Мобільним операторам заборонять списувати гроші без згоди абонента


Мобільним операторам заборонять списувати гроші без згоди абонента

Національна комісія з питань регулювання зв’язку прийняла за основу проект змін до «Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг». Завдяки уточненій термінології в документі чіткіше зафіксовано згоду абонента на замовлення або відмова від телеком-послуг і контент-послуг.

Зокрема, регулятор ввів поняття «код підтвердження», а також змінив деякі визначення.

Наприклад:

Згода споживача – волевиявлення, виражене споживачем шляхом вчинення ним дій, які можуть бути зафіксовані обладнанням оператора, провайдера (голосове, текстове повідомлення, використання сигналів тонового набору або коду підтвердження).

Контент-ресурс – платна інформаційна, довідкова, замовна, розважальна або інша послуга, крім послуги для потреб телебачення і радіомовлення, що надається виключно на замовлення або за згодою споживача, доступ до якого регулюється в порядку визначеному цими Правилами.

Код підтвердження – одноразовий пароль, який надсилається оператором, провайдером у електронному або текстовому повідомленні на персональну електронну поштову адресу та/або кінцеве обладнання споживача, та використовується для підтвердження замовлення/згоди споживача на отримання певних телекомунікаційних послуг (послуги), в тому числі послуги доступу до контент-ресурсу.

Послуга доступу до контент-ресурсу – телекомунікаційна послуга, що полягає у забезпеченні операторами, провайдерами отримання власним споживачам контент-ресурсів, та оплачується споживачем шляхом списання коштів з особового рахунка абонента.

Як зазначається у пояснювальній записці до проекту, абоненти мобільного зв’язку все частіше скаржаться на списання без їх відома коштів за контент-послуги, які вони не замовляли і не використовували.

Що пропонують:

  • заборонити провайдерам надавати контент-послуги без замовлення або згоди споживача,
  • надавати контент-послуги, коли закінчуються гроші на рахунку або при досягненні граничної суми коштів на рахунку,
  • включати в тарифні плани послуги доступу до контент-ресурсів і т.д.

Регулятор пропонує встановити такі механізми та заходи:

  • Введення уточненого поняття контент-ресурсів на заміну контент-послуг з метою їх розмежування від телекомунікаційних послуг;
  • Визначення послуги доступу до контент-ресурсів як телекомунікаційної послуги;
  • Надання послуги доступу до контент-ресурсів виключно на замовлення або за згодою споживача;
  • Уточнення процесу замовлення телекомунікаційних послуг (послуги), що може здійснюватися за вибором споживача як в паперовій, так і електронній формі, з метою виключення можливості для оператора вважати бездіяльність абонента підставою для надання таких послуг (послуги);
  • Надання споживачу послуги доступу до контент-ресурсів тільки при наявності коштів на його особовому рахунку або досягнення граничної суми коштів, визначеної договором про надання телекомунікаційних послуг;
  • Заборона включення до тарифних планів послуги доступу до контент-ресурсів.
  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua