Кабмін і Рудьковський борються за порт Південний — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кабмін і Рудьковський борються за порт Південний

Казна та Політика
194
До протистояння між керівництвом морських портів і Міністерством транспорту підключився створений у червні Кабміном концерн "Укрморпорт". Керівник концерну Сергій Климов підписав наказ про звільнення з поста начальника порту Південного Олександра Гондзи, якого призначив в 2006 р. міністр Микола Рудьковський.
У Мінтрансі, посилаючись на указ президента від 22 серпня про призупинення створення "Укрморпорта", вважають звільнення пана Гондзи незаконним.
Учора пан Климов особисто пред'явив начальникові порту наказ про його звільнення й представив колективу нового й.о. глави підприємства - Володимира Васильєва (обіймав посаду заступник голови порту, але був звільнений "за прогули"). За його словами, ротація погоджена з віце-прем'єром Андрієм Клюєвим.
Заступник голови порту Максим Кильницький стверджує, що процес подання нового керівника мав ознаки силового захоплення. Прибулі зажадали в працівників порту статутні документи підприємства і його печатка. "Ми вже звернулися в Генпрокуратуру, СБУ, направили звернення прем'єр-міністру та президентові з проханням відреагувати на те, що відбувається", - повідомив пан Кильницький.
Прес-секретар Мінтрансу Вікторія Бутенко заявила, що дії директора концерну незаконне: "Створення "Укрморпорта" припинено указом президента. Ми підпорядковуємося цьому указу й працюємо на його підставі". Якщо концерн дійсно нелегітимний, то повноваженнями по призначенню керівництва портів володіє міністр транспорту.
Мін'юст уважає указ президента незаконним, хоча офіційно оцінки указу не давав. "Юридична оцінка указу президента не дається по запиті преси, але на запит Кабміну вона може бути зроблена. Оприлюднити її ми не можемо, тому що справу про «Укрморпорту» передано на розгляд у Конституційний суд", - сказали в прес-службі міністерства.
Експерти думають, що ситуація в порту Південний стала слідством боротьби між політичними чинностями й афілійованими бізнесами-структурами за контроль над морським господарством країни. До створення концерну "Укрморпорт" цей контроль майже вдалося встановити соціалістові Миколі Рудьковському. Із часу назначення міністром він перемінив керівництво майже в кожному порту країни. Але відтворений концерн "Укрморпорт" позбавив міністра можливості вести кадрову політику в галузі, його ставлеників тепер забирають.
Очевидно, новими начальниками портів будуть не представники СПУ, а менеджери, лояльні до Партії регіонів і Компартії (за деяким даними, Сергій Климов представляє інтереси комуністів). Про те, що комуністи розраховують одержати дивіденди від створення концерну, говорить реакція лідера партії Петра Симоненко на указ президента про призупинення створення "Укрморпорту". "Президент удався до політичного рейдерства. Очевидно, він готується до приватизації морських портів", - заявив пан Симоненко. Якщо Конституційний суд визнає указ президента неправомірним, зміна керівників у портах продовжиться.
За даними Мінтрансу, в 2006 р. сукупний чистий прибуток державних морських портів склала $66,6 млн. На порт Південний доводиться 14,4% фінансових потоків галузі.
Катерина Гребеник
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас