Володимир Нестеренко: ломбарди йдуть в e-commerce — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Володимир Нестеренко: ломбарди йдуть в e-commerce

Фінтех і Картки
951
За перше півріччя 2019 року українці, згідно з даними НБУ, здійснили 2,35 млрд операцій з банківськими картками на суму в 1,66 трлн грн. Цікаво, що динаміка в порівнянні з аналогічним періодом минулого року склала +28%.
При цьому кількість безготівкових операцій склала 1,9 млрд грн, а обсяг – 823,2 млрд. Як зазначають в Нацбанку, вісім з десяти операцій з платіжними картками – це безготівкові платежі.
Свій внесок в цю статистику роблять і ломбардні організації, які за рахунок нових продуктів – таких, як кредитування на банківську картку – розширюють спектр своїх послуг і розвивають напрямок e-commerce.
Час, коли ломбарди сприймалися як консервативні і несприйнятливі до інновацій організації, відходить в минуле. На ринку ломбардного кредитування успішно працюють компанії, які усвідомлюють, що без надання своїх послуг через Інтернет утриматися на плаву практично неможливо.
Digital-технології проникають у всі сфери життя: все тому, що клієнти живуть online 24/7, формуючи тим самим попит на нові розробки і сервіси для користувачів мережі.
Отже, і В2С-компанії, до яких належать ломбардні організації, мають перебувати зі своїми клієнтами в одному середовищі проживання і говорити однією мовою. В іншому випадку компанії їх втратять і вони підуть до конкурентів.
Опитування, проведене Національною Асоціацією ломбардів США (NPA) в 2018 році, показало стрімке зростання використання онлайн-продажів у порівнянні з 2017-м: майже 3/4 ломбардів використовують eBay, а 85% – веб-сайти і соціальні мережі. Американці звикли купувати в Інтернеті, і ця споживча звичка змусила ломбарди адаптувати свою модель роздрібної торгівлі.
Українці теж люблять купувати в інтернеті. За даними дослідження GfK, кожен третій інтернет-користувач (а це 7 мільйонів осіб) в Україні купує товари онлайн. Близько 82%, при цьому, робили від 5 до 20 покупок в мережі за останній рік, а ще 17% – більше 20. Серед найпопулярніших категорій товарів – побутова техніка та електроніка. Саме тому для реалізації речей також використовують маркетплейси, в тому числі і власні інтернет-магазини для продажу заставного майна, наприклад «Техноскарб».
Хочу акцентувати увагу на помітній різниці між американськими ломбардами, так званими пауншопами (від англ. pawnshop), і українськими. В Америці пауншопи більше націлені на купівлю і перепродаж вживаних речей, на нашому ж ринку спектр послуг істотно ширший і передусім націлений на заставне кредитування.
Сьогодні звичайного сайту компанії з актуальними новинами та посиланнями на сторінки в соціальних мережах вже недостатньо. Тому, українські ломбарди починають активно використовувати online-сервіси, що допомагають клієнтам оперативно вирішувати питання, пов’язані з терміновими фінансовими виплатами:
  • перекази кредитних коштів з однієї банківської картки на іншу;
  • отримання кредитних коштів на картку (за один раз або розділені на кілька платежів);
  • віддалене погашення кредиту незалежно від місця перебування;
  • віддалений підбір кредиту через персональний кабінет або через кол-центр;
  • використання компаніями спеціальних ПЗ для управління бізнесом.
Чим більш технологічна компанія, тим ліпшим і простішим стає клієнтський сервіс. Наприклад, ми запустили Telegram-бот, завдяки якому можна, не приходячи до відділення ломбарду, оцінити розмір кредиту під заставу дорогоцінного металу, дізнатися про акції і знайти найближче відділення.
Без перебільшень, вже зараз ломбарди поєднують в собі функціонал банків і онлайн-сервісів з прийому платежів. А в деяких послугах навіть випереджають їх.
Можу з повною впевненістю стверджувати, що такі нововведення в портфелях послуг як онлайн-погашення і віддалений підбір, Telegram-боти, роблять сучасний мережевий ломбард повноправним гравцем на ринку e-commerce послуг. А значить, змагатися за клієнта доводиться не тільки з колегами по цеху, а й з банками, і з іншими МФО.
Від цього виграють усі залучені гравці. Адже конкуренція стимулює компанії розвиватися, створювати нові продукти і сервіси, постійно фокусуючись на потребах все більш мобільного та вимогливого клієнта.
Володимир Нестеренко, керівник відділу маркетингу мережі ломбардів “Скарбниця”
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас