Одеса-Броди-Гданськ не складе конкуренції російським трубопроводам — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Одеса-Броди-Гданськ не складе конкуренції російським трубопроводам

Енергетика
145
Новий глава ВАТ "АК "Транснафта" (РТС: TRNF) Микола Токарєв вважає, що нафтопровід Одеса-Броди-Плоцьк-Гданськ не складе конкуренції російським магістральним трубопроводам.
"Розглядати як конкурента російським нафтопровідним системам його не можна, оскільки його проектна потужність - 9 млн тонн. Якщо порівнювати з тим, що в Росії 450 млн тонн нафти закачується чрез систему "Транснафти", то тут нема чого коментувати", - заявив він в інтерв'ю "Інтерфаксу" і телеканалу "Вести".
Як повідомлялося раніше, у середині жовтня Азербайджан, Грузія, Україна, Польща і Литва підписали угоду про заснування спільного підприємства для проектування і прокладання нафтопроводу Одеса-Броди-Плоцьк-Гданськ.
Нафтопровід, як вважають країни, що беруть участь у проекті, покликаний стати альтернативою поставкам нафти з Росії, створити умови для доставки нафти з регіонів Каспійського і Чорного морів у регіон Балтійського моря.
Токарєв підкреслив, що нафтопровід до цього часу побудований лише до м.Броди, і для успішної реалізації країнам, що беруть участь у проекті, необхідно "довести його до логічного завершення".
Крім того, відзначив він, успішна реалізація цього проекту можлива тільки при наявності домовленостей про поставки нафти. "Навіть якщо зробити його повноцінним і простягнути до Гданська, він, знову ж, не може скаласти серйозної конкуренції, оскільки це нафтопровід і, виходить, ним повинна перекачуватися нафта. А питання, де її брати, сьогодні відкрите", - сказав він. "Азербайджан (один з учасників проекту - АНІ) добуває близько 40 млн тонн на рік. З них 30 млн тонн іде на Баку-Тбілісі-Джейхан. Десь приблизно 8-9 млн тонн використовується на внутрішньому ринку Азербайджану. І залишається 1-1,5 млн тонн, які Азербайджан міг би надати в рамках погоджених програм цих чотирьох країн. А ні Литва, ні Польща, ні Грузія не є нафтовидобувними країнами. Виходить, повинні бути коректні розрахунки, зрозумілі всім, чим заповнювати цю трубу у випадку, якщо будуть витрачені $2 млрд, заплановані для її вирішення", - відзначив глава "Транснафти".
Магістральний нафтопровід Одеса-Броди побудовано в 2001 році для транспортування каспійської нафти. Протягом декількох років він не використовувався.
В 2003 році уряд України замовив PricewaterhouseCoopers бізнес-план будівництва продовження Одеса-Броди до польського міста Плоцьк. Відповідно до бізнес-плану вартість будівництва нафтопроводу до Плоцька при потужності 10 млн тонн на рік складе близько $300 млн, ще $150 млн буде необхідно вкласти для збільшення його пропускної здатності до 25 млн тонн нафти на рік.
Наприкінці червня 2004 року уряд України дозволив використати трубопровід для транспортування російської нафти в реверсному режимі. У грудні 2006 року "Укртранснафта", російська "Транснафта" і російсько-британський холдинг ТНК (РТС: TNKO) -ВР підписали додаткову угоду на три роки до угоди від 2004 року про співробітництво і координацію дій між "Транснафтою", "Укртранснафтою" і ТНК-ВР про транспортування нафти по території РФ і України.
У цілому за час роботи нафтопроводу Одеса-Броди в реверсному режимі (з вересня 2004 року і станом на 30 вересня 2007 року) прокачано близько 16,946 млн тонн сировини, у вигляді платежів за транзит і портові збори Україна одержала більше $187,8 млн.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас