн. і вище. Серед найкращих відгуків - ресторан "Марокана" з відмінними пропозиціями для забезпечених ділових людей. Вартість - близько 70 грн. Ресторан La Casa del Habano взяв "ноту" вище - за 85 грн. клієнтам пропонується на вибір три різних обідніх комплекси, які кожен може скомпонувати із закусок, чіабата-сендвічів і десерту. Напої у вартість не входять. Втім, розповіли в ресторані, гості частенько замовляють бізнес-ланч, до того ж до нього - ще одну або дві страви з основного меню. Незадоволених, як самій вдалося переконатися, немає - занадто гарні майстри працюють на кухні, занадто дорожить мережа Carte Blanche, куди входить заклад, своєю репутацією.
Після ретельного дослідження прийшла до висновку, що зовсім небагато дорогих київських ресторанів пропонують бізнес-ланчі. В "Майямі", наприклад, таких нема, однак офіціанти розповіли, що деякі постійні відвідувачі заходять саме в обідній час, і замовляють стандартний "ланчевий" набір з улюбленого салату, другої страви і десерту. Для таких постійних клієнтів ресторан готовий запропонувати окрему від "Козирної карти", у мережі якої перебуває, бонусну 20% знижку на час із 12 до 17 години.
Подібна лояльність простежується не в кожному елітному ресторані, однак "свого" клієнта там знають в обличчя, і всіляко (в особистому порядку) готові привітати чергове його відвідування. У якості "знаків уваги" від ресторану можуть бути сюрпризи від шеф-кухаря, особисті бонусні і рідше - накопичувальні картки, десерти і напої від закладу, а також запрошення на дегустацію.
Смачні висновки
Хоча вибір страв у такій комплексній пропозиції обмежений, подібна система, безумовно, зручна і відвідувачам, і ресторану. Ресторан одержує додаткових клієнтів, а клієнти - обід або бізнес-ланч зі знижкою і з мінімальним терміном очікування замовлення. Порівняно низька ціна і швидкість приготування замовлень пояснюється їхньою стандартністю. Справа в тому, що для стандартних замовлень заготівки робляться заздалегідь, і час їхнього очікування не перевищує 10-15 хв., на відміну від страв інших меню - 20-30 хв. і більше.
Ще одна замітка: величина ефекту від введення спеціальної пропозиції в ресторані залежить від статусу закладу. Для ресторанів середньої і нижче середньої цінової категорії пропозиція сніданків і бізнес-ланчів практично завжди позитивно позначається на обсягах продажів - збільшення відвідуваності в денний час в 1,5-2 рази. Разом з ним збільшується наплив клієнтів і ввечері. А от для елітних ресторанів введення бізнес-ланчів залишається практично непоміченим, говорять фахівці.
Крім того, не можна сперечатися з іншим фактом: на ефективність комплексних пропозицій як засобів боротьби зі спадом потоку відвідувачів впливає місце розташування закладу і його "цільова репутація". Так, чим ближче до місця роботи потенційних, "своїх" клієнтів, тим краще.
За матеріалами:
Простобанк Консалтинг
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас