Мита на авто з ЄС тануть, ціни залишаються — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мита на авто з ЄС тануть, ціни залишаються

Технології&Авто
1386
В Україні з 1 січня 2018 року знизяться мита на імпортні автомобілі з країн Євросоюзу. Журналісти проаналізували, чи зробить цей крок мрію пересічного українця про особисте авто доступнішою.
Українські дороги переповнені автомобілями з європейськими номерами з країн Балтії та інших центрально- і східноєвропейських держав. Українці в пошуках дешевих машин на свій страх і ризик купують з порушенням митних правил європейські автомобілі, що були у вжитку.
Однак, при купівлі особистого транспорту таким хитрим чином власники сильно ризикують втратити вкладені гроші. Проте, багато співвітчизників, зваживши всі за і проти і прикинувши свій бюджет, свідомо йдуть на такий ризик. Ця ситуація призвела до того, що українськими дорогами зараз їздять від 400 тис. до двох мільйонів авто з так званими «євробляхами».
Одним з радикальних кроків у вирішеннв проблеми розмитнення таких авто, який до того ж призведе до значної лібералізації автомобільного ринку і потенційно до зниження вартості автомобілів, що продаються в Україні, може стати зниження мит на ввезення машин з країн Євросоюзу. Перший крок в цьому напрямку Україна зробить 1 січня 2018 року.
Поетапне зниження мит на ввезені автомобілі передбачено угодою про Зону вільної торгівлі між Україною та ЄС, що набрала чинності і стосується як нових автомобілів, так і б/у. Фіскальна служба і Мінекономрозвитку на підставі угоди створили і довели до виконання митниць графік зниження мит на автомобілі, територія походження яких Європейський союз.
Відповідно до графіка, чекати обнулення мита українцям доведеться ще сім-десять років в залежності від обраного авто. В середньому 10% мито при імпорті легкових авто має знижуватися протягом 10 років щорічно на 0,9%. Сітка зниження мит буде виглядати таким чином:
Нові автомобілі з бензиновим двигуном – об’ємом до 1000 куб см мито скоротиться з 7,5% митної вартості 2017 році – до 6,3% в 2018 році, 5% в 2019 році і до 2023 року складе 0%; – об’ємом від 1000 до 1500 куб см скоротиться з 8,2% митної вартості 2017 році – до 7,3% в 2018 році, 6,4% в 2019 році і до 2026 року складе 0%; – об’ємом від 1500 до 2200 куб см і від 2200 до 3000 куб см ставка залишиться незмінною до 2019 року – 5% і знизиться до 0% до 2023 року;
Нові автомобілі з дизельним двигуном – об’ємом до 1500 куб см і 1500 куб см до 2500 куб см мито скоротиться з 8,2% митної вартості 2017 році – до 7,3% в 2018 році, 6,4% в 2019 році і до 2026 року складе 0%; – об’ємом понад 2500 куб см – мито скоротиться з 7,5% митної вартості 2017 році – до 6,3% в 2018 році, 5% в 2019 році і до 2023 року складе 0%;
Вживані автомобілі, до 5 років з усіма типами двигунів – скоротиться з 10% митної вартості 2017 році – до 7,3% в 2018 році, 6,4% в 2019 році і до 2026 року складе 0%.
При цьому важливо, щоб не просто марка автомобіля належала компанії з країни – члена ЄС, а автомобіль був вироблений на території країн Євросоюзу. Наприклад, за зниженими митами можна завезти в Україну автомобіль американської марки Ford, якщо він був зібраний на фабриці в Німеччині. Але не вийде завезти за зниженими ставками автомобіль Volkswagen, зібраний на заводі в Мексиці.
Для імпорту автомобіля з ЄС за зниженими митами імпортеру обов’язково доведеться пред’явити на митниці сертифікат походження авто.
Відчуйте різницю
Експерти автомобільного ринку впевнені, що зниження ставок мита не позначиться на роздрібних цінах на автомобілі – занадто малу частку це зниження займає у вартості автомобіля.
«Це ніяк не позначиться на ринку. Зниження мит в наступному році на 0,9%. На машині вартістю 10 тис. доларів 0,9% – це 90 доларів. Це хіба зниження?», – сказав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко. Експерт зазначив, що машини не подешевшають і в десятирічній перспективі після обнулення мита. Щорічно собівартість машин зростає, і зниження мита тільки частково може компенсувати його зростання.
«З кожним роком набирають сили нові вимоги щодо насичення машин системами безпеки і так далі. Машина стає більш екологічно чистою, але і дорожчою. Автомобіль дорожчає, а зниження мита може не багато з цього компенсувати», – зазначив глава асоціації. Продавці автомобілів також вважають, що зниження мит в рамках Зони вільної торгівлі з ЄС не призведе до зростання частки європейських авто на ринку України.
Це пояснюється традиційно вищими цінами на європейські машини в порівнянні з азіатськими конкурентами. Українськими дорогами зараз їздять від 400 тис. до двох мільйонів авто з так званими «євробляхами».
«Зниження мит дуже невелике, воно ніяк не позначиться ні на цінах, ні на ємності ринку. Більш істотні фактори – цінова політика заводів-виробників, політика щодо модельної лінійки, динаміка курсів валют. Наприклад, за рік Євро зріс до долара на 10% -15%. Тобто весь імпорт з ЄС автоматично подорожчав на 10% -15% в порівнянні з імпортом з інших країн», – зазначив директор з маркетингу групи компаній «АІС» Сергій Боровик.
Експерт також упевнений, що кінцевий споживач не відчує різницю в ціні від зниження Україною мит на автомобілі. Крім мита, на роздрібну ціну авто в кінцевому підсумку впливають ставки акцизу, ПДВ і збору в пенсійний Фонд, які складають левову частку в платежах за іноземне авто. Тому щорічне зниження мит на 0,9% залишиться практично непомітним в динаміці цін на машини.
Невільна зона вільної торгівлі
Незначно вплинути на ціни на європейські машини могло б одномоментне зниження мит до нуля. Однак нульове мито без перехідного періоду не було підтримане ні з боку України, ні з боку Євросоюзу.
Лобісти українського автопрому розраховують, що за перехідний період українська автомобільна промисловість зможе перебудуватися і почати конкурувати зі своїми європейськими сусідами. Крім перехідного періоду для свого захисту вітчизняний автопром добився на перехідний період ліміт на ввезення авто з ЄС за пільговими ставками. Якщо перевищено ліміт ввезення іномарок з Європи в 45 тисяч машин на рік, то мито в наступному році після перевищення не знижується, а повертається до десяти відсотків.
На даний момент за даними однієї з асоціацій автовиробників за підсумками 9 місяців 2017 року імпорт легкових автомобілів в Україну склав 109,6 тис. одиниць, при цьому імпорт з країн ЄС склав 69,6 тис. шт. Якщо статистика підтвердиться офіційно, то через перевищення ліміту в наступному році пільгове мито працювати не буде. Європейська сторона також не підтримує швидке і повне скасування мит. Оскільки в цьому випадку використовується дзеркальний принцип. На думку експертів, таким чином європейські країни страхуються від перенесення європейськими автогігантами своїх виробництв в Україну.
«Я розмовляв з представниками заводів, вони не приховують, що якби у нас була безмитна торгівля, то вони б задумалися про відкриття виробництва в Україні, з огляду на дешеву робочу силу. Вони б по Україні відкрили заводи, але український ринок автомобілів занадто малий, російський ринок закритий для нас.
Отже, поставляти авто можна тільки в ЄС, а ЄС огородилося митом», – зазначив Назаренко. Він навів у приклад Словаччину, в яку частково перебазовували своє виробництво німецька Volkswagen і французька Peugeot.
«Як ви думаєте, чи подобається німецькому та французькому уряду, що ці машини виробляються не у Франції і Німеччині, а в Словаччині. Ні, тому, що робочі місця створюють в Словаччині», – вважає експерт. Немає сумніву, що прихід таких перспективних інвесторів в нашу країну, зміг би створити точки зростання вітчизняної економіки і підвищити рівень оплати праці українців, що в цілому б підвищило купівельну спроможність наших громадян. Крім того, внутрішнє виробництво, нехай і складальне все-таки дозволило відчутно знизити вартість автомобілів. Яскравим прикладом є Росія, в якій вартість машин нижча, ніж в Україні за рахунок того, що більшість виробників розміщують свої складальні заводи там.
Поки ніхто з гігантів світового автопрому вкладати значні кошти в створення повноцінних виробництв в Україні не поспішає, знизити вартість автомобілів могло б скасування акцизів, збору до пенсійного фонду при первинній реєстрації машини, а також ПДВ. Кілька таких законопроектів зареєстровано у Верховній Раді вже кілька років. Але скасування цих платежів призведе до зниження доходів до державного бюджету, тому ймовірність їх прийняття практично нульова. В цілому, ціни на нові автомобілі однієї марки і однакової комплектації в Україні навіть нижчі, ніж в європейському салоні. Питання тільки в тому, що зарплата українців в рази нижча від європейської. Тому, щоб автомобілі стали доступнішими, потрібно піднімати добробут громадян і економіку, а не сподіватися на зниження мит і податків.
Ксенія Обуховська
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас