Набули чинності нові правила виклику: коли тепер приїде швидка — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Набули чинності нові правила виклику: коли тепер приїде швидка

Особисті фінанси
12781
З 1 січня швидка допомога в Україні працюватиме за оновленими правилами. Таке рішення ухвалив Кабінет Міністрів ще в грудні минулого року. Так, виклики поділили на чотири категорії: критичні, екстрені, неекстрені і непрофільні.
Чиновники сподіваються, що таким чином вдасться швидше діставатися до громадян, які потребують невідкладної медичної допомоги.
Критичні виклики. На них медики повинні реагувати в першу чергу, а швидка повинна прибути за адресою протягом 10 хвилин. До критичних викликів відносяться випадки, коли людина не дихає, втратила свідомість, у неї сильна кровотеча.
Екстрені виклики. Швидка зобов’язана приїхати не пізніше, ніж за 20 хвилин. Наприклад, коли у людини є ознаки інсульту або з’явилася раптова біль в животі, грудях, що може бути ознакою внутрішньої кровотечі або серцевого нападу і може призвести до різкого погіршення стану, якщо не надати допомогу.
Неекстрені виклики. Йдеться про ті випадки, коли людина потребує огляду лікаря. Наприклад, сильно підвищений тиск, підозра на пневмонію. У таких ситуаціях може допомогти і сімейний лікар, але якщо його немає (вихідні дні або ніч), то в такому випадку повинна приїхати швидка.
Непрофільні виклики. Ситуації, коли диспетчер швидкої допомоги сам може дати поради: що робити і куди звернутися, або навіть запросити до телефону лікаря бригади швидкої, який дасть пораду. Наприклад, це може бути укус кліща або навіть перелом, або висока температура. В такому випадку порадять їхати в травмпункт або звернутися до сімейного лікаря.
Як працює швидка допомога по-новому. “Я займаюся ремонтами. І під час роботи невдало впав зі сходів. Отримав перелом руки в двох місцях. Швидка не приїхала, сказали, щоб добирався до травмпункту тепер сам. Довелося викликати таксі і з пекельним болем добиратися до лікарні”, – розповідає киянин Сергій Приходько.
А подружня пара в Києві викликала бригаду швидкої. “У чоловіка був коронавірус, він вже почав задихатися. Приїхали лікарі, послухали його. Я попросила заодно прослухати і мене, тому що теж кашель, цілком можливо і пневмонія. Але вони відмовилися. Сказали, що за новими правилами у них на одного пацієнта тільки одна бригада. Так що ж мені тепер другу швидку викликати? Навіть за гроші не погодилися. Плату взяли тільки за те, щоб підшукати чоловікові хорошу лікарню, де є кисень і ліки”, – скаржиться киянка.
Нові правила проблем не вирішують?
Керівник профспілки працівників швидкої допомоги із Запоріжжя, директор однієї з підстанцій Анатолій Сидоренко каже, що зараз всі рішення про те, екстрений це виклик або критичний – приймають диспетчери.
“У них є спеціальний перелік питань, які вони ставлять тому, хто викликає бригаду. І вони вже визначають категорію терміновості. Дійсно, критичний виклик – це коли людина не дихає, туди ми повинні доїхати за 10 хвилин. Насправді доїдемо, як вийде. Тому щоб виконати вказівку влади, потрібно було спочатку все для цього підготувати”, – говорить Сидоренко.
За його словами, в Україні зараз не вистачає автомобілів швидкої допомоги, а частина з наявних вже давно прожили свій термін експлуатації. Минулого року влада обіцяла купити 400 машин швидкої допомоги, з обіцяного не виконала нічого, програму згорнули.
“Крім машин не вистачає і водіїв. Тому що зарплату їм ніхто не підвищив, їх навіть позбавили 40% надбавки за інтенсивність роботи. Ми намагаємося якось із зекономленого фонду зарплати нашим водіям доплачувати, а що в інших областях – не знаю”, – говорить Сидоренко.
За матеріалами:
Обозреватель
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас