45% украинцев в возрасте 60 лет не будут иметь права на пенсионное обеспечение
Що потрібно врахувати, коли берете «швидкий кредит». Про це пише Мін’юст.
Споживачі фінансових послуг мають право:
- на необхідну, доступну та достовірну інформацію щодо фінансових організацій та послуг, які вони надають;
- на належну якість наданих послуг та обслуговування;
- на укладення договору у письмовій або електронній формі, із зазначенням реальної ціни позики, відсоткової ставки за кредитом.
Укладаючи договір з кредитною установою, потрібно звернути увагу на:
- нерозкриття повної вартості кредиту, розміру додаткових комісій, ставок та умов кредиту (або зазначення цих даних дрібними літерами наприкінці документа);
- оманливу рекламу — приміром, фінансова компанія рекламує кредити «під 0%», за якими направду ставка виявляється вищою; або компанія пропонує ставки 1−2% за кредитом, не уточнюючи, що це ставка за день, а за місяць споживач сплатить 30−60%;
- незаконне використання персональних даних споживачів без їхньої згоди колекторськими компаніями, які займаються безпосередньо стягненням проблемної заборгованості, використовуючи погрози боржнику, цілодобові дзвінки, лайливі слова у повідомленнях, поширення образливих фотоколажів, підробку судових рішень тощо;
- неправомірне нарахування надмірних відсотків та пені після спливу визначеного договором строку кредитування.
Аби захистити споживачів фінансових послуг, парламентарі внесли зміни до Закону України «Про споживче кредитування», які набули чинності з 1 січня 2021 року. Відтепер обов’язковою умовою в отриманні мікрокредиту є згода особи на доступ до інформації про її кредитну історію через бюро кредитних історій. А надання мікрокредиту має супроводжуватись повним інформуванням клієнта про загальну вартість, реальну відсоткову ставку, супутні витрати тощо.
При цьому законодавець додатково захистив позичальників, установивши обмеження максимального розміру штрафу та пені за порушення такого договору. Так, максимальна сукупна сума штрафів і пені за порушення споживачем виконання його зобов’язань на підставі договору про споживчий кредит, загальний розмір кредиту за яким не перевищує мінімальної заробітної плати, не може перевищувати розмір подвійної суми, одержаної споживачем за таким договором, і не може бути збільшена за домовленістю сторін.
Якщо мікрофінансова компанія не виконує умови договору:
У разі, якщо споживач не отримав відповідь чи не погоджується з нею, потрібно звертатися до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг Національного банку України:
- заповнити онлайн-форму на сайті НБУ
- відправити лист на електронну пошту: nbu@bank.gov.ua чи за адресою: вул. Інститутська, 11-б, м. Київ-8, 1 601;
- зателефонувати до контакт-центру 0 800 505 240.
За неможливості вирішити суперечку в позасудовому порядку.
Читайте важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr
По материалам: Finance.ua
Поделиться новостью