У Мінцифри заявляють, що позбудуться "мутних" ІТ-тендерів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У Мінцифри заявляють, що позбудуться "мутних" ІТ-тендерів

Казна та Політика
477
Віце-прем’єр-міністр – міністр цифрової трансформації Михайло Федоров планує позбутися сумнівних тендерів щодо реалізації ІТ-проєктів в органах влади.
Про це він написав у FACEBOOK.
“Наше завдання — оптимізувати витрати платників податків, позбутися мутних тендерів і створити прозору IT-екосистему на рівні держави”, – наголосив Федоров.
Він пояснив, що Мінцифри отримало у спадок від агентства електронного управління функцію узгодження ІТ-закупівель органами влади, а сюди входить узгодження від закупівель створення складних ІТ-систем, реєстрів і серверів до закупівель техніки і навіть її ремонту.
Урядовець додав, що у бюджеті на 2019 рік закладено близько 5,4 млрд грн для таких ІТ-закупівель, кошти витрачаються вкрай неефективно, і “ще багато грошей сховано під нецифровими кодами закупівель, що теж вкрай погано”.
За його словами, замовниками є органи, починаючи від міністерств і закінчуючи комунальними підприємствами.
“Воркфлоу такий: орган вирішує, що йому, наприклад, потрібен новий сервер — пише лист на адресу вже нашого міністерства (раніше агентства), експерти тут оцінюють техніко-економічне обґрунтування, погоджують або відмовляють. В ідеалі ніхто не повинен отримати ні копійки на тендер в IT без узгодження, але в житті буває інакше. Це окрема історія. Зараз проводимо “розслідування”, – пояснив Федоров.
Віце-прем’єр-міністр скаржиться, що у результаті такої системи практично щодня отримує повідомлення, його “тегають” під постами, “де на різних майданчиках проходять тендери на десятки, а то й сотні мільйонів гривень, причому предмет покупки і тендерні умови написані нашвидкуруч, часто під конкретного замовника”.
Віце-прем’єр-міністр наголошує, що Мінцифри не буде контролювати закупівлі техніки, її ремонт органами влади, бо це відповідальність кожного міністра, керівника держоргану.
“Тисячі завдань за погодженням покупки принтера або ноутбука забирають багато ресурсів”, – пояснює Федоров.
Крім того, він зауважив, що в уряді запровадять онлайн-систему прийому запитів на узгодження, управління проектами, тому що сьогодні неможливо в два кліки знайти проект, на який минулого року були виділені гроші, щоб дізнатися статус його реалізації.
“Ми сформуємо команду експертів, прозорі правила їхньої роботи для якісної оцінки тендерів і запропонуємо варіанти оптимізації. Можливо, спочатку буде необхідна волонтерська допомога від досвідчених IT-фахівців. Прозорість і підсвічування дивних тендерів — найкращий контролер”, – додав Федоров.
Віце-прем’єр-міністр також планує із своєю командою розробити єдину «технічну рамку» вимог і процедур для ІТ-проектів в органах влади.
За матеріалами:
Укрінформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас