Валерія Вольвач: зменшити час реєстрації каси учетверо — це реально
Кілька місяців тому в Україні запровадили обовʼязкову фіскалізацію. Втім,
для ФОПів ця новина радісною не стала.
Більшість підприємців тривожилися щодо роботи з касою, причому не стільки через
необхідність показувати свої продажі державі, скільки через страшенну
заплутаність цієї сфери.
Щоб виконувати вимоги закону, недостатньо мати касу, треба ще і розібратися, як
нею користуватися. А це безліч правил та норм.
Проте, існує можливість
спростити роботу з ПРРО та учетверо зменшити час реєстрації кас.
Проблема — три складні форми, з якими потрібно
розібратися
Одне з перших завдань цього квесту — це зрозуміти, що треба зробити, щоб
почати користуватись касою. А саме —
зареєструвати в податковій торгову точку, саму касу та ще і електронний
ключ, яким буде відкриватися та закриватися каса (так, для роботи з касою
потрібен електронний ключ. — Авт.).
Це три окремі заявки, які треба заповнити та подати в ДПС.
На щастя, це давно робиться онлайн в кабінеті платника податків.
Але є кілька
нюансів — сам вигляд цих заявок, кількість полів, які треба заповнити та
відсутність пояснень. Щоб просто зареєструвати касу, підприємцю необхідно
заповнити 26 полів, які подекуди мають нечіткі формулювання та описи.
В деяких програмних РРО ще під час першої хвилі фіскалізації зрозуміли цю
проблему підприємців та запропонували ФОПам реєструвати каси не з кабінету
платника ДПС, а з інтерфейсів самих провайдерів.
Також створили спрощені форми
цих заявок.
Але попри це, підприємцям все ще було важко їм заповнювати.
У «Вчасно.Каса»
серед запитів на підтримку від користувачів приблизно третину складали запити
саме про те, як почати роботу та зареєструвати касу.
Яке рішення?
На початку 2023 року ми провели дослідження шляху користувача ПРРО і
зрозуміли, що більшість підприємців, які почнуть реєструватися в сервісі,
раніше не мали справ з касами.
До того ж більшості ФОПів повністю достатньо однієї каси — як мінімум для
початку.
Завдяки цим знахідкам, ми усвідомили, що можемо об'єднати все в одну форму. 26
полів, які потрібно заповнити, перетворилися у 6.
Старі форми для
заявок також лишилися, але в якості додаткового інструменту — якщо підприємцю
треба зареєструвати 2-гу та подальші каси.
Як звільнити один робочий день завдяки спрощенню
реєстрації?
По-перше, не все було так легко. Після випуску нових форм деякі користувачі
телефонували в службу підтримки та здивовано просили перевірити, чи все вони
заповнили.
Як зʼясувалося, клієнти читали старі інструкції від ДПС та блогерів, бачили
відеоінструкції інших провайдерів та очікували заповнювати три форми. Тому
спрощена форма їх здивувала, навіть попри підказки на сторінці.
Але ми врахували цей зворотний зв’язок, оновили відеоінструкцію щодо
реєстрації кас в податковій через наш кабінет. То ж згодом такі запити майже
зникли.
При цьому середня кількість часу, яка потрібна підприємцям на те, щоб
створити касу (ми рахували час від реєстрації компанії до реєстрації каси),
після випуску спрощеної форми знизилася
на 7 годин. Це майже повний робочий день.
А зменшення часу, який бізнес витрачає на те, щоб під'єднати собі ПРРО, а
також спрощення самого процесу підключення — наша головна мета. І частина
підприємців, які раніше лякалися довгого шляху підключення і припиняли цей
процес, зі спрощеною формою все ж таки змогли зареєструвати електронну касу.
Валерія Вольвач, продуктова менеджерка «Вчасно.Каса»
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною