Із січня за відсутність "автоцивілки" будуть штрафувати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Із січня за відсутність "автоцивілки" будуть штрафувати

414
З 1 січня співробітники ДАІ будуть перевіряти наявність у водіїв полісів обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності. Не виконання цієї вимоги загрожує штрафом.
У час, що залишився до нового року, водії повинні вирішити дилему, пише видання "ДЕЛО", - здобувати страховку автоцивільно відповідальності (ОСАЦВ) або їздити без неї під страхом заплатити штраф 17 гривень. Вчора, 4 грудня Мін'юст зареєстрував наказ в. о. міністра внутрішніх справ, що передбачає таке покарання за відсутність поліса " автоцивілки" з 1 січня 2008 року.
Інструкція в додатку до наказу надає автоінспектору право зупинити будь-який автомобіль і перевірити у водія наявність договору страхування. Якщо такого не буде - "даїшник" повинен оштрафувати автовласника. У першу чергу співробітники Державтоінспекції повинні перевіряти тих водіїв, у яких на лобовому склі машини (у правому верхньому куті) не наклеєний спеціальний знак (стікер), видаваний страховою компанією разом з полісом ОСАЦВ.
Поки розмір покарання невеликий - лише 17 гривень. Але в найближчому майбутньому (якщо Верховна рада прийме відповідні зміни до законодавства) він може істотно зрости.
Це вже третя спроба Державтоінспекції ввести масовий контроль над наявністю у водіїв полісів " автоцивілки". "Відповідно до закону "Про ОСАЦВ" перевірки повинні були початися ще в 2005 році - з 1 квітня, - згадує президент Моторно-транспортного страхового бюро (МТСБУ) Володимир Романишин. - Потім контроль вирішили вводити з 1 серпня 2007 року, і нарешті - з 1 січня 2008-го".
Страховики знову почали підраховувати прибуток, який одержать від очікуваного різкого підвищення попиту на поліси страхування " автоцивілки". "Зараз обсяг цього ринку становить близько 640 мільйонів гривень, - говорить президент страхової компанії "Оранта" Олександр Завада. - А в 2008 році він може зрости вдвічі". Інші страховики називають ще більші цифри - 2-2,5 мільярда гривень.
Однак страховиків чекає і чимало проблем. Адже українські водії, природно, будуть шукати способи "мінімізувати" свої витрати на " автоцивілки ".
Одним з них є покупка так званих "п'ятнадцятиденних полісів", які мають невисоку вартість, але яким досить для проходження техогляду. Навіть при продажі такої страховки водієві будуть видавати стікер, з яким потім можна їздити цілий рік. Страховики домагаються скасування цієї "лазівки" для водіїв і сподіваються, що в новому році будуть внесені зміни до закону "Про ОСАЦВ", які унеможливлять її використання.
Ще однією проблемою є неготовність до масового обов'язкового страхування "автоцивілки" самих страховиків. На думку голови правління страхової групи "ТАС" Дмитра Грицути, для того щоб компанію не почало "лихоманити" від черг водіїв, які вишикуються за виплатами, вона повинна до 1 січня створити цілу інфраструктуру з врегулювання збитків. І збільшити штат співробітників, як мінімум, на 10-15%. "Ті, хто цього не зробив, можуть не пережити наступний рік", - прогнозує експерт.
Особливо, якщо буде прийнятий закон "Про ОСАЦВ" у новій редакції - у цьому випадку вже не клієнт, а страхова компанія буде вирішувати всі питання щодо врегулювання страхових випадків.
За матеріалами:
Подробности
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас