Оксана Лещенко: 7 підказок керівнику про те, як давати зворотний зв'язок на віддаленій роботі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Оксана Лещенко: 7 підказок керівнику про те, як давати зворотний зв'язок на віддаленій роботі

Особисті фінанси
948
Вже понад півроку ми перебуваємо на карантині і багато людей працюють віддалено. Такий режим роботи не всім дається просто. Особливо складно може бути батькам, якщо поруч є маленькі діти і з ними нема кому допомогти, або тим, кому важливо працювати в офісі, де є живий контакт і спілкування з колегами. Тоді віддаоена робота, дійсно, впливає на ефективність роботи, результативність бізнесу і якість життя.
За даними опитування американської компанії SHRM Association, представленої в 165 країнах світу, 30% працівників зазначили, що з переходом на дистанційну роботу через карантин, їхня продуктивність зросла. Тоді як 70% сказали, що їхня ефективність впала або залишилася на колишньому рівні.
У докарантинний період основною причиною стресів і демотивації на робочому місці назвали неефективний обмін інформацією і відсутність зворотного зв’язку з боку роботодавця.
За результатами дослідження “State of the American Workplacе: аналіз залученості персоналу для керівників бізнесу в США”, 70% опитаних співробітників американських компаній скаржилися на відсутність спілкування з начальством достатньою мірою. Вони наголошували на тому, що це веде до втрати мотивації та залучення, оскільки немає розуміння ефективності або неефективності своїх дій, і це мало глобальні наслідки для компаній.
Дослідження показало, що втрата мотивації і зростаюча відстороненість співробітників призводять щорічно до фінансових збитків компаній в США в розмірі від $450 млрд до $550 млрд.
А за даними дослідження Джека Зенгера і Джозефа Фолкмана – керівників консалтингової компанії Zenger/Folkman, яке вони проводили в 2014 році, запитавши у близько 1000 людей з усього світу: “Яку оцінку вашої роботи ви б вважали за краще почути від свого роботодавця: позитивні відгуки або пропозиції щодо поліпшення, навіть якщо оцінка позитивна?”, виявилося, що працівники мають гостру потребу у зворотному зв’язку.
57% респондентів зазначили, що їм важливо отримувати не просто похвалу, а конструктивний фідбек від роботодавця. Навіть більше – вже краще негативний відгук, ніж зовсім залишитися без зворотного зв’язку.
Зараз в умовах обмежень карантину в режимі віддаленої роботи і відсутності живого контакту дефіцит інформації накопичується ще швидше, і зворотний зв’язок набуває ще більшого значення.
Після роботи з українськими компаніями, в рамках програм психологічної підтримки персоналу, фахівці нашої компанії відзначають, що сьогодні це не тільки функція оцінки ефективності співробітників і коригування їхніх дій, а й спосіб не дати відчути себе «відірваними від колективу».
Зворотній зв’язок дозволяє утримувати в команді психологічний баланс, підтримує емоційно і мотивує працювати ефективніше.
Кожному співробітнику важливо відчувати свою значимість в команді і причетність до спільної справи. Людині, якао працює віддалено, складніше оцінити досягнення компанії в цілому. Вона виконує свою конкретну задачу і може тільки здогадуватися про ймовірність загального успіху або провалу.
Відчуття ізольованості і відсутності інтересу до себе та своєї роботи може впливати на психологічну стійкість і ефективність роботи. Саме тому такий важливий контакт з керівником, колегами і правильний фідбек.
Ось 7 підказок, які допоможуть давати зворотний зв’язок на віддаленій роботі:
  • Діалог, а не монолог. Залучайте співробітників у діалог, цікавтеся їхнім професійним життям і інтересами. Запитуйте і відповідайте, щиро дайте зрозуміти, що їхня думка важлива для вас.
  • Подяка. Щира подяка зміцнює відносини і культивує довіру в команді. Використовуйте цей інструмент в побудові комунікацій.
  • Похвала на людях, критика – віч-на-віч. Хваліть співробітників за хорошу роботу в присутності колег. Критикуйте ж наодинці і по ділу – із зазначенням конкретних помилок.
  • Факти і конкретика. Тримайте емоції під контролем. Оперуйте тільки фактами. Не «ви все робите не так», а «в цій таблиці невірно вказані дані в стовпці 3 і 5». Не «ви весь час спізнюєтеся», а «сьогодні ви запізнилися з презентацією на 20 хвилин» і т.д.
  • Я-послання. Говоріть про свої почуття і бажання, але без звинувачень в бік співрозмовника. Не «мені не подобається, що ви мене перебиваєте», а «ваша думка важлива для мене, але дозвольте мені закінчити свою думку».
  • Обговорення дій, а не особистостей. Говоріть про те, що зроблено і що можна виправити, не звинувачуйте і не переходьте на особистості.
  • Своєчасна реакція. Не зволікайте з реакцією на дії співробітників і давайте зворотний зв’язок навіть на проміжних етапах виконання завдань.
Зворотній зв’язок – один з головних інструментів побудови згуртованої команди, особливо для віддаленого режиму роботи. І це корисний і вигідний процес для всіх.
Для керівника – це можливість оцінити дії підлеглих в минулому і скорегувати в майбутньому.
А для підлеглих – це спосіб побачити себе і свій внесок у загальну справу, намітити шляхи для розвитку.
Крім цього, сьогодні це спосіб емоційного контакту і психологічної підтримки персоналу, який дуже важливий для успішної роботи і бізнес-результату.
Оксана Лещенко, психотерапевт, co-founder 4ID Студії корпоративної психології
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас