Андрій Петрик: як бізнесу обрати CRM-систему в нових реаліях — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Андрій Петрик: як бізнесу обрати CRM-систему в нових реаліях

Фінтех і Картки
5449
Андрій Петрик: як бізнесу обрати CRM-систему в нових реаліях
Андрій Петрик: як бізнесу обрати CRM-систему в нових реаліях
З початку повномасштабного вторгнення багатьом українським компаніям довелося оперативно змінювати систему CRM для ведення бізнесу.
Така ситуація склалася через те, що досить довгий час значна частина українських бізнесів користувалася російським софтом (які були лідерами на українському ринку).
В умовах війни акценти змістилися, але як не помилитися з вибором необхідної саме вашому бізнесу CRM-системи, коли часу на вибір не так багато?
У 21 столітті CRM-система — це серце бізнесу. Перейти на нову CRM для багатьох бізнесів — це відповідальний крок.
Лячно інвестувати у систему, яка не підійде по функціоналу; боязно втратити дані в процесі переносу; не хочеться звикати до нового інтерфейсу і т.д.
Проте, хочу заспокоїти підприємців одразу: вдало обрана CRM-система допоможе вам не тільки зберегти набуте, а й дасть можливість вивести бізнес на новий рівень.
В цій колонці пропоную вивчити питання вибору CRM-системи у нинішніх умовах, щоб сформувати чіткий запит та мати базове розуміння, як CRM може допомогти конкретно вашому бізнесу.

Обирайте CRM з необхідним функціоналом

Правильно підібраний функціонал CRM — це базова порада, з якої варто почати власнику бізнесу, який обирає CRM-систему для компанії. Одразу скажу неприємну правду: немає такої CRM-системи, яка б лише по факту її встановлення вирішила б ряд проблем в компанії.
Це не чарівна пігулка. Я би навіть сказав, що підхід до вибору та впровадження CRM-системи — це робота з обох сторін. Тому визначте свої очікування заздалегідь: для чого вам потрібна CRM-система?
Можливо, ви хочете підвищити ефективність команди? Тоді звертайте увагу на CRM-систему, що пропонує найбільш обширну автоматизацію процесів.
Треба збільшити кількість лідів? Тоді вам підійде CRM, що інтегрується з максимальною кількістю каналів продажу.
Раджу звернути увагу на наявність ряду функцій CRM, які можуть знадобитися малому та середньому бізнесу:
● управління контактами, компаніями, лідами та угодами;
● візуалізація воронки продажів;
● управління командою та завданнями;
● маркетингові можливості;
● візуальні інформаційні панелі та звітність;
● автоматизація бізнес-процесів;
● email-розсилки;
● інтеграція з іншими інструментами у вашому технічному стеку.
Також раджу завжди думати на кілька кроків вперед при виборі CRM-системи. Навіть якщо на даному етапі розвитку бізнесу ви не плануєте автоматизувати процеси, прийде час, коли ви захочете додати автоматизацію, бо ваша компанія зростатиме, а з нею команда і клієнти.
Зважайте на CRM-системи з розширеним функціоналом на етапі відбору, щоб потім знову не шукати нову.
Або інший варіант: якщо ви плануєте, що згодом, наприклад, і відділ маркетингу буде використовувати систему, треба одразу зважати на наявний функціонал на майбутнє.

Дізнайтеся, чи має розробник CRM досвід роботи у вашій сфері

Кожна галузь має свої особливості, які має врахувати CRM-система.
Переконайтеся, що ваш постачальник CRM має досвід роботи саме в вашій індустрії. Чому це важливо? Досвідчений CRM-сервіс краще розуміється на важливих для вашої галузі інтеграціях, краще знає ринок.
Раджу не боятися запитувати про досвід попередньої співпраці напряму або провести самостійне дослідження, запитавши клієнтів чи прочитавши відгуки на спеціалізованих сайтах.

Зважайте на інтеграції

Різні бізнеси мають різний запит на інтеграції в CRM-системі. Для когось ключовою потребою є інтеграція з Gmail, для інших — з Viber і Telegram, ще для когось — з телефонією.
Окремий випадок, коли бізнес має складні інтеграції — тут варто зважати на те, чи можливо буде допрацювати CRM-систему, щоб вона ідеально підійшла під потреби бізнесу.
Навіть якщо в обраних вами потенційних CRM-системах немає необхідних вам інтеграцій, проговоріть момент їх реалізації під ваш запит або через сторонні сервіси. У майбутньому це суттєво спрощуватиме ведення бізнесу та роботу цілої команди.
Не має значення, наскільки добра CRM, яку ви знайшли, якщо ваше поточне програмне забезпечення несумісне з нею.
CRM та інший софт із стеку мають утворювати єдину екосистему для продажу, щоб не було потреби експортувати дані, агрегувати та порівнювати їх.

Простота роботи із системою

Впевніться, що перед вами зрозумілий інтерфейс, а також є можливість налаштування та кастомізації без допомоги сторонніх фахівців, швидке завантаження сторінок, миттєвий доступ до потрібних даних.
Впровадження такої систем не забере у вас багато часу: лише кілька днів — і ваші співробітники, і ви самі стаєте однією великою системою, яка рухається до неймовірних продажів та якісної роботи з клієнтами.

Подбайте про безпеку даних

Переконайтеся, що це український або іноземний софт, але точно не російський. Ключову увагу приділіть вимогам до серверів, можливості бекапів, сертифікатам безпеки даних тощо.

Користуйтеся можливістю demo-версії

На етапі вибору я раджу не полінуватися та зареєструватися в кількох безкоштовних пробних версіях різних CRM-систем.
Таким чином, у вас буде можливість зрозуміти як працює система ізсередини. Деякі українські бізнеси готові почати платити і підписувати контракти, не спробувавши систему — це неправильний підхід.
Впевніться, що система підходить під ваші процеси і запити і лише потім купуйте. Якщо компанія не має функції безкоштовного пробного періоду — запросіть у менеджера індивідуальну пробну demo-версію.
Повірте, це дозволить вам в результаті зекономити сили цілої команди та краще зрозуміти продукт.
The last but not the least — прийміть той факт, що зміни — це незамінний атрибут росту. Впроваджуючи нову CRM-систему, бізнес отримує апгрейд в функціональності, якості сервісу та безпеки даних.
Тож для покращення бізнесових процесів, збільшення прибутку та зміцнення бізнесу підприємцю необхідно інвестувати у кращі інструменти, яким би «страшним» не здавався цей перехід на перший погляд.
Андрій Петрик, CEO & Co-founder NetHunt CRM
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас