4 компанії, які взялися за те, в чому не розбираються, і досягли успіху. Або не досягли — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

4 компанії, які взялися за те, в чому не розбираються, і досягли успіху. Або не досягли

Фондовий ринок
7149
4 компанії, які взялися за те, в чому не розбираються, і досягли успіху. Або не досягли
Одна компанія вклалася на повну в розробку нових гаджетів, а через 2 роки розпустила команду. 55 з 70 розробників звільнилися і пішли в інший проект. Здогадуєтеся, про кого це? Бізнес, який робить взуття для найшвидших людей у світі, виявився надто повільним для того, щоб досягти успіху в індустрії розумних спортивних гаджетів.
Але буває й навпаки. Погнався за двома зайцями — й обох зловив! Читайте історії 4 компаній, які взялися за те, в чому не тямили. Як усе це було, і чим закінчилося.
Nike і Fuelband. Історія про нездійснену мрію
У 2012 році Nike зробив свій фітнес-трекер. 7 років тому, якщо пам’ятаєте, розумний спортивний браслет був найбажанішим гаджетом.
У Nike були всі інгредієнти рецепту успіху в цій галузі: лояльне спортивне ком’юніті, найкращі у світі розробники, гроші на рекламу. Популярність першого браслета Nike Fuelband була приголомшливою: sold out у перший же день! Nike зробили ці браслети класними — їх забажали всі. По суті, саме Nike сформував попит і дав поштовх розвитку фітнес-трекерів як нової категорії.
4 компанії, які взялися за те, в чому не розбираються, і досягли успіху. Або не досягли
Але вже за 2 роки Nike, не зробивши жодної офіційної заяви, розпустив команду Fuelband. Цьому передували ще 2 версії гаджета — але поки Nike фіксив баги (наприклад, несумісність з іншими системами, крім як з iOS), конкуренти Jawbone і Fitbit вже завоювали цей ринок.
Чому Nike Fuelband провалився?
— Конкуренти подумали: «Just do it!» І майже одразу ж після появи Fuelband випустили фітнес-трекери, які синхронізувалися не тільки з iOS, а й з пристроями на базі Andorid. Nike, з незрозумілих причин, не змогли швидко оновити свою модель і знову опинитися серед лідерів. Шкода.
— Розумні годинники, які стали все частіше з’являтися на руках у сучасних спортсменів, «з’їли» шматок від долі фітнес-трекерів на ринку розумних гаджетів. Тут в мінусі виявився не тільки Nike, а й Jawbone і Fitbit.
— Китай не сидів склавши руки: ринок швидко заповнився китайськими аналогами брендових фітнес-трекерів, які не поступалися за функціональністю і значно вигравали в ціні.
IQOS від Philip Morris. Курці більше не курять.
Від консервативних виробників сигарет новин ніхто не чекав. Максимум — експериментів зі смаками та фільтрами. Але Philip Morris International кинулися в авантюру, вийшовши на ринок електроніки, і, здається, досягли успіху.
У 2014 році компанія вперше показала світу IQOS — гаджет для нагрівання тютюну, покликаний повністю замінити сигарети. Пристрій нагріває тютюнові стіки до 300–350 ⁰С, але не підпалює їх. За рахунок відсутності горіння кількість шкідливих речовин скорочується на 90–95%. А заразом і сам процес використання IQOS стає чистішим, гігієнічнішим і більш шанобливим до оточуючих, ніж куріння. Без диму, присмаку горілого паперу, попелу, неприємного запаху на руках і пасивного куріння.
4 компанії, які взялися за те, в чому не розбираються, і досягли успіху. Або не досягли
Після пілотного тесту в Японії та Італії компанія за 3 роки вивела IQOS на ринки 38 країн. За цей час більше 5 млн курців по всьому світу перейшли із сигарет на IQOS. Але компанія ставить перед собою амбітну мету — «переключити» на свій гаджет 40 млн курців до 2025 року.
До речі, в Україні IQOS запустився у 2016-му. І відтоді став must-have для 60 000 користувачів. Офіційний сайт: iqos.ua
Поки складно зробити остаточні висновки з приводу того, чи приживеться IQOS у суворому і консервативному світі курців, але схоже, що так. У Японії, наприклад, частка ринку IQOS вже зрівнялася з топовими сигаретними брендами.
Чому у IQOS виходить?
— Впіймали тренд. Як би сильно не попереджав МОЗ, люди курили, курять і, ймовірно, куритимуть. Водночас у сучасному світі ЗСЖ турбота про здоров’я — у тренді. Виробник вчасно відреагував на «запит» ринку і видав продукт зі зниженим ризиком для здоров’я.
— Точно відтворили призначений для користувача досвід курця, що не зуміли зробити виробники електронних сигарет. А це запорука того, що споживачі приймуть новий продукт. IQOS працює зі звичним курцям тютюном, а не з рідинами. Навіть сеанс використання триває стільки ж, на скільки в середньому вистачає однієї сигарети — 14 затяжок.
CAT: спочатку був трактор
У 1880-х Caterpillar почала займатися виробництвом комбайнів. Поступово до сільськогосподарської техніки додалися енергетичні установки, дизельні двигуни, будівельне обладнання, транспортна техніка.
4 компанії, які взялися за те, в чому не розбираються, і досягли успіху. Або не досягли
Компанія стрімко росла, і наприкінці 1980-х виникла нова потреба — створити суперміцне взуття для сотень тисяч працівників CAT. Так з’явилася Caterpillar Footwear. Моделі взуття були схожі на самі комбайни — міцні, надійні і з підошвою, наче гусениці трактора. Вони не тільки залишаються лідерами на ринку професійного взуття, а й разом зі своєю лінійкою аксесуарів увійшли в класику міського стилю.
Але на черевиках історія успіху не закінчується. У 2013 році CAT вперше випустила продукт, здатний поміститися в кишеню (може, втомилися від
габаритів комбайнів) — смартфон. Телефони вийшли в дусі бренду. Такі ж потужні і невбивані, як кар’єрні самоскиди Caterpillar.
Нову модель телефону (з 16-мегапіксельною камерою, здатною знімати відео у форматі 4к) було презентовано в березні цього року. У цій моделі надщільне скло, вона водонепроникна і стійка до подряпин, за всіма характеристиками не поступається iPhone X і Pixel 2XL і коштує близько $ 1100. Недешево, але і не дорожче за бульдозер.
Чому у CAT вийшло?
— У них була чітка мета. Виходячи на ринок взуття і одягу, CAT точно знали, для кого вони шиють. Передусім — для тих, хто працює з технікою Caterpillar (будівельників, робітників, фермерів), і лише потім — для інших. Завдяки цьому бренд зберіг свою цілісність і автентичність.
— Сталість. Що б не робив Caterpillar, це можна легко охарактеризувати трьома словами: надійність, міцність, рішучість. CAT не розмивають свій бренд, переходячи в інші галузі, хай то буде одяг, телефони чи рюкзаки.
Офіційний сайт: catfootwear.com
Amazon Kindle: революція книжкових хробаків
Спочатку ідея продавати друковані книги через інтернет видавалося божевільною. Але вже через 5 років після першого продажу на amazon.com жоден сайт у світі не міг зрівнятися з ним — ні за кількістю замовлень, ні за їхнім обсягом.
У 2007 році Джефф Безос ще раз здивував світ і зіграв на випередження трендів — онлайн-рітейлер вирішив зайнятися виробництвом електронних книг Kindle. Перші читалки були розкуплені за 5 годин! А за перший місяць продажів було продано 4 млн примірників.
4 компанії, які взялися за те, в чому не розбираються, і досягли успіху. Або не досягли
Незважаючи на те, що Kindle ніколи не рекламувався, він, по суті, створив нову галузь. Скептики говорили, що iPad від Apple «уб’є» читалку Amazon, але цього так і не сталося. Сам Безос дуже просто пояснював цей феномен: «Якщо ви зараз порівняєте, що люди роблять на iPad, то продуктом номер один буде гра Angry Birds, а за допомогою Kindle люди читають Стіга Ларссона».
А як щодо прибутку? Безос відверто розповів, що на самому Kindle вони не заробляють, в усякому разі —безпосередньо. Це інструмент для продажу контенту і товарів Amazon — книг. Дослідження показали, що люди, у яких є Kindle, читають учетверо більше — як паперових, так і електронних книг.
$ 75 млн за перші півроку у 2017 році — непогано як для продукту, що не націленого на прибуток.
Чому у них вийшло?
— С — стратегія. Kindle з’явився не просто так — з появою електронних книг компанія не тільки збільшила прибуток за продаж гаджетів, а й наростила частку продажів електронних книг.
— Найкращий у світі e-commerce. Питання, де продавати Kindle та електронні версії книг до нього, навіть не виникало.
Офіційний сайт: amazon.com
За матеріалами:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас