ПРОМО
Що робити, якщо ваша карта заблокована: алгоритм дій
— Фінтех і Картки
75
Якщо клієнт отримав повідомлення, що його рахунок
заблокований, або не вдається здійснити жодну з транзакцій (наприклад,
сплатити покупки в магазині), Марина Павленко, провідна експертка з
фінансового моніторингу Глобус банку, радить не гаяти час і відразу
звернутися безпосередньо до банку через будь-який доступний канал
зв’язку.
«Після звернення банк може попросити
клієнта надати документи, що підтверджують доходи, або пояснення щодо
активності за карткою. Важливо, щоб клієнт із розумінням поставився до
такої вимоги», — зауважила банкірка.
У більшості випадків після надання пояснень
і документів клієнтові відновлюють доступ до рахунку. Якщо ж надана
інформація виявляється недостатньою або не пояснює суть операцій,
клієнту, ймовірно, доведеться змінити банківську установу.
«У такому разі клієнт сам ініціює переказ наявних коштів з рахунку», — наголосила фахівчиня.
Також банк має право з власної ініціативи
припинити ділові відносини з клієнтом і закрити рахунок (відповідно до
статті 15 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму
та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»). У такому
випадку банк інформує Держфінмоніторинг.
Якщо рахунок закрито за ініціативи банку,
клієнту необхідно надати реквізити іншого рахунку в будь-якому банку для
переказу залишку коштів. Слід зазначити, що банк може стягувати
додаткову комісію — її розмір встановлюється кожним банком окремо.
Інформацію про це зазвичай заздалегідь публікують на офіційних сайтах
банків, аби уникнути непорозумінь.
«Комерційні банки зацікавлені в тому, щоб
їхні клієнти були максимально поінформованими — „озброєними“ знанням про
те, як уникнути блокування рахунку. Крім того, діє стратегія „Знай
свого клієнта“, яка дає змогу в разі нетипових ситуацій — наприклад,
надмірної активності за карткою, що не відповідає підтвердженим доходам —
звертатися до клієнта по роз’яснення. Хочу підкреслити: банки не
зацікавлені у втраті клієнтів. Вони не каральні органи. Наше завдання —
допомогти, проконсультувати, надати весь спектр можливих послуг. Але,
звісно, йдеться про сумлінних клієнтів, які не порушують закон», —
підкреслила Марина Павленко.
За матеріалами: Глобус
Поділитися новиною
Також за темою
Як правильно закрити валютний рахунок
Готівка чи картка: як у США розраховуються за покупки
НБУ пропонує нові правила емісії та еквайрингу платіжних карток
Поповнення карток ПУМБ із закордонних карток Visa — стало ще вигідніше
Голова JPMorgan повідомив про вигоду від інвестицій у ШІ
monobank запустив «Базар» у застосунку
