0 800 307 555
0 800 307 555

Скільки коштів витрачають на телемарафон та іномовлення і які доходи телекомпаній

Казна та Політика
78
Скільки коштів витрачають на телемарафон та іномовлення і які доходи телекомпаній
Скільки коштів витрачають на телемарафон та іномовлення і які доходи телекомпаній
На телемарафон «Єдині новини», який створили на початку російського вторгнення для інформування про ситуацію під час війни, в бюджеті на 2026 рік заклали 1,5 млрд грн, а всього за неповних чотири роки на нього та іномовлення витратили понад 5,2 млрд грн.
Про це пише «Слово і діло».
Найбільшими видатки були у 2023 році, останні два роки вони залишаються приблизно на одному рівні. Водночас майже всі приватні телерадіокомпанії, які створюють контент для телемарафону, звітують про збитки.
Інфографіка: «Слово і діло»
Інфографіка: «Слово і діло»
Національний телемарафон «Єдині новини» запустили в Україні 24 лютого 2022 року. Його, як пояснювала влада, створили для оперативного інформування громадян України та світу про ситуацію під час повномасштабного російського нападу. Також серед завдань марафону — протидія російській пропаганді, об’єднання суспільства, збори коштів на ЗСУ.
Марафон став своєрідним феноменом, оскільки об’єднав приватних, державних і суспільного мовників для спільної роботи в інформаційному просторі.
Суми коштів, які держава виділяла щороку на фінансування марафону, зростали порівняно з 2022 роком, а згодом і сам марафон став об’єктом критики деяких нардепів на рахунок доцільності виділення бюджетних грошей.
За даними Open Budget, у 2022 році на бюджетну програму «Виробництво та трансляція програм для державних потреб» (власне телемарафон та іномовлення) закладали 716,4 млн грн, майже всю суму за рік використали (715,6 млн грн).
У 2023 році закладені та витрачені на марафон кошти були рекордними — 1 млрд 935 млн та 1 млрд 809 млн відповідно.
У 2024 та 2025 роках на марафон на іномовлення в держбюджеті закладали однакові суми — 1 млрд 510 млн грн. Використали для створення контенту марафону 1 млрд 508 млн грн минулого року та 1 млрд 192 млн грн з січня по жовтень поточного року.
У державному бюджеті на 2026 рік, попри критику низки парламентарів, фінансування телемарафону зберегли майже на такому ж рівні, як в у попередні роки — 1 млрд 557 млн грн. Хоча деякі нардепи пропонували перенаправити ці кошти на інші сфери, зокрема — зарплати вчителів.
Одними з основних виробників контенту для ефіру «Єдиних новин» є такі мовники: ТОВ «ТРК «Студія 1+1», ТОВ «СЛМ Новини», ПАТ «Телеканал «Інтер», ТОВ «Ми — Україна».
Інфографіка: «Слово і діло»
Інфографіка: «Слово і діло»
Проаналізувавши фінансові звіти компаній, дані YouControl, можна сказати, що чистий фінансовий результат приватних компаній, які створюють контент для державного телемарафону «Єдині новини», майже жодного року не був прибутковим.
Зокрема, у 2022 році про мінусовий дохід відзвітували всі вищезгадані чотири мовники, найбільшим він був у «Студії 1+1» та телеканалу «Інтер». У 2023 році телеканал «Інтер» став єдиним, хто відзвітував про чистий дохід у 838 млн грн. Минулий рік, якщо вірити фінансовим звітам, був прибутковим лише для «Студії 1+1» — мовник вказав 41,2 млн грн чистого доходу. Всі інші звітували про мінус. А з першого по третій квартал 2025 року «ТРК «Студія 1+1», «СЛМ Новини», «Телеканал «Інтер» і ТОВ «Ми — Україна», якщо вірити їхнім звітам, поки не отримали жодного доходу.
За матеріалами:
Слово і Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас