350
Таємні покупці активно скуповують СПГ-танкери для «тіньового флоту» росії, — FT
Ажіотаж з купівлею призвів до зростання цін на старі танкери, оскільки таємны покупці, підозрювані у зв’язках з росією, почали накопичувати десятки суден для перевезення скрапленого природного газу. Це свідчить, що москва розширює свій «тіньовий флот» енергетичних танкерів, пише Financial Times.
Інсайдери судноплавної галузі розповіли виданню, що група раніше невідомих компаній, переважно зареєстрованих в Об’єднаних Арабських Еміратах, за останній рік придбала багато суден для перевезення СПГ. Це призвело до зростання ринкових цін, особливо на найстаріші танкери.
Зазначається, що ажіотажна купівля є відлунням того, як москва створила «тіньовий флот» танкерів для транспортування нафти по всьому світу в умовах західних санкцій. рф часто використовує ОАЕ як центр для торгівлі енергоносіями. Хоча на продаж російського СПГ західні санкції впливають менше, ніж на нафту, москва готується до посилення обмежень.
Починаючи з другого кварталу 2023 року понад 50 суден для перевезення СПГ змінили власників на компанії, розташовані в ОАЕ, згідно з даними консалтингової компанії з управління ризиками для судновласників та урядів Windward. До цього такі угоди були рідкістю.
Команда групи з відстеження суден Kpler заявила, що події на ринку танкерів для перевезення СПГ вказують «на складну мережу морських операцій, потенційно пов’язаних з російськими інтересами». Деякі з груп, що базуються в Дубаї, мають непрозорі структури власності, схожі на ті, що керують «тіньовим флотом» нафтових танкерів москви.
Деякі з нещодавно придбаних суден для перевезення СПГ зараз курсують маршрутами, які традиційно використовуються для транспортування газу з росії. Зокрема, завантажують газ з Ямалу — флагманського експортного терміналу росії, який ще не постраждав від санкцій.
Ставка на СПГ
За словами журналістів, СПГ набуває все більшого значення для російської економіки воєнного часу, забезпечуючи цінний дохід після втрати трубопровідного експорту до Європи. І ЄС, і Азія, великі ринки збуту російського СПГ, утрималися від введення заборони на імпорт, щоб уникнути перебоїв на світовому газовому ринку.
Але Захід почав робити кроки для обмеження торгівлі. У червні ЄС схвалив обмеження, які забороняють розвантаження російського СПГ з великих криголамів на менші судна в портах ЄС. Це значно обмежує можливості росії з розповсюдження свого газу по всьому світу. Великий російський СПГ-проект «Арктик СПГ-2» також потрапив під санкції з боку США, що робить все більш складним відвантаження, йдеться у статті.
Трейдери кажуть, що більш непрозорі флоти можуть полегшити торгівлю з проектів, що перебувають під санкціями. Збільшення закупівлі призвело до зростання цін на більш дешеві та менш ефективні СПГ-судна, яким понад 15 років. Одне судно СПГ, побудоване в 2007 році, було продано приблизно за 50 мільйонів доларів у 2022 році. Однак цього року ціна зросла до 80 мільйонів доларів.
За матеріалами: УНІАН
Поділитися новиною