Метпідприємства просять президента запобігти черговому підвищенню тарифів на вантажні залізничні перевезення


Метпідприємства просять президента запобігти черговому підвищенню тарифів на вантажні залізничні перевезення

Федерація металургів України (ФМУ) звернулася до президента країни Віктора Ющенка із проханням запобігти запланованому Міністерством транспорту і зв'язку і Державною адміністрацією залізничного транспорту ("Укрзалізниця") черговому підвищенню тарифів на вантажні залізничні перевезення.

Як повідомляється в розповсюдженому в п'ятницю прес-релізі ФМУ з посиланням на відповідне звернення до глави держави, "Укрзалізниця" має намір у черговий раз невиправдано збільшити свої доходи за рахунок промисловості і пересічних громадян.

При цьому відзначається, що в проекті наказу Мінтрансзв’язку, з 1 січня 2008 року збільшуються тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом України.

"Причому індексація тарифів передбачає застосування найбільшого коефіцієнта", - підкреслює ФМУ.

Так, тариф на перевезення залізорудної сировини (ЗРС) у межах України зросте на 83,5%, при цьому додаткові витрати метпідприємств за 2008 рік складуть 841 млн грн при рівні обсягів перевезень поточного року. Перевезення коксу подорожчає на 22,7%, що приведе до додаткових витрат метпідприємств за 2008 рік в 134 млн грн, а додаткові витрати метпідприємств під час перевезення чавуну і прокату чорних металів за 2008 рік складуть 145 млн грн.

За даними ФМУ, сумарні втрати метпідприємств очікуються в сумі 1,12 млрд грн в обсягах перевезень 2007 року, а в запланованих обсягах 2008 року втрати будуть становити 1,55 млрд грн. Плата за перевезення вантажів відносно 2007 року зросте на 35%.

"При такому істотному збільшенні залізничних тарифів метпідприємства не зможуть витримати відволікання коштів із прибутку, не порушуючи своїх програм із техпереозброєння основних коштів, тому що вже сьогодні вкладають великі кошти в технічне переоснащення виробництва і мають значну кредиторську заборгованість по кредитах на зазначені цілі", - попереджає ФМУ.

При цьому ФМУ вважає, що проект наказу Мінтрансзв’язку в запропонованому варіанті не повинен бути погоджений, тому що, у першу чергу, приведе до збільшення інфляційних процесів на внутрішньому ринку, а по-друге, до погіршення умов впровадження нових технологій у металургії. Найбільш прийнятним був би механізм індексації, розрахований по середньозваженому коефіцієнті, але при безумовному обговоренні такого механізму з відправниками вантажу, думають у федерації.

У прес-релізі також повідомляється, що фактично розробку тарифної політики і її впровадження в сфері залізничних перевезень здійснює "Укрзалізниця" - структура, зацікавлена в збільшенні фінрезультатів діяльності залізничного транспорту. Відсутність прозорості механізму формування залізничних тарифів і контролю за обґрунтованістю витрат приводять до лобіювання "Укрзалізницею" різкого збільшення тарифів, що з погляду економічної доцільності є невиправданим - саме так були збільшені на 50% тарифи на перевезення вантажів у квітні 2005 року, нагадується в документі.

"Основними аргументами "Укрзалізниці" щодо необхідності збільшення тарифів є посилання на збільшення цін на продукцію, що використовується залізничним транспортом, збитковість пасажирських перевезень і недостача коштів на придбання рухомого складу. При цьому ці аргументи повторюються щораз при розгляді чергового наказу про підвищення тарифів, а поліпшення ситуації з рухомим складом не відбувається. Таке посилання лише підтверджує думку про неприпустимість регуляції тарифів саме "Укрзалізницею", - переконані у ФМУ.

Необхідно негайно створювати незалежний орган регуляції монополії на транспорті, а саме Національну комісію з питань регуляції тарифів на транспорті, констатується в прес-релізі.

Як повідомлялося, Мінтрансзв’язку ініціює підвищення вартості перевезень окремих видів вантажів залізницею з 1 січня 2008 року. Відповідно до проекту наказу Мінтрансзв’язку, опублікованому на веб-сайті відомства, при оплаті перевезення залізної руди і залізорудного концентрату усередині країни по експортних і імпортних контрактах до чинних тарифів буде застосовуватися єдиний коефіцієнт, що складе 3,206. У цей час до тарифу на транспортування цих вантажів на експорт застосовується коефіцієнт 2,063, до внутрішніх перевезень - 1,713, імпортних - 3,143.

Крім того, міністерство пропонує ввести єдиний коефіцієнт до тарифу на транспортування калійних, азотних, мінеральних добрив і аміаку, що складе 2,427.

У цей час до тарифу на перевезення мінеральних добрив на експорт та усередині країни застосовується коефіцієнт 2,216, до імпортних перевезень - 2,427, до тарифу на транспортування калійних добрив і аміаку у всіх видах повідомлення - 2,216, до тарифу на перевезення азотних добрив на експорт - 2,427, усередині країни - 2,216.

Мінтрансзв’язку також пропонує застосовувати єдиний коефіцієнт 4,858 до тарифів на перевезення світлих нафтопродуктів по всіх видах сполучення. У цей час цей показник для тарифу на їхнє транспортування на експорт становить 4,763, до тарифу на перевезення усередині країни та імпорту застосовується коефіцієнт 4,421.

Крім того, пропонується ввести єдиний коефіцієнт до тарифу на перевезення коксу в розмірі 3,282. У цей час до тарифу на його транспортування на експорт застосовується коефіцієнт 3,217, на імпортні і внутрішні перевезення - 2,621.

За чинним наказом Мінтрансзв’язку №402 від 15 травня 2007 року, у рамках поетапного підвищення вартості залізничних вантажоперевезень із 1 грудня існуючі коефіцієнти до тарифів виростуть на 2%.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua