Електронні квитки в транспорті столиці: чим незадоволені кияни


Електронні квитки в транспорті столиці: чим незадоволені кияни

Восени в столиці почали впроваджувати і тестувати е-квиток в наземному громадському транспорті. Рівно місяць тому пільговиків закликали валідувати Картки киянина для реєстрації поїздок, а з початку лютого користуватися новою автоматизованою системою оплати проїзду можуть і всі інші, “платні”, пасажири. Не все проходить гладко: “Сегодня” з’ясувала, які проблеми виникають у людей.

За словами директора департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Юрія Назарова, всі 1326 одиниць наземного муніципального транспорту вже обладнані валідаторами і бортовими комп’ютерами. Модернізовані і 76 турнікетів в 68 вестибюлях підземки. Розрахуватися за проїзд можна за допомогою нових транспортних карток Kyiv Smart Card, QR-коду на смартфоні або паперового квитка з QR-кодом.

Квитки можна придбати в особистому кабінеті киянина на порталі my.kyivcity.gov.ua/eticket, купують їх в терміналах iBox, а smart-картки – за 50 грн на десяти станціях підземки: “Хрещатик”, “Театральна”, “Майдан Незалежності” , “Академмістечко”, “Лісова”, “Арсенальна”, “Теремки”, “Видубичі”, “Сирець” і “Почайна”. Поповнити картку можна в касах цих станцій, терміналах, в особистому кабінеті (при купівлі тут 50 поїздок одна буде коштувати 6,5 грн, а не 8).

Вже зареєстровано понад 11 тисяч поїздок, оплачених е-квитком, а пільгових – понад 1,7 млн. Кияни кажуть – зручно, але відзначають багато недоліків. Наприклад, в співтоваристві “Транспорт Києва” розповідають про такий випадок.

“Вчора я спостерігала махінації від КПТ. О 18:48 на кінцевій 18-го трамвая в порожній салон заскочив хлопчина і почав валідувати одну за одною кілька Карток киянина. Мені це здалося дивним, і я почала задавати питання, хто він і що робить. Він злякався і нічого не зміг відповісти, крім “ніхто” і “нічого”, – пише киянка Валерія.

Інші в групі повідомили, що бачили подібне на різних маршрутах, причому підкреслюють, що хлопець був без форми і посвідчень, але явно знайомий з водіями. Кияни припустили, що таким чином хтось навмисне спотворює статистику щодо перевезення пільговиків, щоб підприємство отримало більше грошей з бюджету – як компенсацію за їх проїзд.

Звучать і інші зауваження від людей. Наприклад, про те, що деякі QR-квитки не спрацьовують на валідаторах. “Радять їхати міняти на вулицю Космічну в ГІОЦ за письмовою заявою. Ось такі “розумні” космічні технології”, – обурюються пасажири. Але масові претензії до того, що більшість кондукторів про роботу е-квитка майже нічого не знають. Деякі навіть звертаються до пасажирів з картками і QR-квитками за роз’ясненнями, а інші просто грублять і вимагають купувати звичайні талони. Відзначають жителі і те, що у контролерів немає обіцяних пристроїв для перевірки оплати проїзду, через що також виникають проблеми.

У “Київпастрансі” ці претензії не змогли прокоментувати, але обіцяють зробити це найближчим часом.

Що буде далі

У КМДА нагадують, що тестовий період автоматизованої системи оплати проїзду триватиме до кінця жовтня 2019 року, а тестування якраз призначене для того, щоб виявити недоліки. З усіма зауваженнями просять звертатися за номером гарячої лінії (044) 366-55-55. За даними КП ГІОЦ, з 1 січня по 18 лютого в службу підтримки надійшло 1 389 звернень.

“68% з них – це питання загального характеру: що таке е-квиток, де купити транспортну картку і так далі”, – кажуть у КП.

Киянам обіцяють ще багато нового. Так, школярам, ​​які їздять безкоштовно, видадуть персональну “Картку учня”. Що стосується розрахунків, то в майбутньому можна буде платити за проїзд також за допомогою мобільних додатків, а орієнтовно з травня – банківською карткою. Продажі транспортних smart-карток на всіх станціях метро планують почати вже в березні. За словами Назарова, після закінчення тестування е-квитка в муніципальному транспорті почнуть його запуск в маршрутках.

Нагадаємо, Єдина електронна картка, якою в Києві можна заплатити за проїзд як у метро, ​​так і в комунальному наземному транспорті, нарешті надійшла в продаж. З 1 лютого Kyiv Smart Card можна придбати і поповнити в касах на 10 станціях столичної підземки.

Контролери шукатимуть “електронних зайців” за допомогою спеціальних пристроїв, які будуть звіряти дані з валідаторів про зареєстровані поїздки і звіряти з картками пасажирів. Електронний квиток буде дійсний до кінця рейсу, на кінцевих зупинках систему будуть обнуляти, стираючи дані про активні поїздки. Тож “їздити колами” не вийде.

Наталія Мамчур

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua