Антиутопія наяву: у Китаї гаджети використовують для оцінки рівня благонадійності громадян — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Антиутопія наяву: у Китаї гаджети використовують для оцінки рівня благонадійності громадян

Світ
1473
Те, що за користувачами гаджетів стежать, ні для кого вже не секрет. Найбільш відомий сценарій застосування відомостей, одержаних шляхом відстеження дій користувачів в Мережі, — це використання їх для підвищення ефективності реклами. Однак у Китаї пішли далі: там технологічні лідери Alibaba, Baidu і Tencent беруть часть у створенні системи так званої соціальної репутації.
Про це було оголошено ще в 2014 році, повна база повинна бути готова до 2020 року.
Соціальна репутація — ця певна кількість балів, що присвоюється громадянину КНР та може змінюватися в залежності від його дій. Якщо людина, наприклад, допомагає бідним і літнім, то її рейтинг зростає, попадається нетверезою за кермом або на хабарі чиновнику — рейтинг падає. Важливо навіть те, які покупки здійснює споживач. Купив дитячі підгузники — це плюс, придбав комп’ютерну гру — мінус.
В залежності від кількості набраних очок житель Піднебесної зараховується до одного з чотирьох класів — A, B, C або D. Чим вища категорія, тим більше можливостей отримує його власник, і навпаки. Наприклад, низький «кредит довіри» не дозволить узяти щось в оренду без застави, отримати знижку на товар або послугу, оформити позику за зниженою процентною ставкою і т. п.
Запитаєте, а яке відношення до всього вищевикладеного мають високотехнологічні компанії Alibaba, Tencent і Baidu? Справа в тому, що комерційні сервіси саме цих гігантів китайського ринку Hi-Tech і служать основою для складання бази (AliPay, WeChat Pay та інші).
Видання Wired наводить враження китайського студента, який, провчившись три роки у Великобританії, повернувся на батьківщину і виявив грандіозні зміни в суспільстві. Гаджети в КНР всюди: навіть бабусі на ринку розплачуються за куплені овочі за допомогою смартфонів. Пізніше молодий чоловік помітив у своєму телефоні додаток Zhima Credit, розроблений Ant Financial, «дочкою» Alibaba. Як виявилося, він відслідковує активність користувача і виставляє йому оцінку в діапазоні від 350 до 950 балів. Чим вище цей показник, тим більше вигідних комерційних пропозицій отримує власник пристрою.
Однак бути добропорядним громадянином недостатньо. Щоб мати високий рейтинг, потрібно мати не менш «позитивних» друзів, адже Zhima Credit відстежує і їх. Додали в друзі неблагонадійного товариша — не дивуйтеся, що ваша соціальна репутація впала. Нагадує сюжет антиутопічного фантастичного роману чи фільму? Безумовно, тільки от нічим хорошим такі твори зазвичай не закінчувалися.
За матеріалами:
3dnews.ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас