0 800 307 555
0 800 307 555

У Державній митній службі розповіли, за якими схемами на українській митниці ухиляються від податків


У Державній митній службі розповіли, за якими схемами на українській митниці ухиляються від податків

Журналісти зустрілися з Ігорем Різником, якого нещодавно призначили керувати Департаментом протидії митним правопорушенням та контрабанді Державної митної служби України і з’ясували, як в Україні ухиляються від податків і чому великий бізнес часто називають контрабандистами.

Про це йдеться у сюжеті ТСН.19:30.

Так, нещодавно на київській митниці перевіряли колону вантажівок із Європи. Усередині виявили картонні коробки без розпізнавальних знаків та маркувань. У них – італійська сантехніка та шкіряні меблі . Власник вантажу – відомий салон-магазин елітних інтер’єрів, який працює з дуже заможними клієнтами.

Наразі митники готуються до додаткових перевірок. Поверхневий огляд засвідчив: товар везуть за вдесятеро заниженою митною вартістю. Приміром, у першій фурі знайшли розібране ліжко “Беладжо”. У салонах елітних меблів воно вартує 200 тисяч гривень, тобто, 6,5 тисячі євро. У митній декларації його оцінили в 500 євро. Аналогічна історія і з іншими предметами розкоші та сантехнікою.

Очільник Департаменту протидії митним правопорушенням Ігор Різник каже, що схожі історії на українському кордоні – звична річ. За роки незалежності поряд із пунктами пропуску побудована ціла корупційна інфраструктура. Є навіть спеціальні фірми, які зареєстровані офіційно.

“Це так звані оператори – мінімізатори митних платежів до державного бюджету. Їх дуже багато. У кожному регіоні є свої, які займаються цією незаконною діяльністю”, – говорить Різник.

Суть схеми проста, розказує Різник на прикладі затриманого на митниці вантажу.

“Давайте порахуємо: 200 доларів, якщо це з Європейського Союзу, ПДВ – 20%, це 40 доларів з дивану, але якщо цей диван коштує 10 000 доларів, то повинні заплатити 2000 євро замість 40. От вам різниця. Це мільярди гривень щомісяця”, – додає очільник Департаменту протидії митним правопорушенням та контрабанді.

Та це не єдина схема, за якою працюють контрабандисти. Різник виділяє три: це передовсім заниження вартості  та ваги товару та, власне чорна контрабанда – перехід кордону без будь-яких оформлень. Не рятує навіть новітнє обладнання.

“Якщо треба, то сканер в будь-яку мить може зупинитися – “зламатися”. Не всі вантажі проходять через сканер. Людський фактор. Думаю треба перебудовувати всю систему”, – говорить він.

Наразі фури з італійськими предметами розкоші відправлені у відстійник. Власнику товару відмовлено в оформленні митних декларацій. За нашими законами він має три шляхи: повернути товар назад до Італії, оскаржити це рішення митниці в суді або ж сплатити символічний штраф, забрати крам і переїхати на іншу митницю, де спробувати знову розмитнити його за заниженою ціною.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Опитування
В Контексті Finance.ua