Нові викиди суміші нафтопродуктів виявлені на о. Тузла


Нові викиди суміші нафтопродуктів виявлені на о. Тузла

За оперативними даними Мінприроди, при проведенні моніторингу о. Тузла від північно-західного краю в напрямку на південний схід уздовж південного узбережжя виявлені викиди на узбережжя суміші нафтопродуктів і морських водоростей у вигляді переривчастої смуги шириною від 1 до 1,5 м і довжиною до 5000 м.

Як повідомляє прес-служба Мінприроди, відомство продовжує моніторинг морської акваторії, що прилягає до місця аварії суден "Хадж Ізмаїл" у м. Севастополь (бухта Козача) і "Віра Волошина" (Судакська бухта).

Від російської сторони станом на 12:00 4 грудня 2007 р. не надана відповідь на ноти МЗС України про кількісні і якісні характеристики вантажів, які перебували на затоплених судах РФ у Керченській протоці і наявність паливно-мастильних матеріалів, повні реквізити про судновласників, які необхідні для проведення розрахунку заподіяної шкоди навколишньому природному середовищу України.

Керівник прес-служби МЗС України Андрій Дещиця повідомив, що 29 листопада ц.р. у м. Анапа під час третього засідання спільної україно-російської робочої групи з подолання наслідків стихійного лиха, що відбулося в Азовсько-Чорноморському басейні 11-12 листопада ц.р., було ухвалене рішення про надання російською стороною відповіді не пізніше 3-4 грудня ц.р.

Збитки від розливу мазуту в Керченській протоці становлять майже 900 млн дол. Про такі попередні дані раніше повідомляв в.о. прокурора Криму Олексій Угрюмов. За його словами, цю цифру вирахували на підставі даних транспортної новоросійської прокуратури Росії про кількість мазуту, що вилилася з танкера "Волганефть" під час аварії, а також дизпалива і мастила, які перевозило судно.

Питання, кому конкретно завдано збитків - Росії чи Україні - буде вирішувати спільна знову створена комісія.

Раніше Міністерство природних ресурсів Російської Федерації оцінило екологічні збитки від катастрофи судів у Керченській протоці в 6,382 млрд руб.

Однак, міжвідомча робоча група з визначення шкоди, завданої навколишньому природному середовищу в результаті аварії морських суден раніше повідомила, що при оцінці шкоди повинні враховуватися короткострокові наслідки, такі як загибель птахів, забруднення нафтопродуктами і сіркою, і довгострокові наслідки, такі як втрата рекреаційної цінності прибережних територій, незворотні зміни морської екосистеми, вплив на морські живі ресурси.

Відзначимо, що МЗС України звернулося до РФ із проханням забезпечити виконання домовленостей і зобов'язань, які мають судновласники щодо відшкодування збитків від екологічних катастроф у Керченській протоці.

У свою чергу, Президент України Віктор Ющенко заявив, що власники суден, які затонули в акваторії Азовського і Чорного морів і завдали шкоди екології, повинні відповідати за наслідки аварії в Керченській протоці. При цьому президент підкреслив, що Україна діє в рамках Конвенції про безпеку на морях.

Нагадаємо, 10-11 листопада в результаті сильного шторму в Чорному та Азовському морях постраждали 13 суден, п'ять із яких затонули. У Керченській протоці затонули чотири російських судна: суховантаж "Ковель", танкер "Волгонефть-139", суховантаж "Вольногорськ", суховантаж "Нахічевань". Недалеко від Севастополя затонув грузинський суховантаж "Хадж-Ізмаїл". Найбільших збитків екології регіону завдала аварія танкера "Волгонефть-139", на його борті перебувало більше 4,7 тис. т мазуту, з яких 1,3 тис. т вилилися в море.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua