Спробувавши продати дані про себе, журналіст Wired заробив лише $0,003 — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Спробувавши продати дані про себе, журналіст Wired заробив лише $0,003

Технології&Авто
655
Кореспондент Wired Грегорі Барбер, обурений численними витоками даних з Facebook, вирішив, що про нього і так вже всі знають, і спробував заробити на продажу особистих даних криптовалютним стартапам, що обіцяє поділитися частиною прибутків. Про результати свого експерименту Барбер повідав у своїй колонці.
«В ході вересневого злому Facebook я — як і решта 90 млн користувачів — тимчасово втратив доступ до свого аккаунту. Це точна ознака того, що дані про мене могли бути скомпрометовані і зараз гуляють по інтернету. Спочатку я хотів просто видалити свій аккаунт в FB, але потім задумався: чому б не спробувати продати інформацію, якою без мого відома і так вже користуються маркетологи і боти-пропагандисти?», — пише журналіст.
Потенційно ринок продажу особистих даних величезний. Розробники децентралізованого Ocean Protocol, що дозволяє продавати свої дані компаніям, залучили десятки мільйонів ще до презентації готового рішення. Аналогічно, “батько” Інтернету Тім Бернерс-Лі сподівається повернути людям контроль над даними за допомогою Платформи Solid.
Всі творці подібних рішень сходяться на думці, що в майбутньому користувачі будуть самостійно розпоряджатися, кому і які дані про себе надати. Разом з тим, таку можливість вже зараз пропонує низка криптовалютных стартапів. Блокчейн, кажуть вони, – ідеальна платформа, де всі передані дані, включаючи інформацію про банківські транзакції — медичну історію і навіть логи роботи термостатів, неможливо підробити, а всі транзакції абсолютно прозорі.
На цей ринок і прийшов як продавець Грегорі Барбер. У чаті Telegram він швидко знайшов соратників і отримав посилання на низку додатків, що обіцяли монетизувати його згоду обробити дані.
«Мене відразу попередили, що я зіткнуся з численними багами і знеціненими альткойнами. Але можливість пасивного доходу розбурхувала мою уяву і в підсумку взяла наді мною верх», — розповідає журналіст.
Першим сервісом, яким скористався Барбер, став Datum. Він запросив геолокацію і видав журналісту 1 DAT — власний токен в екосистемі Ethereum. Потім Барбер зареєструвався на Doc.ai. Цей сервіс збирає медичну інформацію про користувачів — починаючи від рецептів лікарів і закінчуючи результатами мікробіомних тестів — в обмін на токени NRN. Барбер погодився брати участь в дослідженні алергії: йому потрібно було кожен раз повідомляти мобільному додатку про нежить; при цьому в ході реєстрації сервіс вимагав від журналіста зробити селфі, поділитися геолокацією і даними Apple Health.
Третім сервісом, в якому зареєструвався наш сміливець, який вирішив кинути виклик IT-корпораціям і почав самостійно продавати свої дані, був додаток Wibson, що об’єднує дані з Facebook з маршрутами пробіжок з Strava. Погодившись поділитися інформацією про себе, Барбер заробив відразу 46 токенів WIB.
Журналіст стверджує, що на прикладі Wibson зрозумілі і перспективи, і обмеження нинішнього етапу розвитку технології. Цей сервіс був створений в 2017 році уродженцем Аргентини Метом Травізано, власником компанії, яка аналізує за допомогою ШІ споживчі тренди. Раніше Травізано закуповував інформацію про людей у брокерів, але потім, замислившись, вирішив спробувати купувати дані безпосередньо у самих користувачів. Для цього він створив майданчик, на якому всі бажаючі можуть самостійно торгувати даними про себе.
Wibson обіцяє вичерпну аналітику за своїми клієнтами – дані GPS, розрахунки кредиткою і позначки з соцмереж. Мрія будь-якого маркетолога! Такі ж дані сьогодні мають Google і Facebook – і вони не тільки не платять користувачам ні копійки, але ще і розпоряджаються даними на свій розсуд.
Однак цінність інформації, яку продають корпорації, полягає в тому, що ці гігантські платформи враховують більшість користувачів мережі. Оскільки Facebook і Google користуються мільйони людей, інформація про цих людей дозволяє створювати психографічні профілі і робить рекламний таргентинг ефективним. На Wibson натомість свої дані наразі розмістили лише 5,5 тис. користувачів, і купують їх всього 10 компаній.
За словами Барбера, його експеримент, по суті, дав протилежний його очікуванням результат. По-перше, він виявив, що процес продажу своїх даних вимагає занадто багато часу і сил.
«Я витратив близько двох тижнів тільки на те, щоб вивчити контракти на купівлю моїх даних сторонніми компаніями, адже тільки так я міг переконатися в надійності цих фірм, а також у тому, що мої дані будуть зберігатися в зашифрованому вигляді на захищених серверах і не опиняться в один прекрасний день в руках зловмисників. Бути власним брокером даних вкрай важко: я, зізнаюся чесно, просто втомився продавати свої дані вручну, біт за бітом», — стверджує журналіст.
По-друге, якщо спочатку він сподівався випустити джина з пляшки і, розпрощавшись з приватністю, з головою зануритися в економіку даних, то за тиждень «торгівлі» дійшов висновку про те, що зайвий раз (наприклад, збираючись на пробіжку) смартфон краще залишити вдома і що для авторизації на Facebook слід завести окремий email.
«Експеримент лише посилив мої побоювання про те, що сторонні компанії знають про мене занадто багато, і зараз я намагаюся поширювати про себе якомога менше інформації», — резюмує Барбер.
І наостанок — як ви думаєте, чи вийшло у журналіста заробити, як він сподівався? Після тижневих випробувань в гаманцях додатків осіло 162 WIB, 1 DAT і 0 NRN — бо алергія так і не почалася. На криптовалютному ринку ціна цим токенам… всього $0,003.
За матеріалами:
ITC.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас