Інна Демченко: чому важливо розвивати BankID в Україні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Інна Демченко: чому важливо розвивати BankID в Україні

Фінтех і Картки
1313
BankID може надати нові ресурси для інтернет-користувачів і нові можливості. Як сьогодні система працює в Україні та чого їй не вистачає.
Що ж таке BankID?
Bank ID — це система електронної верифікації користувача, яка має на меті спростити процес отримання українцями державних, адміністративних, комерційних послуг, а з кінця минулого року також передбачає можливість дистанційного відкриття рахунків у банках.
Усе це передбачається здійснити шляхом віддаленої перевірки, аутентифікації клієнта та обміну інформацією про нього між учасниками системи.
Переваги даного сервісу:
  • Високий рівень безпеки даних. Інформація охороняється так само, як і гроші через інтернет-банкінг.
  • Зручність, швидкість і універсальність сервісу.
  • Затверджені НБУ стандарти зі зберігання і передачі даних.
Як це працює у світі?
Так, дійсно, сервіс дозволяє значно прискорити процес отримання виписок із ряду державних реєстрів, довідок та подачі заяв. Для цього лише достатньо авторизуватися за допомогою номеру банківської картки чи іншого пов’язаного з нею ідентифікатора.
Не потрібно, як раніше, фізично відвідувати інстанцію, витрачати час у чергах, чи створювати окремі кабінети користувача та на кожному із потрібних сайтів вносити інформацію про себе чи завантажувати документи.
В ідеальному варіанті — дана ініціатива могла б бути розвинена до глобального рівня та стати загальнодержавною системою ідентифікації. Подібні системи успішно функціонують у багатьох країнах і значно спрощують діяльність компаній, підприємців та фізичних осіб.
Наприклад, в Естонії, яка має одну із найбільш розвинених електронних ID систем у світі та охоплює більш ніж 95 % населення, власники єдиної електронної картки мають доступ до усіх необхідних послуг, можуть зареєструвати компанію в режимі он-лайн, голосувати на виборах (що значно спрощує процес підрахунку голосів), сплачувати податки, відвідувати лікаря та купувати ліки за електронними рецептами тощо.
Що вдома?
В основі ж вітчизняного Bank ID лежить банківська картка. Тому наразі сервіс доступний лише тим людям, банки яких вже під’єдналися до системи, а також може бути використаний виключно для тих сайтів та установ, які погодилися долучитися до Bank ID.
Опцію ж відкриття рахунків без відвідування банківського відділення на практиці, як з’ясувалося, не так вже й просто реалізувати.
Наявна практика відкриття людиною рахунків у різних банках передбачає необхідність особистої присутності, ідентифікації у кожному з них, а також щоразу надання повного пакета документів.
Нещодавні зміни законодавства дозволили дистанційно здійснювати цей процес. Для цього банки-учасники системи Bank ID мають довіряти якості ідентифікації клієнтів один одного та укладати договори доручення лише з тими, співпрацю з ким вважають надійною.
Відповідальність за неналежне здійснення ідентифікації та проведення процедури “Знай Свого Клієнта”, згідно з нормативно-правовими актами, покладається як на банк, який здійснив ідентифікацію, так і на банк, що використовує інформацію, отриману за допомогою засобів системи BankID. Враховуючи це, а також можливі наслідки за обслуговування клієнта, банки не поспішають ризикувати та долучатися до процесу.
Якщо розглядати процедуру з боку клієнта, то він зможе дистанційно відкрити рахунок лише при умові, що у нього вже є рахунок у банку, підключеному до Bank ID. А у його банка — укладений договір на проведення ідентифікації з тим банком, співпрацю з яким людина лише планує розпочати.
Таким чином, клієнт не надаватиме інформацію про себе та документи при відкритті нового рахунку — усі ці дані буде автоматично передано із банку, що його обслуговує.
Однак, якщо у нового банку залишаться запитання до клієнта — він має право зв’язатися з ним, з’ясувати їх чи запитати додаткові документи.
Крім того, для підписання з новим банком договору на відкриття рахунку дистанційно — людині швидше за все знадобиться електронно-цифровий підпис, що є не досить зручно, бо для його отримання фізичне відвідування банку буде неминучим.
Для успішного та ефективного розвитку даного сервісу необхідна максимальна зацікавленість усіх учасників процесу, спрощення та оптимізація процедур, регулювання взаємовідносин між банками, які будуть дистанційно обслуговувати клієнтів один одного. А також участь з боку держави в частині підключення до сервісу максимальної кількості учасників з метою розширення покриття та обсягу його дії.
Інна Демченко, фінансовий аналітик, експерт ринку кредитування
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас