Як Мінцифри пропонує боротися з соціальними виплатами «мертвим душам» і рейдерством — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як Мінцифри пропонує боротися з соціальними виплатами «мертвим душам» і рейдерством

Особисті фінанси
384
Основа цифрової держави — якісні дані в реєстрах та автоматичні послуги без чиновників. Щоб оцінити поточний стан державних реєстрів, команда Мінцифри провела дослідження разом із проєктом USAID/UK aid TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах.
Про це повідомив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров на своїй сторінці у Facebook.
Про важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, ми пишемо у телеграм-каналі Finance_ukr. Приєднуйтесь! 🤫
Експерти проаналізували 10 реєстрів, які найчастіше використовуються для надання послуг, оцінили їх стан, ефективність роботи та найбільш поширені корупційні ризики. Серед них — Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР), Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (ДРРП), Державний реєстр актів цивільного стану (ДРАЦС), Державний земельний кадастр (ДЗК), Єдиний державний демографічний реєстр (ЄДДР) тощо.
Основні проблеми, які знайшли у реєстрах і нині вирішують:
  • незахищений доступ до реєстрів. У деякі реєстри все ще можна потрапити через звичайні логін та пароль, а це ризик незаконного доступу. Цей момент виправили за допомогою двофакторної авторизації під час входу, яка значно ускладнила шахраям доступ до реєстру;
  • недосконале законодавство. Наприклад, поширеним явищем є реєстрація транспортних засобів за допомогою підроблених довіреностей або договорів комісії. Нотаріальне посвідчення могло б розв’язати цю проблему;
  • відсутність взаємодії між реєстрами. Один із прикладів — соціальні виплати «мертвим душам». Відтепер перевірка даних про померлих осіб є автоматизованою. Ця взаємодія дозволяє оперативно інформувати Пенсійний фонд із боку Міністерства юстиції про факт смерті громадянина. Це, зокрема, дозволяє своєчасно надавати соціальну допомогу на поховання померлої особи та припиняти виплату пенсії.
«Також розробили план із вдосконалення роботи реєстрів, який втілюватимемо в життя незабаром. Важливо ухвалити проєкт Закону № 2110 „Про публічні електронні реєстри“, що дозволить стандартизувати реєстри», — написав Федоров.
Крім того, Мінцифри дає такі рекомендації:
  • ввести єдиний унікальний номер запису (УНЗР) в усіх реєстрах, що містять дані про особу;
  • прибрати поле «Інше» і визначити чіткий перелік полів для кожного реєстру, оскільки саме з цим полем відбувається найбільше маніпуляцій під час реєстрації;
  • додати подвійну перевірку, щоб зменшити ризики незаконних реєстрацій. Вона визначатиме, чи є дії реєстратора законними. Реєстратор для перевірки має визначатися автоматизовано;
  • переглянути ролі користувачів реєстру, чітко розмежувати їх відповідно до виконуваних функцій та необхідних повноважень;
  • додати можливість перегляду власних даних із детальною історією перегляду, що дозволяє громадянам контролювати власні дані та (в разі незаконного використання) швидко повідомляти у відповідні органи.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас