Роботів навчили абстрактно мислити і планувати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Роботів навчили абстрактно мислити і планувати

Технології&Авто
1619
Дослідники з Університету Брауна і Массачусетського технологічного інституту розробили метод, що допомагає роботам планувати багатоступінчасті завдання на основі абстрактних уявлень про навколишній світ. Це стане черговим кроком на шляху до створення машин, що будуть думати і діяти, як люди. Про технологію розповідає Science Daily.
Планування — важке завдання для роботів. Причина полягає в тому, що вони сприймають світ як мозаїку з безлічі пікселів і не мають уявлення про абстрактні поняття. Настільки низькорівнева взаємодія зі світом сильно ускладнює прийняття рішень. Наприклад, при плануванні поїздки за продуктами нам не доводиться заздалегідь аналізувати кожну зустрічну машину. Перевага людського інтелекту — у використанні абстрактних концепцій, що дозволяють відкинути купу нерелевантних деталей і зосередитися на головному. Однак навіть найсучасніші роботи на таке не здатні. Машини, які виконують багатоступінчасті завдання, майже завжди запрограмовані на це заздалегідь.
Щоб ШІ зміг діяти автономно, необхідно навчити його абстрактного мислення. У комп’ютерних науках виділяють два види абстракцій. Процедурні — це програми, що складаються з основних завдань, об’єднаних у завдання більш високого рівня. Прикладом може служити безліч дрібних рухів, необхідних для відкриття дверей, які входять в одне вміння — «відкрити двері». Перцептивні абстракції, пов’язані з тим, як робот сприймає реальність, що його оточує. Саме на них зосередилися дослідники з Університету Брауна і Массачусетського технологічного інституту
В ході експерименту вони призвели робота на ім’я Anathema Device (або, скорочено, Ana) в кімнату, де були посудна шафа, кулер, вимикач лампочки всередині шафи і пляшка, яку можна було залишити в кулері або прибрати в шафу. Ana забезпечили низкою високорівневих моторних навичок для маніпулювання предметами в кімнаті. Роботу давали завдання, а процес їх виконання записували за допомогою камер. Потім записи використовувалися при подальшому машинному навчанні.
Досвід показав, що Ana досить швидко навчилася абстрактного сприйняття навколишнього середовища. Наприклад, їй вдалося самостійно зрозуміти, що для відкривання кришки кулера необхідні обидві руки. Також ШІ самостійно навчився знаходити дверцята холодильника. Ana впоралася і з іншими абстрактними уявленнями. Наприклад, виявивши, що увімкнена лампа в шафі сліпить її датчики, вона стала вимикати світло, попередньо закривши дверцята шафи, яка перегороджувала шлях до вимикача. Вся ця послідовність завдань, заснована на зображеннях високої чіткості, вмістилася в текстовий файл довжиною 126 рядків.
За матеріалами:
hightech.fm
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас