«Alexa навчиться розуміти нас»: чого чекати від ШІ у 2018 році — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

«Alexa навчиться розуміти нас»: чого чекати від ШІ у 2018 році

Технології&Авто
1179
Якщо є приклад очевидного прогресу в галузі ШІ, так це — чатботи. Від авіакомпаній до роздрібних магазинів, — майже скрізь з’явилися ШІ-програми, які взаємодіють з клієнтами. Попереду всієї планети тут Китай. Алгоритм Melody від Baidu збирає медичну інформацію від лікарів і дає рекомендації. ШІ дозволяє заощадити час пацієнта, позбавити його від пояснення проблеми, причому кілька разів поспіль — спочатку лікарю, а потім медсестрам або іншим лікарям.
В індустрії подорожей чатботи рекомендують туристам напрямки, їжу та номери в готелях. У роздрібній торгівлі ШІ вгадує вподобання покупців, і тут першість у Amazon.
Хоч чатботи і можуть негативно впливати на людей, якщо аналізують масову поведінку, зовсім інша річ, коли вони вивчають порівняно невелику вибірку. Додатки-чатботи, такі як x.ai і 24Me, виконують прості персоналізовані завдання і аналізують повсякденне життя користувача. Швидше за все, в 2018 році ми побачимо все більше достатньо простих, нішевих, персональних чатботів.
В той час, як деякі чатботи стали досить непогано справлятися з «спілкуванням», пересуваючись по «дереву рішень» і шаблонним запитам, обробка живого голосу і тексту поки що залишає бажати кращого.
На початку 2017 року в мережі з’явилося відео, на якому дитина просить Alexa заспівати пісню «Digger, Digger». У відповідь ШІ від Amazon видав потік ключових слів, пов’язаних виключно з пошуком в інтернеті порнографії. Все тому, що програмісти заклали в пам’ять алгоритму саме таке сленгове значення зазначеного слова. А через кілька днів ЗМІ написали про шестирічну дитину, яка замовила у Alexa ляльковий будинок і два кілограми печива, після чого голосові помічники Alexa по всій Америці почали автоматом замовляти те саме, зачитавши новину в ранковій вибірці. Виробники печива, безсумнівно, дуже зраділи. Факт в тому, що Alexa поки що не навчилася адекватно обробляти людську мову.
Цифри говорять самі за себе: лише 25% американців у віці від 16 до 24 років використовують голосовий пошук на мобільних пристроях, і тільки у 7% вдома стоїть «розумна колонка». Технології доводиться боротися з регіональними діалектами, дитячим лепетом, фоновим шумом, омонімами, нецензурною лексикою та власними іменами.
На даний момент більш актуальне впровадження чатботів у більшості галузей, особливо в тих, де назріла автоматизація. Компанії, які не використовують ШІ-алгоритми для простих завдань, таких як збирання інформації, самообслуговування в магазинах, повідомлення клієнтів, опиняться в дуже невигідному становищі. У 2018 році цей тренд пошириться на інші галузі за межами сфери послуг.
Розпізнавання голосу буде продовжувати поліпшуватися, і цілком можливо, що до кінця наступного року Alexa зможе нас здивувати. Поки ж висновок такий: чатботи подорослішали, але ШІ потрібно пройти ще довгий шлях.
До 2020 року штучний інтелект знищить 1,8 млн робочих місць, але водночас створить 2,3 млн нових вакансій. Для багатьох людей роботизація стане шансом для просування кар’єрними сходами, прогнозують аналітики Gartner. Чиновники, керівники, медики і вчителі отримають найбільше можливостей, а ось заводським робітникам і водіям доведеться задуматися про пошук іншої роботи.
За матеріалами:
hightech.fm
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас