520
У морському порту в Одеській області побудують три термінали за $198 млн
— Фондовий ринок
У морському порту Південний в Одеській області планують побудувати три термінали – контейнерний, зерновий і для сипучих і генеральних вантажів. На реалізацію проектів і підведення необхідної інфраструктури потрібно $198 млн.
Про це повідомив директор компанії Техагро В’ячеслав Бояльскій в ході Ukrainian Ports Forum 2018.
За його словами, компанія володіє ділянкою площею 82 гектара біля входу в акваторію порту Південний, який планує розвивати. Причальний фронт ділянки – 280 погонних метрів, глибина в цьому районі складе 17 метрів і буде можливість приймати судна вантажопідйомністю 150-170 тис. тонн. У компанії вже є відведення земель водного фонду.
Спершу до ділянки підведуть окрему лінію електропередачі довжиною 18 кілометрів, водопостачання та залізницю. “Перше, що ми тягнемо, – залізницю плюс електрика і вода. Ми плануємо ці роботи зробити в 2019 році”, – розповів Бояльскій.
Першим планується почати будувати в 2020 році зерновий термінал і здати його в експлуатацію в 2021 році. За попередніми даними, на початковому етапі розвитку він зможе перевалювати 4,5 млн тонн на рік, в тому числі 400 тис. тонн борошна і 200 тис. тонн олії.
Бояльскій зазначив, що об’єкт може стати терміналом накопичення зернових вантажів для відправки на експорт, коли з річок України сюди будуть заходити невеликі баржі по 1-2-3 тис. тонн, з яких зерно будуть вантажити на великі морські судна.
Контейнерний термінал матиме пропускну здатність 2 млн тонн і займе площу 22 гектари. У ньому планується реалізувати сучасні технології логістики.
На терміналі для сипучих і генеральних вантажів планується перевалювати 2-2,5 млн тонн вантажів на рік. Це може бути вугілля, який Україна імпортує, або вантажі експортного спрямування – окатиші, руда, можливо щебінь, пісок і т.д.
“Що цікаво, якщо ми будемо розвантажувати на експорт, припустімо, окатиші, руду, пісок, щебінь тощо, то дуже зручно, не знаю, ми зіткнулися з цим, у нас станція буде на позначці 42 метри над рівнем моря. Ми хочемо зробити і запроектували вже два тунелі, критих, і таким чином транспортерами прямо можна подавати в трюми судів вагони з сипучими вантажами, не розводячи пил. Це дуже важливо”, – сказав директор Техагро.
Бояльский також зазначив, що оскільки ділянка знаходиться біля входу в акваторію порту і цю територію небезпечно перевантажувати судами, планується приділити увагу розвитку тилових зон.
Довідка Finance.ua:
- Порт Південний заснований в 1978 році, є найбільш глибоководним в Україні.
- В акваторії порту також працюють морські термінали різних форм власності: морський нафтотермінал Південний, термінал Трансбункер-Південь з перевалки нафтопродуктів, група ТІС, спеціалізований перевантажувальний комплекс зернових вантажів Бориваж, комплекс з перевантаження та переробки тропічних олій Дельта Вілмар СНД.
За матеріалами: Центр транспортних стратегій
Поділитися новиною