Гетманцев назвав головні міфи про касові апарати для ФОПів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Гетманцев назвав головні міфи про касові апарати для ФОПів

Казна та Політика
3588
Голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів Гетманцев навів приклади 14 тверджень про реєстраторів розрахункових операцій (PPO), які, за його словами, не відповідають дійсності.
Про це у своєму Telegram-каналі заявив голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
РРО – це занадто складно і обтяжливо для малого бізнесу, особливо – для ФОП-спрощенців. Наявність РРО вимагає найму бухгалтера.
РРО не створює жодних проблем для реального ФОП, який працює в легальному полі, оскільки такий ФОП все одно веде облік своїх продажів для власних потреб. РРО дозволяє робити це навіть простіше. Небезпека виникає тільки для тих підприємців, які ведуть “тіньову” діяльність або взагалі виступають прикриттям для великого бізнесу, оскільки радикально зростають ризики продажу товарів без декларування реального доходу.
А програмне
РРО ще простіше в роботі, ніж “фізичне”.
РРО повинні застосовувати платники єдиного податку I групи.
РРО не застосовуватиметься платниками єдиного податку I групи (найманих працівників немає, річний дохід – менше ніж 1 млн грн). До неї входять роздрібна торгівля на ринках або надання побутових послуг населенню.
Платник єдиного податку повинен вести первинну документацію обліку товарів.
Не потрібно вести первинну документацію платникам єдиного податку, крім тих, хто здійснює продаж складної побутової техніки, лікарських засобів та ювелірних виробів (п.3 ст. 12 Закону про РРО).
Для виконання вимог достатньо при продажу товару вказати ціну і кількість без необхідності програмувати або іншим чином вводити первинну документацію обліку товару (п.11 ст. 3 Закону про PPO).
Скасування книги обліку доходів означає право податкового органу здійснювати перевірку первинної документації.
Платник веде облік доходів і витрат у вільній і зручній для нього формі, в електронному або паперовому вигляді, що і буде достатньою інформацією для податкового органу (ст. 296.1 Податкового кодексу України), а державні органи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України).
Для підприємця введення в РРО великої кількості схожих груп товарів є обтяжливим і потребує значних зусиль.
ДПС забезпечить можливість введення груп товарів до РРО для полегшення процесу введення даних (наприклад, при продажу будівельних матеріалів, сувенірів, біжутерії тощо).
Кожен підприємець повинен мати принтер. Це є значним матеріальним обтяженням для підприємця.
У підприємця немає обов’язку купувати принтер при застосуванні програмного РРО – пункт 2 статті 3 Закону про РРО. Рішення про те, в якій формі (електронній або паперовій) видавати чек, ухвалює продавець.
Кожен підприємець повинен купити “залізне” РРО.
Встановлювати “залізне” РРО і платити за його обслуговування або наймати додаткового працівника необхідності немає. Програмне РРО надається податковою службою всім платникам безкоштовно. Програму необхідно завантажити на свій смартфон (абз. 35 ст.2 Закону про РРО).
Сервер податківців не витримає великий обсяг даних від програмного РРО.
З моменту введення PPO зареєстрували 49,9 тис. реєстраторів і 51 млн створених ними фіскальних чеків (близько 15 млн чеків щомісяця). Жодних технічних проблем, пов’язаних з обсягами трафіку і зберігання інформації, не відбувалося.
У податкової служби є достатній досвід у створенні та адмініструванні великих баз даних загальнонаціонального масштабу, вона впевнено впорається з адмініструванням PPO.
Перебуваючи у відпустці, підприємець не зможе закрити денний звіт.
Програмний РРО працює в режимі онлайн – тобто підприємець може закрити касу (подати денний звіт) незалежно від свого місцезнаходження.
Статус ринку та об’єктів на ньому не визначено – торгувати доведеться з РРО.
Торгівля на ринку підприємцем I групи не потребує застосування РРО. Правила торгівлі на ринках затверджені наказом Міністерства економіки №57-188-84-105, а статус ринку надається за рішенням органу місцевого самоврядування.
Обов’язкове застосування РРО для складної побутової техніки не призвело до позитивних результатів.
Згідно з даними Державної податкової служби, з моменту введення РРО техніки (у 2017-2019 роках) надходження від ПДВ збільшилися на 297%. Вивести галузь з тіні повністю не вдалося, але є потенціал.
Застосування РРО при продажу лікарських та медзасобів призвело до закриття аптек.
Ця інформація не відповідає дійсності. Кількість відкритих/закритих аптек до і після введення РРО перебуває на одному рівні. До 1 вересня різниця між кількістю аптек до введення РРО (з 2018 року) і після зменшилася на 495 аптек, що обумовлюється виключно ситуацією на ринку. При цьому Україна поступається своїм країнам-сусідам за рівнем навантаження на одну аптеку (до 2000 осіб). У Польщі цей показник – 2800, в Угорщині – 4300, в Словаччині – 2700.
При проведенні програмування РРО необхідно вносити УКТ ЗЕД
Вносити УКТ ЗЕД обов’язково тільки для підакцизної групи товарів (п.11 ст. 3 Закону про РРО).
Ризикові види діяльності не обґрунтовані.
Вони обгрунтовані високою прибутковістю предметів торгівлі, їх небезпекою при неконтрольованому обігу або масовістю. А тіньовий обіг таких товарів створює нечесну конкуренцію для легального бізнесу, який створює робочі місця і платить податки. Тому мова йде про захист легального бізнесу від “тіньовиків”.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас