Просимо надбавку до зарплати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Просимо надбавку до зарплати

726
"Гроші" дізналися, як не упустити свій новий шанс.
Саме напередодні наступного року власники компаній переглядають бюджет, ухвалюють рішення щодо розширення бізнесу, введення нових вакансій і тому подібних доленосних кроків. У цей час важливо встигнути заявити про себе, свої наміри і про готовність виконувати більш відповідальну і високооплачувану роботу.
Вчасно спланувати
Світлана Гаврилюк, співробітниця однієї з фармацевтичних компаній, пропрацювала на посаді менеджера з продажів півтора року. Вона розуміла, що переросла свою позицію, тому що зуміла повністю освоїти всі премудрості менеджерської роботи. Напередодні Нового року Світлана прийняла рішення прямо поговорити з начальством про свій можливий ріст. "Мені було досить важко, - ділиться Світлана. Але я повинна була зрозуміти свої перспективи і почути від керівництва, на що я можу розраховувати в цій компанії.
Якщо можливості розвиватися нема, то краще піти в іншу організацію". Через кілька днів після бесіди керівник підприємства викликав Світлану і повідомив, що готовий підвищити її до керівника департаменту з продажів, щоправда, з іспитовим терміном у два місяці. Як з'ясувалося пізніше, попередній керівник номінувався на підвищення до національного менеджера, і керівництво саме з'ясовувало, хто зі співробітників компанії найкраще підійде на вакантну посаду. HR-фахівці запевняють: виявивши ініціативу, Світлана вчинила абсолютно правильно. "Не варто покладатися тільки на те, що керівництво саме помітить найбільш працьовитих і кращих людей. У розумних рамках ініціативність все-таки повинна бути присутньою", - говорять вони.
Світлані, за великим рахунком, пощастило. Вона виявилася, як говориться, у потрібний час і у потрібному місці. Її бажання "рости" збіглося з аналогічним бажанням колишнього начальника департаменту. Так що в компанії виникло вакантне "жирне" місце, що до того ж вище керівництво вирішило віддати комусь зі співробітників фірми.
А що робити тим фахівцям, які всіма фібрами своєї душі жадають вирости в посаді, а вакантних "жирних" місць досі немає, і немає. Наш наступний герой знайшов для себе вихід.
Сам собі режисер
Максим, керівник відділу продажів компанії, що займається виробництвом молочних продуктів, ще у вересні довідався, що його контора збирається виводити на ринок нові товари. Тоді він і зрозумів: це його шанс! Максим витратив два місяці, щоб зібрати інформацію про те, хто з конкурентів випускає такі ж продукти, і з якими труднощами вони зіштовхнулися в реалізації продукції. Безумовно, всім цим офіційно займався відділ маркетингу, однак, "продажник" вирішив з'ясувати ситуацію по своїх каналах.
Маючи на руках детальний аналіз, Максим відправив свої замітки керівництву. І запропонував більш детально обговорити свій звіт. Оскільки в ньому була інформація, яку не "нарили" маркетологи, топ-менеджмент компанії вирішив залучити парубка як експерта. Оцінивши його компетентність не тільки в продажах, але і в інших напрямках, у листопаді Максиму запропонували посаду керівника відділу продажів у Київській області з підвищенням ставки з $800 до $1400 на місяць. Плюс бонуси від продажів усього відділу.
Знайти привід
Насправді приводом для підвищення "у ранзі" може бути не тільки випуск нового продукту (погодимося, подібне трапляється вкрай рідко!), але і, приміром, атестація персоналу, що, до слова, часто проводиться наприкінці року. Менеджер з персоналу мобільної довідкової служби "559 Швидка довідка" Ірина Шуляренко розповідає, що завдяки системі атестацій, що існує в їхній компанії, за результатами тестів кожен співробітник може обговорити з безпосереднім керівником і відділом персоналу свої перспективи, а також подати заявку на підвищення.
"Якщо людина відповідає вимогам до посади, має гарні атестаційні результати, і, звичайно, якщо існує вакансія, - його заявка задовольняється", - уточнює Ірина. Однак навіть якщо вакантного місця нема, а фахівець заслуговує підвищення, розмова з босом однозначно не зашкодить. Аргументами можуть стати не тільки результати атестації, але і звіт про пророблену роботу, наприклад, "За цей рік я залучив стільки-то клієнтів, які принесли компанії стільки-то грошей". Крім того, шефові можна показати (за допомогою відповідних папірців) - у яких проектах брав участь фахівець, які інноваційні рішення він прийняв, наскільки він професійно "виріс" за рік і як це відбилося на результатах компанії.
"Перед тим як іти на переговори з директором, найкраще написати на папері всі останні заслуги, для того, щоб у розмові не забути про них", - рекомендує рекрутер-фрілансер Ганна Нікітова. Якщо ви бачите нішу, яку могли б зайняти, скажіть про це прямо". Не потрібно соромитися говорити з керівництвом про своє бажання кар'єрного росту і готовність працювати на посаді начальника, стверджує HR-консультант Катерина Лук'янова. "Тільки це потрібно аргументувати за допомогою прикладів свого успішного досвіду. При цьому варто пояснювати переваги власного призначення на цю посаду", - підтверджує Лук’янова.
Щоб одержати бажане підвищення, важливо говорити не тільки про пророблену роботу за рік. Можна виявити ініціативу і запропонувати створити новий проект та одночасно очолити його. Однак говорити по душах про такі перспективи не рекомендується. До такої розмови як мінімум потрібно підготувати опис проекту із усілякими ризиками, комерційною вигодою і кошторисом витрат.
"У таких випадках треба не просто робити доповідь. У першу чергу керівник повинен побачити блиск в очах і бажання реалізовувати цей проект. При цьому найкраще підготувати серію можливих питань і передбачувані відповіді, які будуть засновані на цифрах. Це як телепередача "Акули бізнесу", тільки в компанії вона може проходити не щотижня, а раз на рік - перед тим як буде подана загальна концепція діяльності на майбутній період", - говорить Катерина Лук'янова.
Боятися не варто
Про те, що люди бояться просити підвищення в босів у переддень Нового року, говорять не тільки HR-фахівці, але і самі боси. На думку голови правління однієї з найбільших в Україні мережі СТО "Добробут" Віктора Білика, ніхто не забороняє підійти до керівника і розповісти про своє бачення майбутньої роботи. "Гарний керівник не буде нескінченно уникати розмови про кар'єру підлеглого", - упевнений Андрій Дзюбенко, директор з розвитку дочірнього підприємства Innovative Marketing.
Як правило, кожен керівник наприкінці року оцінює не тільки пророблену роботу, але і замислюється над тим, як би мотивувати своїх співробітників. "В основному коректування зарплат відбувається двічі в році: навесні і восени, і якщо людина хоче йти з випередженням, необхідно заздалегідь говорити про свої побажання, щоб до весни ми заклали зміни в наш загальний бюджет", - розповідає Андрій Дзюбенко. Наприклад, за словами Віктора Білика, у їхній компанії наприкінці року в обов'язковому порядку керівництво переглядає зарплату всіх співробітників. І якщо людина пропрацювала в компанії більше року, його ставка автоматично збільшується на 5%.
Якщо навіть у компанії і не прийнято автоматично підвищувати зарплату, то кожен фахівець, який себе поважає, повинен знати, що йому є сенс звернутися до боса із пропозицією підвищити прибуток (нехай навіть без зростання в посаді), коли формується бюджет, тобто перед Новим роком. Тут роздумувати не можна!
Опам'ятайтеся, добродії!
Непідвищення працівників у переддень Нового року часто пов'язане з небажанням самих співробітників "напружуватися". "Близько року тому я попросила співробітників підготувати бачення плану власного професійного розвитку. Спочатку всі сприйняли цю ідею досить добре і навіть обіцяли підготувати відповідні документи. Але далі цього справа не пішла. Мене це дуже і дуже засмутило, тому що я не можу зрозуміти, як людина може так спокійно просто плисти за течією і не впливати на свою долю", - обурюється директор агентства Hoshva PR Оксана Гошва.
А даремно! Чекати, що хтось великий і добрий стане за фахівця вершити його професійну долю, не варто.
Рухати-не рухати
Аргументи на користь просування і проти нього
За
- Бізнес розширюється, і з'являються нові вакансії
- Співробітник показав гарні результати на регулярній атестації
- Співробітник "приніс" компанії значну суму грошей
- Працівник успішно реалізував доручений проект
Проти
- Відсутність кваліфікації для підйому по кар'єрнимх сходах
- Результати атестації не вражають або вона не проводилася
- Важко виділити особистий внесок фахівця у фінансовий результат
- При реалізації проекту порушені бюджетні показники і/або потрібне було залучення додаткових зусиль колег
Отже
Розмовляти з босом про підвищення зарплати і нові повноваження резонно саме в переддень новорічних свят. По-перше, є можливість "забити" свої умови в новий бюджет. По-друге, новий рік - нові завдання.
За матеріалами:
Деньги.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас