Депутати пропонують наділити деяких працівників Мін'юсту повноваженнями нотаріусів і реєстраторів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Депутати пропонують наділити деяких працівників Мін'юсту повноваженнями нотаріусів і реєстраторів

Казна та Політика
287
Група відомих депутатів пропонує ввести посаду “уповноважена особа органу юстиції” та надати таким особам повноваження для нотаріальних та реєстраційних дій в селах, селищах міського типу та містах районного значення.
“Необхідність у прийнятті закону зумовлена насамперед тим, що громадяни, які мешкають у сільській місцевості, не завжди можуть отримати належний доступ до нотаріальних і реєстраційних послуг, зокрема, при оформленні спадщини”, – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту “Про внесення змін до деяких законодавчих актів про створення умов для захисту економічних і спадкових прав громадян в сільській місцевості” №9140.
Згідно з інформацією на сайті Ради, документ зареєстрований 1 жовтня 2018 року.
Відповідно до законопроекту, уповноважені особи органів юстиції зможуть засвідчувати угоди (договори купівлі-продажу, міни, дарування, довіреності), видавати свідоцтва про право на спадщину. Вони також зможуть виступати державними реєстраторами в разі вчинення ними нотаріальних дій з нерухомим майном або об’єктом незавершеного будівництва, реєстрації прав на земельні ділянки в сільській місцевості.
Автори пропонують також наділити їх правами для реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в держреєстрі після видачі свідоцтва про право успадкування частки засновника (учасника) в статутному капіталі (пайовому фонді).
Згідно із законопроектом, уповноважена особа органу юстиції – це посадова особа Головного управління юстиції з вищою юридичною освітою і стажем роботи понад два роки на посадах, безпосередньо пов’язаних з держрегулюванням, контролем або організацією нотаріату та держреєстрації, або консультантом державної нотаріальної контори.
Їм також необхідно буде пройти стажування в органах нотаріату та держреєстрації не менше трьох місяців. Призначення на посаду уповноваженої особи органу юстиції та звільнення з цієї посади здійснюється за погодженням з Міністерством юстиції.
У пояснювальній записці зазначається, що станом на 1 липня 2018 року в державних нотаріальних конторах було 294 вакансії державних нотаріусів.
Автори додають, що сьогодні оформляти спадщину можуть як державні, так і приватні нотаріуси, однак на практиці основна частина свідоцтв про право на спадщину видається саме державними нотаріусами через нижчу ціну послуг.
Згідно з останніми даними, 916 державних нотаріусів, які працюють в 717 державних нотаріальних конторах, видали понад 522 тис. свідоцтв про право на спадщину, в той час як 4267 приватних нотаріусів – 395 тис. таких свідоцтв.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас