Рахунок за електроенергію: куди звертатись і що робити, якщо незгодні з сумами в платіжці — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Рахунок за електроенергію: куди звертатись і що робити, якщо незгодні з сумами в платіжці

Особисті фінанси
1271
У випадках, коли споживач не погоджується з нарахуваннями, зазначеними у рахунках за електроенергію, він може оскаржувати дані, дотримуючись встановлених правил.
Що робити? Згідно з правилами роздрібного ринку електричної енергії та механізму її обліку, ви маєте право:
  • звернутись до постачальника електричної енергії для перевірки виставленого до оплати рахунка;
  • повідомити оператора системи розподілу щодо помилкових показів лічильника.
У цьому випадку ви не витрачатимете власний час, але й не братимете участі у процесі перевірки рахунка.
Як провести звірку показів лічильника електроенергії? З метою проведення звірки спожитого та сплаченого обсягу електричної енергії можна звернутися до:
  • оператора системи розподілу (ОСР) – щодо спожитої електроенергії;
  • постачальника електроенергії – щодо оплаченої електроенергії.
Як складається акт звірки? Якщо споживач не погоджується з показами чи нарахуваннями, проводиться звірка показів чи нарахувань:
  • звірка обсягів спожитої електроенергії проводиться з ОСР та підтверджується актом звірки спожитої електричної енергії;
  • звірка нарахувань за спожиту електроенергію проводиться з її постачальником та підтверджується актом звірки оплаченої електричної енергії. За необхідності проводиться коригування розрахункових документів.
За результатами проведених звірок складаються відповідні акти звірок у двох екземплярах, по одному з яких вручається споживачу.
У даному випадку споживач бере активну участь у процесі звірки, маючи можливість надати документальне підтвердження показів лічильника, що знімались споживачем, та копії платіжних документів.
Як перевірити рахунок за спожиту електроенергію? Якщо споживач не згоден з показами чи нарахуваннями, він має подати заяву до постачальника електроенергії щодо перевірки рахунку.
Постачальник електроенергії протягом п’яти робочих днів має перевірити рахунок та у разі необхідності звернутися до ОСР щодо перевірки даних лічильника.
Якщо виявлено помилку в обсягах, то ОСР перевіряє лічильник, виправляє помилку та повідомляє про це споживача та постачальника. Якщо виявлено помилку в нарахуваннях, постачальник виправляє помилку, повідомивши про це споживача.
На основі нових даних проводиться коригування рахунку.
Більше фінансових порад і лайфхаків для вашого гаманця ми пишемо у телеграм-каналі Finance_ukr. Приєднуйтесь, щоб завжди бути в курсі! 🤫
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас