Вантажоперевезення подорожчають — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Вантажоперевезення подорожчають

196
З 1 січня тарифи на перевезення вантажів залізницею можуть знову вирости. По окремих видах продукції - на 83,5%. Мінтранс мотивує це швидким вступом України до СОТ. Експерти не сумніваються, що власники вантажів піднімуть ціни на свою продукцію.
На сайті Мінтрансзв’язку з'явився проект наказу "Про індексації тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України". У документі пропонуються нові коефіцієнти до залізничних тарифів, зокрема, залізній руді, коксу, вугіллю, зрідженим газам, темним і світлим нафтопродуктам, зерну, мінеральним і калійним добривам, аміаку, чавуну та іншому прокату. А також будматеріалам - щебеню, піску і гранвідсіву. Ще документ містить пункт про скасування знижок, які одержали в травні ц.р. власники власних залізничних вагонів. Всі ці нововведення чиновники збираються ввести з 1 січня 2008 р. Прогнозовані Мінтрансом втрати власників вантажів при цьому складуть 1,8 млрд. грн. на рік.
Як пояснюють у Мінтрансі, підвищення тарифів пов'язане з необхідністю їхнього вирівнювання за повідомленнями (експорт, імпорт і у межах України) напередодні вступу України до СОТ. Вирівнявши тарифи, чиновники сподіваються прискорити вступ до СОТ, а також підвищити конкурентноздатність продукції національного виробництва.
Експерти сумніваються, що цих цілей удасться досягти зазначеним шляхом. За словами економіста ОП "Металургпром" Ніни Чечель, вирівнювання тарифів, відповідно до запропонованого документа, відбудеться із прив'язкою до найбільшого коефіцієнта. Тому підвищення вдарить по рентабельності не тільки підприємств, що працюють із експортом та імпортом, але і перевізників продукції усередині країни. Це ніяк не буде сприяти конкурентноздатності національного виробника, вважає економіст.
Не збігаються прогнози металургів і чиновників і щодо фінансових втрат вантажовласників від підвищення тарифів. "Додаткові витрати всіх металургів очікуються в сумі 1,1 млрд. грн. в обсягах 2007 р. В обсягах же 2008 р. ця сума може досягти 1,5 млрд. грн.",- говорить пані Чечель.
Виконавчий директор консалтингової компанії UPECO Сергій Куюн переконаний, що подорожчання перевезення усередині країни вдарить по кишені кінцевого споживача, а зростання експортних тарифів позначиться на рентабельності вітчизняних нафтопереробних заводів. "Внутрішні та імпортні тарифи - одна зі складових виробництва, яку продавці можуть включити у вартість продукції", - відзначає експерт. За даними UPECO, залізницею перевозиться близько 95% внутрішніх та експортних нафтовантажів, і близько 50% - імпортних.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас