"Чат-боти, мобільні додатки і майбутнє банківської системи" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Чат-боти, мобільні додатки і майбутнє банківської системи"

Особисті фінанси
46
У чому перевага чат-бота як платіжної системи, чи буде у нас свій PayPal і чи стануть можливими безготівкові розрахунки в усіх видах громадського транспорту, в інтерв’ю Delo.ua розповів заступник голови правління ТАСКОМБАНКУ Валерій Даниленко.
Активне застосування чат-ботів – один з важливих трендів у багатьох сферах бізнесу. Цей інструмент може дати певні переваги. Чат-бот – це сервіс, віртуальний цифровий помічник, який підтримується штучним інтелектом. Він може мати різний функціонал. Наприклад, проводити невелике опитування потенційних покупців, а потім на основі отриманих відповідей пропонувати певні продукти.
Віртуальні помічники можуть функціонувати на основі певних правил. У цьому випадку вони реагують тільки на певні команди і вже не здатні впоратися з ситуацією, коли клієнт робить “крок вліво або вправо”.
Чат-боти, що працюють з використанням машинного навчання, є самонавчальними, вони “розумнішають” в міру того, як спілкуються з людьми.
Переваг чат-ботів безліч. Оперативність, простота у використанні (як на комп’ютері, так і на мобільному пристрої), здатність до навчання – часто розмова з чат-ботом повністю імітує бесіду з реальною людиною. Ви не зможете розпізнати, хто саме з вами говорить – людина чи машина. Доступ до величезного обсягу даних і нові можливості, наприклад, платіжні чат-боти.
Тепер чат-боти також будуть використовуватися як платіжні системи?
Так, це відбувається вже.
У Китаї є знаменитий месенджер WeChat, в якому люди практично живуть. Чи можливо у нас таке?
Справді, практично все, що було можливо, вони перевели в WeChat. Україна хоч і є лідером з інновацій з безготівковими платежами, але поки що населення нашої країни не готове до свого WeChat. Далеко не у всіх є смартфони, геть не кожен користується банківськими послугами, немає звички до онлайн-транзакцій.
Скільки людей брало участь в розробці ваших чат-ботів?
Ми намагаємося залучати команди, у яких є компетенції в сфері IT. Вони, в свою чергу, роблять для нас затребувані продукти. Ті, хто працює над цим проектом з боку банку, інтегрують речі, пов’язані з проведенням платежів. Безпосередньо над розробкою цього проекту працювала команда з 10 осіб.
Сам чат-бот зробили дуже швидко. Більшість часу пішла на відточування процесів. У боті використана технологія оплати Masterpass.
Яка перспектива голосових помічників в Україні?
Голосові асистенти з кожним роком стають дедалі популярнішими. Їх інтегрують практично в усе – від холодильників до машин. Світові тенденції такі, що незабаром ви зможете розмовляти зі своєю мікрохвильовкою – і вона буде вас розуміти.
В Україні для цього потрібні великі інвестиції, та і попиту у нас немає. Ще не у всіх є смартфон і багато хто не користується банківськими картками, розвивати голосових помічників або штучний інтелект ми поки що не готові.
Чи будуть збитки у банків після того, як підприємці відмовляться від платних POS-терміналів і перейдуть на безкоштовні чат-боти?
Це ніяк не вплине на доходи банків. Як правило, ті, кому цікавий чат-бот і POS термінал, – це різні сегменти. Ми пропонуємо використовувати його замість фізичного терміналу кур’єрам, роздрібним торговцям і представникам сегменту HoReCa, наприклад, мобільним кав’ярням.
На кінець минулого року в Україні було зареєстровано 35 млн пластикових карток. Чи відмовимося ми від фізичного “пластику”, і якщо так, то коли настане цей момент?
Зараз платіжні системи роблять все, щоб нові термінали брали безконтактні платежі. Фітнес-трекери, годинники та інші гаджети мають підтримку NFC (безконтактних платежів. – Ред.). Зі збільшенням мережі обслуговування, яка буде приймати бесконтакт, “пластик” буде все менше і менше затребуваний. Але потреба в пластиковій картці все ж таки залишиться, просто їх кількість скоротиться.
Ви нещодавно впровадили цифрову платформу paytas, яка дозволяє помітно спростити підключення інтернет-магазинів до систем банку. Розкажіть про неї докладніше.
Сервіс онлайн-оплати PayTas – це платіжна платформа, основне завдання якої – забезпечити сервіс інтернет-еквайрінгу: обробку платежів в онлайні на сайтах, в мобільних додатках і пристроях різних типів, підключених до інтернету. Простими словами, підключившись до PayTas, ваші клієнти зможуть оплачувати покупки відразу на сайті.
Вашу платформу можна порівняти з PayPal?
Можна.
Чи настане момент, коли PayPal прийде в Україну?
Можливо. Насправді система PayPal – це звичайний еквайринг платежів, не більше, не менше. В Україні вже давно існують і працюють свої еквайрингові системи, і тут складно зрозуміти, чому вважають, що PayPal краща за українські. Насправді великі банки України вже багато років надають аналогічні послуги. І хоча ці послуги з продажу товарів обмежені українськими компаніями, технологічно системи нічим не відрізняються від PayPal і працюють так само ефективно.
Якщо PayPal прийде в Україну, його чекає та сама доля, що і Uber?
Абсолютно схожі приклади. Uber підлаштувався під той ринок, який є в Україні. І цілком успішно, я вважаю.
Якщо PayPal зайде в Україну, ви допускаєте момент колаборації?
Звичайно. І колаборації, і конкуренції. Конкуренція стимулюватиме всіх гравців на цьому ринку давати більш технологічні і зручні послуги для населення. Коли ви працюєте в умовах конкуренції, ви не розслабляєтеся.
Сьогодні актуальним є питання безготівкової оплати в транспорті. Чи приймаєте ви в цьому сегменті?
Я думаю, що потрібно створити закриту систему з трьома варіантами оплати: готівкова, безготівкова і абонементи. Додатки та технічна база у нас є. Але зараз не всі готові вийти на глобальний рівень, а ініціативи частіше мають локальний характер. Коли перевізники будуть розуміти, що їм компенсують всіх пільговиків, тоді вони будуть готові приймати оплату безготівково.
Якою буде банківська система через 10 років? Чи залишиться філіальна система?
Відділення залишаться актуальними, адже на особистому спілкуванні будуються довірчі відносини з клієнтами. Мережа буде скорочуватися, з’являться нові системи самообслуговування. Клієнт буде споживати сервіс, який йому зручний, навіть не підозрюючи, що це за банк. При цьому перспектива банків, які нічого не зроблять для розвитку своєї мобільності, досить туманна.
Зараз переважають тенденції стандартизації та автоматизації, і це стосується не тільки банківської сфери. З огляду на сучасний темп життя, пріоритетними стають послуги, які можна отримати віддалено. Водночас, клієнти чекають від банків персоніфікованого підходу. Тепер уже мало просто продавати послуги, надаючи швидку і просту комунікацію з банком, вкрай важливою стає емоційна складова. Наскільки приємним і незабутнім буде спілкування клієнта з фінансовою установою, настільки тривалими будуть їхні ділові відносини. Щоб реалізувати цей запит, необхідна синергія між технологіями і людиною, тоді ми зможемо вгадувати бажання наших клієнтів і приємно дивувати сервісами, підтверджуючи слова, що “любов – це справа техніки”.
За матеріалами:
Таскомбанк
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас