Легалізація «еврономерів»: чому ідея Южаніної цікавіша за законопроект Гройсмана


Легалізація «еврономерів»: чому ідея Южаніної цікавіша за законопроект Гройсмана

Днями Володимир Гройсман знову змусив всіх говорити про легалізацію «євроблях». Він заявив, що їх власники повинні платити мито на рівних умовах з усіма іншими. Можливо, будуть переглянуті ставки на ввезення і щось оптимізовано, але загальний курс Кабміну зрозумілий — ні кроку назад.

При цьому в іншому центрі прийняття рішень — Комітеті ВР з податкової та митної політики — хочуть піти за «м’яким» сценарієм, випробуваним в Молдові. І схоже, що у Ніни Южаніної шансів досягти компромісу більше, ніж у прем’єра.

Розмірковуючи про можливі шляхи вирішення питання нерозмитнених автомобілів, прем’єр згадав про закон, який подав у Верховну Раду уряд. «Я впевнений, що це буде хороший крок для легалізації тих, хто керує цим транспортом», — сказав Володимир Гройсман.

На сайті Верховної Ради в розділі зареєстрованих законопроектів з початку 2018 року ми не виявили нічого, що якось пов’язано з розмитненням «єврономерів». Стає зрозуміло, що Гройсман мав на увазі гучний законопроект №7286, який був опублікований у листопаді 2017 року.

Нагадаємо, що про що саме йдеться в цьому законопроекті. З одного боку, Кабмін погодився реєструвати авто на іноземних номерах в Україні «як свої», навіть не вимагаючи змінювати номери. А з іншого, проста на перший погляд процедура «купив — привіз — зареєстрував» має наскільки складний механізм, що виконати її буде важко для 90% тих, хто їздить на нерозмитнених авто. Справа в тому, що ставити транспортний засіб на облік доведеться іноземцю, на чиє ім’я його завозять. Причому — в сервісному центрі МВС за місцем проживання клієнта. До того ж іноземцю доведеться ще і зареєструватися у відповідних органах, щоб отримати дозвіл проживати в Україні довше, ніж три місяці.

Виходячи з цього контексту, такий «хороший крок для легалізації», про який нагадав прем’єр, власників «єврономерів» не влаштує.

У Южаніної цікавіше, ніж у Гройсмана

У Комітеті Верховної Ради з питань податкової та митної політики — ще одному центрі вироблення рішення щодо «єврономерів» — законопроект Володимира Гройсмана поки що не коментують. Там зосереджені на своєму варіанті виходу з глухого кута.

«Щодо законопроекту, який готується в комітеті, зараз позиція така: скоро буде зустріч з активістами «Авто Євро Сили», яким Ніна Южаніна запропонувала вивчити молдавський досвід врегулювання проблеми «єврономерів», щоб “звірити годинник”. І в лютому-березні знову можна буде повернутися до цієї теми», — прокоментувала autonews.ua помічниця Ніни Южаніної Ольга Германова.

«Молдавська формула» полягає в тому, що в січні—липні 2017 власникам «блях» дали можливість розмитнити їх за пільговими ставками акцизу (30% від діючих). Але голова комітету Ніна Южаніна в інтерв’ю autonews.ua, говорячи про досвід сусідів, констатувала, що незважаючи на низькі ставки податків, норма не виконала своє завдання. «[В Молдові] було розмитнено майже 19 тисяч авто на іноземній реєстрації, однак не всі авто були поставлені на облік — значну їх кількість було вивезено з Молдови, значну розібрано», — сказала Ніна Южаніна.

Проте, стає зрозуміло, що в Комітеті з питань податкової та митної політики готові йти на більш серйозні компроміси з власниками «єврономерів», ніж в Кабміні.

В «Авто Євро Силі», яка виступає зараз головним переговірником з владою, говорять, що перед Новим роком зустрічалися з Ніною Южаніною, отримали варіант законопроекту, а тепер юристи з обох сторін працюють над концепцією.

«Деякі питання, які були пов’язані з легалізацією транспортних засобів в Молдові, не можуть бути застосовані в Україні. В даний момент вже є якесь розуміння, скажімо так, політична воля депутатів, і є принципова позиція, коли депутати готові вирішувати це питання, тому, що воно нагальне. Але в спілкуванні з одним з депутатів комітету Ніни Южаніної ми почули про те, що він буде стояти на своєму і датою відліку буде 6 вересня, коли ми не підписали меморандум. Але якщо одна-дві людини зараз почнуть ветувати, аби не йти на компроміси, знову почнеться конфліктна ситуація», — сказав autonews.ua один з керівників АЕС Олег Ярошевич.

У АЄС кажуть, що готові сідати за стіл переговорів і брати за основу «молдавський формат»: «Ми готові його доопрацьовувати, сідати і говорити. Він міг би виконати те функціональне завдання, яке ми бачимо, і він міг би бути цікавий для держави».

За словами Олега Ярошевича, обговорюється зниження ставки до 20% від тієї, яка діє зараз. «Зараз діє закон про розмитнення Євро-5. Ми вмикаємо калькулятор, не звертаючи увагу на рік випуску або обмеження Євро-5, рахуємо вартість розмитнення і беремо від цієї суми 20% — таке може бути мито в майбутньому. Тобто, якщо зараз ми платимо $100, то буде $20», — говорить Ярошевич.

При цьому в АЄС додають, що в ході переговорів з Комітетом можуть домовитися, щоб вийти при ввезенні авто в Україну за рамки стандарту Євро-5. «Ми розуміємо, що непотріб в Україну везти не треба. Тому можна обмежитися Євро-3. Це інжекторні двигуни, або двигуни, які відповідають нормі Євро-3. Тобто, це не карбюраторний непотріб. А це рік виробництва 1998 включно», — кажуть у АЄС.

Андрій Довгань

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua