Як приватизувати житло: поради від Мінрегіону


Як приватизувати житло: поради від Мінрегіону

Всі, хто проживає в житлі, що належить до державного житлового фонду, мають право приватизувати його, тобто, отримати у приватну власність.

Про це сказав заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

“Приватизація квартири здійснюється при наявності ордера на неї. Особу, на яку виписано цей документ, називають наймачем, а ті, хто був вселений і прописаний в житло разом з нею, відносяться до членів сім’ї та є учасниками процедури приватизації”, – ідеться в повідомленні.

Об’єкти, які не можна приватизувати:

  • самовільно переплановані і переобладнані житлові приміщення;
  • квартири, які належать або відносяться до музеїв;
  • кімнати гуртожитків у військових містечках, ботсадах або заповідниках;
  • аварійні об’єкти, а також знаходяться в зоні відчуження;
  • повний перелік за посиланням.

Безкоштовно можна приватизувати наступну нерухомість:

  • однокімнатні квартири;
  • якщо квартира отримана при знесенні будинку і компенсація в грошовій формі не була отримана;
  • якщо в житлі прописаний пільговик;
  • об’єкти, де проживають багатодітні сім’ї та військовослужбовці.
  • Детально за посиланням.

Потрібно врахувати площу житла і кількість зареєстрованих осіб. Виходячи з санітарної норми в 21 кв. м на квартиронаймача, відбувається безкоштовна приватизація квартири. Також додається 21 кв. м на кожного учасника і 10 на всю сім’ю. Це говорить про те, що на двох безкоштовно можна приватизувати 52 кв. м житла.

Для приватизації необхідно зібрати такі документи:

  • заяву на приватизацію квартири, жилого приміщення у гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі (підписи наймача та членів сім’ї засвідчуються керівником підприємства по обслуговуванню житла (ЖЕК); приклад заяви
  • копії паспорту заявника, та всіх членів його родини (для діти до 14 років – копії свідоцтв про народження), що проживають разом з ним (копії паспортів , сторінки 1,2,3, та всі сторінки з відмітками місця проживання).
  • копії свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, що набрало законної сили.
  • довідки про реєстрацію місця проживання заявника та всіх членів його сім’ї, зареєстрованих у квартирі (будинку), житловому приміщенні гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі. Техпаспорт на квартиру (кімнату, житловий блок, секцію) та його копія.
  • копія ордеру на житлове приміщення або ордера на житлову площу у гуртожитку, засвідчена обслуговуючою організацією (ЖЕКом);
  • документ (довідка), що підтверджує, що ви не брали участь у приватизації, тобто не використали житлові чеки (Житлові чеки — це приватизаційні папери, які одержуються всіма громадянами України і використовуються при приватизації державного житлового фонду);
  • довідка з відділення ПАТ «Державний ощадний банк України» про залишок житлових чеків на депозитних житлових рахунках. Подаються, якщо громадяни вже брали участь у приватизації державного житла;
  • копія документу, що підтверджує право на пільгові умови приватизації (за наявності).
  • заява-згода тимчасово відсутніх членів сім’ї наймача на приватизацію.

Громадяни, що проживають у гуртожитку, крім вищевказаних документів до заяви додають:

  • меддовідку про те, що майбутній власник не хворий на туберкульоз;
  • витяг з Держреєстру речових прав на нерухоме майно;
  • копію договору найму житлового приміщення.

За неповнолітніх членів сім’ї наймача рішення щодо приватизації приймають батьки (усиновлювачі) або опікуни. Згоду на участь дітей вони засвідчують своїми підписами у заяві біля прізвища дитини.

При подачі документів обов’язково будуть потрібні оригінали для звірення даних. Якщо надання документів для приватизації квартири доручено не власнику, то необхідно отримати нотаріальну довіреність.

Куди звернутися:

  • Звернутися необхідно до відділів приватизації місцевої держадміністрації, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, організацій, установ, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд.
  • Документи можна подати через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).
  • Отримати виписку з Держреєстру про право власності на приватизоване житло можна протягом 30 календарних днів після того, як подаються документи.
  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua