Олексій Симончук: чотири ідеї, як зробити страхування зручним — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Олексій Симончук: чотири ідеї, як зробити страхування зручним

Фінтех і Картки
568
Страхування, електронний документообіг, машинне навчання та великі дані, а також Інтернет речей. Зібрали в цій колонці список ідей, які допоможуть зробити страхування більш зручним і комфортним.
Застрахуватися онлайн
Ми живемо в часи, коли завдяки послугам онлайн-страхування людина може застрахувати себе і своє майно, не виходячи з дому — потрібно тільки зайти на сайт або завантажити додаток, а далі штучний інтелект проаналізує відкриті дані, розрахує ризики і запропонує можливі умови страхування.
Наприклад, американська компанія Trov страхує улюблені речі на будь-який строк. Компанія Digital Risks теж пропонує страхування на потрібний період, але для бізнесу в сфері науки і технологій.
Подібні сервіси і можливості є і в Україні. Наприклад, “Приват24” продає поліси провідних страхових компаній і пропонує різні види страховок.
А страховий брокер Insurance Broker Insart надає послуги з кібербезпеки. Компанія-провайдер міжнародних інноваційних страхових продуктів, орієнтованих на захист бізнесу. Серед них – страхування від кібершпіонажу та вірусів, операційних ризиків ІТ-компаній, відповідальності для керівників.
Онлайн-продаж страхових послуг істотно спростить процес оформлення страховки, а також зробить його більш зручним і комфортним. Ось мінімум три причини:
1. Електронний поліс неможливо втратити. Він завжди знаходиться в системі, до нього є доступ, і його в разі чого можна відновити.
2. Зручно купувати. Купити поліс можна онлайн за допомогою банківської картки і отримати його на свою електронну пошту. Процес займе не більше ніж десять хвилин.
3. Купити можна в будь-який момент: не потрібно стояти в чергах і дивитися розклад роботи компанії. Наприклад, туристичну страховку можна купити відразу в аеропорту.
Впровадження електронного документообігу
Електронний документообіг вже розвивається в страховому секторі. Він виводить компанії на новий рівень і полегшує роботу як з клієнтами, так і з внутрішніми процесами.
Без ЕДО люди змушені заповнювати купу різних паперів, надавати величезний пакет документів в кількох копіях. Це рахунки, кореспонденція, поліси, заявки, довідки з банку, договори та особисті документи.
Впровадження електронного документообігу допомагає поліпшити відразу кілька робочих процесів:
1. На роботу з документами йде набагато менше часу.
2. Ризик помилки зводиться до нуля.
3. Захист даних стає більш надійним.
4. Комунікація з клієнтами та співробітниками стає ефективнішою.
5. Підвищується якість контролю за робочими процесами.
В Україні вже працюють системи електронного документообігу, введення яких зробить страхування більш зручним.
Наприклад, Deals. Сервіс збільшує кількість узгоджених вчасно документів, а також скорочує час підготовки та узгодження документів у кілька разів. Економить на адміністративних і логістичних витратах. Забезпечує постійний доступ до документів і підтримує всі українські АЦСК. Потрібно лише підключитися до системи, додати до неї свого контрагента і почати підписувати і обмінюватися документами онлайн.
А сервіс для компаній і підприємців paperless допомагає обмінюватися документами в електронній формі. Для його використання необхідно встановити додаток для браузера і зареєструватися. Документи зберігаються в трьох примірниках на незалежних серверах. Ще їх можна завантажувати на комп’ютер.
Megapolis.DocNet організовує систему ЕДО в компаніях будь-якого рівня і сфер діяльності, а також в державних установах, підприємствах і органах влади. Цей сервіс підходить для автоматизації документоорієнтованих бізнес-процесів, які пов’язані із загальною і операційною діяльністю організації.
Використання Data science
Цифровізація захоплює всі галузі нашого життя. У тому числі і страхування. Компаніям варто використовувати великі дані і машинне навчання для того, щоб зробити процес страхування більш зручним.
Ось в яких напрямках можна розвивати страхову сферу:
1. Персоналізація страхових полісів.
2. Оцінка ризиків при формуванні страхових тарифів.
3. Попередження страхових випадків.
Використання технологій виправдане, адже в страховому бізнесі рішення ухвалюються з урахуванням попередньої історії і грунтуються на багатьох вхідних даних.
Наприклад, аналізуючи великі дані про поведінку клієнта, можна заздалегідь запропонувати відповідний страховий продукт конкретно йому. Як варіант, йому цікаві подорожі, тому варто запропонувати страховку для туристів. Або ж він обирає автомобіль, тоді можна запропонувати поліс КАСКО.
Під час формування страхових тарифів використовують техніку андеррайтингу. Це розрахунок ймовірності події страхового випадку, а також оцінка потенційного ризику.
Таке рішення приймають на основі аналізу багатьох параметрів. Серед них – інформація про страхувальника, об’єкт страхування, статистику страхових випадків у схожих ситуаціях. Машинне навчання допомагає враховувати всі дані і точно визначити ціну поліса персонально для кожного клієнта.
Використання інтернету речей
Internet of Things дає можливість отримати більше відомостей про об’єкт страхування. Наприклад, в США в результаті дослідження дійшли висновку, що інформація з автомобільних сенсорів і датчиків допомагає в чотири рази точніше передбачити ймовірність виникнення ДТП й іноді навіть попередити його.
IoT допомагає страховим компаніям отримувати більше даних та інформації, завдяки чому можна передбачати ймовірність подій і моделювати потенційні ризики.
Наприклад, стартап Neos спільно зі страховими компаніями AVIVA (Великобританія) і Munich Re (Німеччина) поєднав Інтернет речей зі страхуванням нерухомості. Вони створили додаток, який віддалено управляє всіма системами “розумного” будинку і попереджає господарів про потенційні ризики і небезпеки.
Додаток стежить за датчиками диму, вогню, водними протіканнями, проникненням в будинок зловмисників і оперативно передає інформацію на сервер, де її автоматично аналізують.
У разі виявлення небезпечної ситуації (наприклад, почала протікати труба), страхувальник відразу ж отримає повідомлення на смартфон.
Якщо вчасно усунути загрозу, то можна попередити страховий випадок. А це вигідно і страховику, і страхувальнику.
Олексій Симончук, журналіст
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас