Фінкомпанії повинні попереджати клієнтів про можливість залучення колекторів, - НБУ (інфографіка) — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Фінкомпанії повинні попереджати клієнтів про можливість залучення колекторів, - НБУ (інфографіка)

Особисті фінанси
704
У Верховній Раді група нардепів зареєструвала законопроєкт №4241 про захист боржників при врегулюванні простроченої заборгованості. Це спільний документ, над яким працювали народні депутати, Нацбанк та Уповноважений ВР із прав людини.
Про це йдеться у повідомленні Нацбанку.
Законопроєкт має чітко встановити правила роботи колекторів та їх регулювання. Зокрема:
  • порядок реєстрації колекторської компанії;
  • вимоги до етичної поведінки з боржниками, до нагляду за колекторською діяльністю;
  • санкції за порушення.
Тобто законопроєкт передбачає зміни, які допоможуть реформувати ринок колекторських компаній.
Фінкомпанії повинні попереджати клієнтів про можливість залучення колекторів, - НБУ (інфографіка)
Які зміни чекають на колекторів:
  • створення публічного Реєстру колекторських компаній, який вестиме Нацбанк. Законопроєкт має зобов’язати усі компанії, що займаються врегулюванням проблемної заборгованості, привести свою діяльність у відповідність до його вимог та зареєструватися в загальному Реєстрі;
  • нагляд за колекторами та їх поведінкою стосовно споживачів, який здійснюватиметься НБУ. Тобто Нацбанк контролюватиме дотримання колекторами законодавства, встановлюватиме додаткові вимоги до взаємодії зі споживачами і захищатиме права споживачів, розглядатиме звернення громадян. Також регулятор отримає змогу накладати штрафні санкції чи виключати порушника з Реєстру колекторських компаній у випадках порушень;
  • банки та фінансові компанії ще на етапі підписання договору про споживчий кредит повинні будуть попереджати клієнта про можливість залучення колектора у випадку прострочення платежу за кредитом. Кредитодавець також зобов’язуватиметься публікувати інформацію про колекторську компанію на своєму вебсайті та в місцях надання послуг. Тобто, ще до підписання кредитного договору споживач повинен отримати вичерпну інформацію про компанію, з якою доведеться врегульовувати прострочену заборгованість;

Що робити, якщо дошкуляють колектори

  • колектори повинні будуть дотримуватися вимог до етичної поведінки під час взаємодії зі споживачем. Законопроєкт установлює виключний перелік способів дозволеної взаємодії колектора зі споживачем фінпослуг та встановлює обмеження максимальної частоти такої взаємодії.
За порушення цих вимог передбачено відповідальність: від штрафів до виключення з Реєстру колекторських компаній.
“Та найголовнішим є врегулювання діяльності колекторських компаній на законодавчому рівні. Адже сьогодні законодавство не визначає термінів “колектор” чи “колекторська діяльність” та не врегульовує повноваження і правила поведінки таких компаній. Через це трапляються численні порушення прав споживачів фінансових послуг”, – зазначили у Нацбанку.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас