Наталія Ковальова: цифровізація закупівель. Чому це вигідно банкам? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Наталія Ковальова: цифровізація закупівель. Чому це вигідно банкам?

Фондовий ринок
950
У багатьох банках тендерний процес правильно формалізований. Він має чітку структуру і етапність, яка є обов’язковою умовою для всієї діяльності у фінансовій сфері.
Використання digital-інструментів для проведення тендерів допоможе максимально спростити закупівельний процес, зробивши його простішим і прозорішим, а також заощадити час і ресурси підприємства.
Сьогодні більшість закупівель банків проходять в конкурентних категоріях, тобто в тих, куди приходять багато постачальників. За нашими даними, серед найбільш затребуваних товарів і послуг: комп’ютерна та офісна техніка (16,1%), канцелярія (15,4%), рекламні та маркетингові послуги (7,8%), будівельні роботи (7,3%), послуги з технічної підтримки (8,2%), ділові послуги, в тому числі охоронні і юридичні (5,3%), транспортні послуги (4,7%), платіжні картки (4,5%), меблі (4%), банкомати і обчислювальна техніка (3,3%) та ін.
Висока конкуренція в торгах, безумовно, одна з головних переваг цифровізації закупівель. У більшості електронних майданчиків є сформований пул постачальників, які отримують автоматичне запрошення в релевантні тендери. А висока конкуренція в закупівлі дає можливість компанії-організатору отримати кращу цінову пропозицію.
Так, ПАТ “Банк інвестицій та заощаджень” оголосив тендер на закупівлю настінних і настільних календарів зі своїм логотипом. У тендер прийшло 11 постачальників. Переможцем став учасник, який запропонував виготовити календарі за 50,5 тис. грн. Ця ціна майже в два рази нижча за пропозицій декількох інших постачальників.
Ще один не менш важливий аспект діджиталізації тендерного процесу – зниження трудовитрат фахівця із закупівель. Одна зі специфічних характеристик закупівель в банківській сфері – необхідність придбання товарів або послуг для регіональних відділень. Раніше закупівельникам необхідно було витратити чимало часу, щоб знайти постачальника в конкретному місті. Враховуючи, що не всі регіональні компанії активно представлені в інтернеті, пошук міг затягуватися.
Проводячи електронний тендер, банк просто може прописати в документації необхідність доставки в певне місто. А здійснити таку поставку може компанія і з іншого регіону, якщо вважатиме тендер вигідним для себе.
В результаті закупнику більше не потрібно витрачати час і обдзвонювати потенційних постачальників. Він може перейти від рутинних завдань на більш складні і стратегічні.
Наприклад, АТ “Комерційний Індустріальний Банк” закуповував канцелярські та господарські товари для головного офісу та регіональних відділень. Обов’язковою умовою була доставка товару. В тендер прийшли три постачальники. Переможцем став учасник з сумою трохи більшою ніж 1 млн грн, що на 10 тис. менше, ніж у конкурентів.
Економія – це те, чого прагнуть компанії, переходячи на електронні закупівлі. І важливо, що закуповувати послуги через зовнішні майданчики не менш ефективно, ніж товари. АТ “Ідея Банк” провів тендер на послуги з відправки повідомлень через Viber. Орієнтовна кількість меседжів на рік – 600 тис. У тендер прийшло 4 учасники. В ході аукціону всі вони знизили свою ціни, зокрема, один з постачальників впав більш ніж на 90 тис. грн. Переможцем стало ТОВ “Сенд Експрес” із сумою 104,8 тис. грн.
До того ж для цього можна використовувати процедуру двоетапного тендеру. Під час прекваліфікації закупник може запросити зразки товарів або послуг, і якщо вони повністю підходять – прописати конкретні характеристики в контракті.
Перевірити надійність учасників, які подалися в тендер, можна за допомогою OpenDataBot та інших подібних інструментів. Вони покажуть досьє постачальника, в яких торгах він брав участь і перемагав, з якими компаніями працював.
Варто враховувати, що, оцифрувавши закупівлі, представники банківської галузі не втратять таку необхідну для них конфіденційність. За пореби закупник після проведення тендеру може приховати його деталі із загального доступу. Тобто компанія-організатор повністю управляє інформацією про торги.
Наталія Ковальова, керівник проекту комерційних торгів майданчика Zakupki.Prom.ua
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас