Депутати пропонують наділити деяких працівників Мін'юсту повноваженнями нотаріусів і реєстраторів


Депутати пропонують наділити деяких працівників Мін'юсту повноваженнями нотаріусів і реєстраторів

Група відомих депутатів пропонує ввести посаду “уповноважена особа органу юстиції” та надати таким особам повноваження для нотаріальних та реєстраційних дій в селах, селищах міського типу та містах районного значення.

“Необхідність у прийнятті закону зумовлена насамперед тим, що громадяни, які мешкають у сільській місцевості, не завжди можуть отримати належний доступ до нотаріальних і реєстраційних послуг, зокрема, при оформленні спадщини”, – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту “Про внесення змін до деяких законодавчих актів про створення умов для захисту економічних і спадкових прав громадян в сільській місцевості” №9140.

Згідно з інформацією на сайті Ради, документ зареєстрований 1 жовтня 2018 року.

Відповідно до законопроекту, уповноважені особи органів юстиції зможуть засвідчувати угоди (договори купівлі-продажу, міни, дарування, довіреності), видавати свідоцтва про право на спадщину. Вони також зможуть виступати державними реєстраторами в разі вчинення ними нотаріальних дій з нерухомим майном або об’єктом незавершеного будівництва, реєстрації прав на земельні ділянки в сільській місцевості.

Автори пропонують також наділити їх правами для реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в держреєстрі після видачі свідоцтва про право успадкування частки засновника (учасника) в статутному капіталі (пайовому фонді).

Згідно із законопроектом, уповноважена особа органу юстиції – це посадова особа Головного управління юстиції з вищою юридичною освітою і стажем роботи понад два роки на посадах, безпосередньо пов’язаних з держрегулюванням, контролем або організацією нотаріату та держреєстрації, або консультантом державної нотаріальної контори.

Їм також необхідно буде пройти стажування в органах нотаріату та держреєстрації не менше трьох місяців. Призначення на посаду уповноваженої особи органу юстиції та звільнення з цієї посади здійснюється за погодженням з Міністерством юстиції.

У пояснювальній записці зазначається, що станом на 1 липня 2018 року в державних нотаріальних конторах було 294 вакансії державних нотаріусів.

Автори додають, що сьогодні оформляти спадщину можуть як державні, так і приватні нотаріуси, однак на практиці основна частина свідоцтв про право на спадщину видається саме державними нотаріусами через нижчу ціну послуг.

Згідно з останніми даними, 916 державних нотаріусів, які працюють в 717 державних нотаріальних конторах, видали понад 522 тис. свідоцтв про право на спадщину, в той час як 4267 приватних нотаріусів – 395 тис. таких свідоцтв.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua