ПРОМО
Банківська система впоралася з наслідками ракетного терору по об'єктах енергетичної інфраструктури — банкір
Банківська
система виявилася досить підготовленою, витримавши березневі та
квітневі ракетні, дронові атаки по українських об'єктах енергетичної
інфраструктури. Однак певні труднощі в роботі відділень спостерігалися в
містах, які зазнали найбільших уражень і де були запроваджені тимчасові
відключення енергопостачання, зокрема в Харкові, Одесі, Дніпрі,
Запоріжжі та низці інших.
Про це повідомив Сергій Мамедов, голова правління Глобус банку.
За його
словами, проблеми з енергопостачанням, спричинені ракетним терором,
варто сприймати, як тимчасові, адже, по-перше, понад 2/3 всіх
банківських відділень приєднані до системи Power Banking, що передбачає
безперебійне енергоживлення, безперешкодний доступ до мережі Інтернет,
здійснення необхідних банківських операцій, посилений кіберзахист від
хакерського втручання, загальне безпечне перебування громадян у
відділенні тощо.
По-друге, на
випадок можливих перебоїв мобільних операторів в банківських застосунках
впроваджено цифровий підпис клієнта, який не потребуватиме отримання
додаткового смс-підтвердження для списання коштів. Крім того, розширено
перелік каналів для сповіщення клієнтів — це насамперед використання
месенджерів, до яких прив’язані мобільні номери клієнтів.
По-третє,
наразі більшість банківських операцій можна здійснювати дистанційно —
через банківські застосунки: від найпростіших переказів до оформлення
розтермінування, відкриття депозиту, банківської карти, перерахунку
коштів на картки закордонних банків з мінімальною комісією, отримання
кредиту тощо.
Експерт
розповів, що у відділеннях очолюваного ним банку, розташованих в Одесі,
Харкові, Дніпрі, Запоріжжі та Сумах, запроваджено посилений безстроковий
протокол «Блекаут», завданням якого є цілковита безпека кожної
проведеної операції, надання максимального спектра послуг, оперативне
реагування на будь-які зовнішні загрози та оптимізація робочого часу
згідно з безпековою ситуацією (залежно від специфіки операції точкове
перенаправлення клієнтів до інших відділень), а також за потреби надання
першої невідкладної допомоги клієнтам.
За його
інформацією, у березні в зазначених містах кількість офлайн-звернень до
банківських відділень скоротилася в середньому на 15%, при цьому
кількість онлайн-звернень через банківський застосунок збільшилася в
середньому на 25% (тут враховані звернення як дійсних клієнтів, так і
тих, хто вперше встановив застосунок на смартфон). Крім того, робочий
час відділень, дотримуючись загальних вимог до безпеки громадян
(наприклад, у випадку повітряної тривоги), зменшився в середньому на 1,5
години.
«З жовтня 2022
року по квітень 2023 року Україна вже пережила „півріччя генераторів“, й
отриманий досвід довів, що навіть в складних обставинах робота
банківських відділень майже не змінилася (за винятком тих міст, де після
березневих і квітневих атак спостерігаються тимчасові обмеження та
погодинні відключення світла). Можна сказати, що робота банківських
відділень зупиниться лише в найгіршому і найскладнішому випадку — коли
воєнна загроза стане непоборною та виникне потреба в евакуації
громадян», — підкреслив Сергій Мамедов.
За матеріалами: Глобус
Поділитися новиною