289
Депутати пропонують наділити деяких працівників Мін'юсту повноваженнями нотаріусів і реєстраторів
— Казна та Політика
Група відомих депутатів пропонує ввести посаду “уповноважена особа органу юстиції” та надати таким особам повноваження для нотаріальних та реєстраційних дій в селах, селищах міського типу та містах районного значення.
“Необхідність у прийнятті закону зумовлена насамперед тим, що громадяни, які мешкають у сільській місцевості, не завжди можуть отримати належний доступ до нотаріальних і реєстраційних послуг, зокрема, при оформленні спадщини”, – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту “Про внесення змін до деяких законодавчих актів про створення умов для захисту економічних і спадкових прав громадян в сільській місцевості” №9140.
Згідно з інформацією на сайті Ради, документ зареєстрований 1 жовтня 2018 року.
Відповідно до законопроекту, уповноважені особи органів юстиції зможуть засвідчувати угоди (договори купівлі-продажу, міни, дарування, довіреності), видавати свідоцтва про право на спадщину. Вони також зможуть виступати державними реєстраторами в разі вчинення ними нотаріальних дій з нерухомим майном або об’єктом незавершеного будівництва, реєстрації прав на земельні ділянки в сільській місцевості.
Автори пропонують також наділити їх правами для реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в держреєстрі після видачі свідоцтва про право успадкування частки засновника (учасника) в статутному капіталі (пайовому фонді).
Згідно із законопроектом, уповноважена особа органу юстиції – це посадова особа Головного управління юстиції з вищою юридичною освітою і стажем роботи понад два роки на посадах, безпосередньо пов’язаних з держрегулюванням, контролем або організацією нотаріату та держреєстрації, або консультантом державної нотаріальної контори.
Їм також необхідно буде пройти стажування в органах нотаріату та держреєстрації не менше трьох місяців. Призначення на посаду уповноваженої особи органу юстиції та звільнення з цієї посади здійснюється за погодженням з Міністерством юстиції.
У пояснювальній записці зазначається, що станом на 1 липня 2018 року в державних нотаріальних конторах було 294 вакансії державних нотаріусів.
Автори додають, що сьогодні оформляти спадщину можуть як державні, так і приватні нотаріуси, однак на практиці основна частина свідоцтв про право на спадщину видається саме державними нотаріусами через нижчу ціну послуг.
Згідно з останніми даними, 916 державних нотаріусів, які працюють в 717 державних нотаріальних конторах, видали понад 522 тис. свідоцтв про право на спадщину, в той час як 4267 приватних нотаріусів – 395 тис. таких свідоцтв.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
2025 рік став рекордним за обсягами військової допомоги: підсумки нового «Рамштайну»
У Мінрозвитку прокоментували інформацію про можливий податок на відновлення
На скільки азартні ігри поповнюють дербюджет України (інфографіка)
Мінекономіки затвердило нову редакцію угод про користування надрами
Уряд спростив операторам зв’язку процедури будівництва станцій
Зеленський назвав сценарії отримання репараційної позики для України
