На Харківському тракторному підвищилась концентрація ГАЗу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На Харківському тракторному підвищилась концентрація ГАЗу

Фондовий ринок
238
Наприкінці минулого тижня співвласник Укрсиббанку Олександр Ярославський заявив про вихід зі складу акціонерів Харківського тракторного заводу. Новим власником понад 90% акцій заводу стане російська група ГАЗ Олега Дерипаски. За даними, за контроль над підприємством новий власник заплатив близько $100 млн, половина з яких піде на погашення боргових зобов'язань заводу.
ВАТ "Харківський тракторний завод" - один з найбільших виробників сільгосптехніки в Україні. В 2006 році обсяг виробництва склав 2 тис. машин, виторг - 369,47 млн грн, чистий збиток - 31,229 млн грн. До 2007 року близько 65% акцій заводу контролювали структури співвласника Укрсиббанку Олександра Ярославського, 27,6% належали державі.
Про угоду розповіло джерело, близьке до акціонерів ХТЗ. Інше джерело, знайоме з перебігом переговорів, повідомило, що група ГАЗ Олега Дерипаски одержить контроль над не менше ніж 90% акціями підприємства. Сума угоди оцінюється в $100 млн, половина з яких піде на погашення боргових зобов'язань ХТЗ.
Перехід підприємства під контроль групи ГАЗ був очікуваним. Ще наприкінці 2006 року сторони досягли принципової домовленості про угоду . У середині цього року на заводі був поставлений лояльний до групи ГАЗ топ-менеджмент. У жовтні Олександр Ярославський повідомив, що між ним і групою ГАЗ досягнута принципова домовленість про продаж частки в ХТЗ. Наприкінці минулого тижня Олександр Ярославський підтвердив, що повністю виходить зі складу акціонерів ХТЗ. У компанії "Російські машини" (управляє групою ГАЗ) заявили, що не коментують незавершені угоди.
Концентрація більше 90% акцій ХТЗ в одних руках стала можливою завдяки допомозі Олександра Ярославського. Нагадаємо, 23 листопада Фонд держмайна продав 27,6% акцій ХТЗ на Українській міжбанківській валютній біржі. Тоді Ярославський підтвердив свою причетність до їх покупки.
Державний блокпакет ХТЗ був проданий за 14,032 млн грн. Трейдер ІК "Проспект Інвестментс" Богдан Вантух вважає цю ціну заниженою. "До моменту завершення угоди (між Дерипаскою і Ярославським) вартість пакета могла зрости в кілька разів, - відзначає він. - Але сама угода могла затягтися. А в умовах гострої нестачі коштів від продажу держмайна продаж 27,6% акцій ХТЗ був неминучим для ФДМ". За словами Вантуха, на момент продажу акції ХТЗ торгувалися надзвичайно дешево - за 1,89-1,9 грн за акцію при звичайних 4 грн. Він не виключає, що це відбулося не без допомоги "третіх" осіб.
Аналітик ІК Concorde Capital Інна Перепелиця відзначає, що ХТЗ за рахунок співробітництва із групою ГАЗ вперше за останні кілька років дістав прибуток $0,5 млн за результатами роботи за шість місяців цього року. Зростання продажів склало 27,6% ($27,1 млн). За весь 2006 рік виторг виріс лише на 2,6%. За прогнозами Перепелиці, до кінця року цей показник збільшиться на 30%.
За даними джерел, знайомих із планами групи ГАЗ, компанія має намір розвивати на ХТЗ виробництво будівельно-дорожніх машин. "Сегмент спецтехніки вважається досить перспективним через застарілу інфраструктуру і підготовку до Євро-2012", - говорить аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко. За її словами, в Україні поки немає великих гравців-виробників цієї продукції. За даними ДАК "Автомобільні дороги України" (Укравтодор), тільки в 2006 році компанія витратила 118 млн грн на закупівлю спецтехніки, виробленої в Білорусії, Росії, Німеччині і Китаї. Цього року планується збільшити обсяг закупівель до 200 млн грн.
Фактична передача контролю відбудеться шляхом викупу групою ГАЗ додаткової емісії ХТЗ. На зборах акціонерів 22 січня 2008 року буде розглянуте питання збільшення статутного капіталу підприємства майже в 46 разів - до 200 млн грн - шляхом закритого розміщення акцій додаткової емісії.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас