Більше половини росту світового ВВП в 2007 р. випало на частку Китаю, Індії та Росії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Більше половини росту світового ВВП в 2007 р. випало на частку Китаю, Індії та Росії

Казна та Політика
288
Останні економічні дані з попиту на морські вантажоперевезення говорять лише про одне - світова економіка продовжує рости швидкими темпами, навіть незважаючи на негативні наслідки серпневої кредитної кризи в США, і в 2007 р. на частку Китаю, Індії та Росії довелося більше половини росту світового ВВП. Про це повідомляє Reuters.
Так, універсальний індикатор стану світового фрахтового ринку Baltic Exchange Dry Index виріс за минулий період 2007 р. практично на 150%, незважаючи на побоювання щодо уповільнення американської економіки.
В 2001 р. (рік останньої рецесії економіки США) цей індекс знизився практично вдвічі через різке зменшення попиту на вантажоперевезення. Однак цього разу недостача попиту зі США компенсується Китаєм і Індією, які закуповують у величезних кількостях продукти харчування, сировину і промислові метали. Аналітики відзначають, що найближчим часом ситуація залишиться без змін, оскільки ринкам країн, що розвиваються, необхідно підтримувати високі темпи економічного росту.
"Протягом досить довгого періоду часу експерти стверджували, що у світі два двигуни економіки - США і Європа, - відзначає співзасновн і голова правління інвестиційного банку Dahlman Rose Симон Розі. - Однак зараз у світі з'явився третій двигун: це Китай і Індія". Так, у порту Long Beach (західне узбережжя США) обсяги імпорту знизилися в жовтні на 3,7%, а останні показники Freight Transportation Services Index (FTI) перебувають на найнижчому із січня 2004 р. рівні.
Однак світові показники демонструють абсолютно протилежну тенденцію. Так, Baltic Exchange's Index, що побив у цьому місяці всі рекорди, відображає різке зростання попиту на вугілля, залізну руду, цемент і зернові культури. Обсяги експорту з порту Long Beach зросли в жовтні ц.р. на 32,5%, що говорить про зростання попиту на американські товари, які стали більш доступними за межами США через долар, що слабшає.
Щоправда поки аналітики задаються питанням, як довго ринки країн, що розвиваються, зможуть протистояти негативним наслідкам кредитної кризи. "Якщо американській економіці і вдасться уникнути в наступному році рецесії, то це відбудеться багато в чому завдяки стабільному росту світової економіки", - вважає провідний економіст Manufacturers Alliance/MAPI Даніель Мекстрот.
Що ж стосується Китаю, за прогнозами економістів, нинішній обсяг попиту збережеться як мінімум до початку літніх Олімпійських ігор у Пекіні в 2008 р. "Однак поки ніяких ознак припинення такого "ралі" не спостерігається", - відзначає фінансовий директор Genco Shipping & Trading Ltd Джон Вобенсміт. "Китай буде все так само мати потребу в залізній руді для виробництва сталі, і ця руда буде надходити із Бразилії та Австралії", - додає він.
Навіть нафта, що наближається до позначки 100 дол./барр. (яка привела до подорожчання палива і росту тарифів на вантажоперевезення), мало вплинула на китайський попит, відзначають економісти. "Китайський уряд вирішив будь-яким чином вивести країну в лідери. І вартість морських перевезень їм не перешкода", - вважає Вобенсміт.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас