Чому популярне житло бізнес-класу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чому популярне житло бізнес-класу

Нерухомість
983
В останні роки на київському ринку нерухомості зростає попит на квартири, які девелопери та ріелтори відносять до бізнес-класу.
За оцінками експертів, кількість такого житла в столиці постійно збільшується. Чим же обумовлена його популярність?
Старе та нове
Сьогодні фахівці розділяють житлову нерухомість на три основні групи: елітна, бізнес- і економ-клас. Таким чином, квартири бізнесу-класу займають проміжну нішу між економом-класом та "елітою". У цей час дана категорія житла представлена досить різноманітними асортиментами квартир: від досить скромних до таких, які майже що не поступаються елітним апартаментам. Слід зазначити, що переважають у цьому сегменті новобудови, хоча ріелтори також відносять до бізнес-класу кращі цегельні будинки радянського часу й реконструйоване дореволюційне житло. Втім, деякі експерти вважають даний підхід не зовсім коректним, відзначаючи, що зараз удома "в віці" попадають у категорію бізнесу-класу скоріш за ціною, ніж за споживчими характеристиками.
Пояснюється це в першу чергу відсутністю біля старих будинків нормальних паркувань, а також проблемами з застарілими комунікаціями та неоднорідним соціальним оточенням, що в значній мірі нівелює такі переваги даного житла, як зручне місце розташування, велика площа квартир, наявність консьєржа в під'їзді й т.п.
Як стверджують фахівці, донедавна через украй обмежену пропозицію на первинному ринку житла практично всі споруджувані в Києві будинку позиціювалися як елітні, хоча багато хто з них по своїх параметрах не дотягали навіть до класу "бізнес". Але тепер ситуація змінюється.
Поінформованіть та вимогливість покупців значно виросли, так що забудовники змушені зважати на це при проектуванні та зведенні будинків бізнес-класу: таке житло все більше перевершує за своїми характеристиками стандартне "бюджетне".
Крім того, на ринку вже склалася певна система критеріїв, що дозволяє виділити із усього обсягу пропозиції квартири категорії "бізнес". Так, відповідно до затвердженого Українською будівельною асоціацієюєю класифікатору житла багатоквартирні будинки бізнесу-класу повинні відповідати наступним вимогам. По-перше, це побудований по індивідуальному проекті в прилягаючому до центра районі об'єкт, де не більше восьми квартир на поверсі й висота стель дорівнює 2,71-3 м. По-друге, квартири мають площа від 70 до 140 кв. м, звичайно з вільним плануванням, щоб покупці могли організувати житловий простір по своєму смаку. По-третє, даний об'єкт має підземний паркінг або, як мінімум, просторе паркування у дворі з розрахунку півтора машиномісця на кожну квартиру.
Також обов'язкова наявність обгородженої території. Додатковим плюсом служить близькість паркової зони або водойму.
Ціна має значення
За словами експертів, у цей час у столиці здійснюється понад сорок проектів будівництва багатоквартирних будинків бізнесу-класу. Це складає близько 35-40% первинного ринку житла - значно більше, ніж три-чотири роки тому. Якщо врахувати, що на елітну нерухомість припадає всього кілька відсотків ринку, то стає ясно: частка квартир категорії "бізнес", яким ріелтори ладять велике майбутнє, збільшується за рахунок сегмента житла економа-класу.
Аналітики пояснюють дану тенденцію рядом причин. Почнемо з того, що, крім споживчих властивостей, тут важливу роль грає вартість нерухомості. Так, якщо середня ціна "квадрата" у новобудові економа-класу нині становить близько 1700 дол., те в будинку бізнесу-класу - близько 2500 дол. Разом з тим у таких районах, як Солом’янка, Голосіїво, Русанівка квартири продаються за 2600-2800 дол. за 1 кв. м. Популярний товар - апартаменти за 170-200 тис. дол.
Цікавиться таким житлом досить численна група покупців, що розширилася за останнім часом. Але оскільки ціни на квартири бізнесу-класу, як правило, досить високі вже на початковому етапі будівництва, вони по кишені лише досить забезпеченим людям. У цілому покупців такого житла можна умовно розділити на дві категорії: приїжджі з регіонів і кияни, причому останні найчастіше вже мають квартири, однак бажають поліпшити свої житлові умови. В основному це топ-менеджери бізнесів-структур й успішних підприємців з рівнем прибутків вище за середнє, які в стані придбати собі нове пристойне житло, продавши старе або використовуючи програми іпотечного кредитування.
Крім того, експерти відзначають, що квартири бізнесу-класу ставляться до високоліквідних активів, тому вони рівною мірою привертають увагу як тих, хто прагне придбати сучасне комфортне житло, так і бізнесменів, що розглядають нерухомість як об'єкт інвестування. Загалом, попит на квартири бізнесу-класу росте. Тому немає нічого дивного в тому, що більшість столичних будівельних компаній прагнуть працювати саме в цьому сегменті ринку. Тим більше, що через обмежену кількість площадок під забудову в Києві даний варіант - найпривабливіший. Як наслідок, протягом найближчого років первинний ринок нерухомості готовий запропонувати понад 10 тисяч престижних дорогих квартир.
Десь за містом...
Разом з тим активізація котеджного будівництва обумовила формування значного сегмента заміського житла бізнесу-класу. Забудовники й ріелтори відносять до даного сегмента комфортабельні будинки площею 200-300 кв. м в упоряджених городках з розвиненою інфраструктурою.
Розташовуються такі селища в пригороді (до 40 км від Києва). Кількість домоволодінь - до 200. Площа присадибної ділянки - від 10 соток. Тут гарні дороги, є в наявності централізоване водо- і газопостачання, обласний телефонний номер. Також на території селища є магазин (фітнес-центр, медпункт, служба побуту, ресторан), гостьова автостоянка, дитячий майданчик. Забезпечується цілодобова охорона на в'їзді-виїзді.
Оскільки середня ціна квадратного метра в котеджних городках бізнесу-класу складає 1500-1800 дол., то власний будинок отут обійдеться в 250-300 тис. дол.
За інформацією фахівців, на сьогоднішній день існує великий незадоволений попит на вдома категорії "бізнес", і його прагнуть задовольнити будівельні компанії, яким вигідніше й дешевше зводити котеджні селища, ніж багатоповерхівки в спальних районах.
Правда, як стверджують експерти, на столичному ринку заміської нерухомості нині переважають селища з недостатньо розвиненою інфраструктурою, що, саме собою, свідчить про нерозвиненості даного ринку, що перебуває ще на етапі становлення.
Хоча висока прибутковість проектів будівництва котеджних містечок залучає на ринок все більше число операторів, що веде до зростання попиту, поки забудовники фактично диктують свої умови споживачу. Характерною рисою селищ бізнесу-класу є те, що більшість будинків продаються задовго до здачі в експлуатацію. А коли товар, як говориться, виривають із рук, немає потреби намагатися його вдосконалити. Тому, констатують експерти, багато будкомпаній намагаються просто максимально ви жати гроші із проекту й не бачать змісту в тому, щоб витрачатися на інфраструктуру, що вимагає серйозних вкладень. Зрозуміло, у такій ситуації потенційному покупцю варто гарненько подумати, перш ніж остаточно вирішити, яке житло для нього переважніше - у місті або за його межами.
Думки фахівців:
- Бізнес-клас - не масове житло, тут попит специфічний. Дане житло відрізняється високою та досить стабільною ціною, тому залучає різні групи покупців. Хоча при нинішніх цінах на столичну нерухомість деякі можуть дозволити собі придбати квартиру бізнесу-класу, попит на таке житло стабільний. А раз так, то буде й пропозиція: у нинішньому році збереглася тенденція виходу будівельних компаній на ринок з новими об'єктами категорії "бізнес".
- Зростання цін на столичне житло призвів до парадоксальної ситуації - невелика квартира бізнес-класу в новобудові коштує стільки ж, скільки пристойний котедж у пригороді. Тому коли в потенційного покупця житла є 200-250 тис. долл., він може вибирати між міською квартирою та заміським будинком. Втім, поки рано говорити про серйозну конкуренцію між об'єктами міської й заміської нерухомості. Думаю, вона почнеться років через п'ять-десять. Сьогодні ж мова йде скоріше про вибір стилю життя...
- Якщо раніше основними питаннями, які хвилювали покупців, були загальна площа квартири, кількість кімнат і наявність балкона, то в цей час у сегменті житла бізнесу-класу поступово відбувається зсув пріоритетів убік підвищення якості споруджуваних будинків. Це проявляється в тім, що при їхньому проектуванні багато уваги приділяється розробці детальної концепції об'єктів. Зараз почали замислюватися над тим, що у квартирі високого класу повинні бути не тільки вітальні й спальні, але й гардеробні, бібліотеки, робочі кабінети. Що навряд чи можна назвати престижним будинок, що коштує впритул до промзоні або поруч із транспортною розв'язкою, де від шуму не рятують навіть металопластикові вікна.
Крім того, широко застосовуються сучасні технології й матеріали. Солідні забудовники залучають покупців презентабельними фасадами, багатою обробкою місць загального користування, високою технічною оснащеністю будинків. Адже людину, здатну заплатити 200 тис. дол., треба чимось зацікавити... Правда, є тут і деякі проблеми. Зокрема, не завжди витримуються якісні параметри (недостатньо паркомісць, немає системи кондиціонування, автоматичного пожежогасіння й т.д.), а також не дотримуються строки будівництва.
За матеріалами:
BIN
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас