Мобілки та інтернет за паспортом: в Україні скасують анонімність — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мобілки та інтернет за паспортом: в Україні скасують анонімність

Світ
6152
В Україні взялися за боротьбу з анонімністю в мобільній та інтернет мережах. Національна комісія регулювання зв’язку (НКРЗІ) на своєму засіданні затвердила нові правила реєстрації абонентів. Зараз їх передали на затвердження до Мін’юсту.
Найголовнішим нововведенням чиновники підносять можливість дистанційної реєстрації, чого раніше не було. Зараз для того, щоб ідентифікувати себе, клієнт повинен підійти особисто в один з сервіс-центрів з документами.
Але, як з’ясували журналісти, суть новацій набагато глибша. Поки що опція реєстрації добровільна, але не виключено, що незабаром провайдерів і операторів зобов’яжуть ідентифікувати кожного клієнта.
Борються зі злочинністю
Мотивують свої ідеї органи влади розгулом кібер-злочинності. Мовляв, боротися зі зловмисниками, шахраями і «мінерами» в умовах тотальної анонімності важко. З одного боку, ці страхи цілком обгрунтовані. З іншого боку, учасники ринку вже починають говорити про підготовку до глобального цифрового перепису населення та заборони прі-пейд послуг.
«Це швидше перехідний етап, коли почнуть прибирати прі-пейд, абоненти повинні будуть в обов’язковому порядку укласти договори. Поки що це добровільна процедура. Зараз отримувати послугу, не ідентифікувавши себе, можна. Якщо ж ідентифікація стане обов’язковою, потрібно буде підписувати договір, подавати документи при підключенні інтернету і мобільного зв’язку», — розповів UBR.ua голова Інтернет асоціації України (ІнАУ) Олександр Федієнко.
Як підтвердили нам мобільні оператори, поки що дані правила ні до чого не зобов’язують абонентів. Вони лише описують, як повинен проходити сам процес реєстрації. Більш того, на даному етапі — це спрощення процесу реєстрації для абонентів.
Приміром, у при-пейд користувачів і зараз є можливість добровільно зареєструватися, але тільки прийшовши особисто в сервіс-центр з документами (не переходячи при цьому на контракт).
«Реєстрація дозволяє спростити та убезпечити процедуру заміни sim-карти. Зареєстрований абонент набагато більш захищений від зазіхань шахраїв. А в майбутньому, в разі реєстрації всіх абонентів, це дозволить впроваджувати нові послуги, в тому числі державні. Наприклад, можливість онлайн голосування на виборах», — зазначила прес-секретар Vodafone Ukraine Вікторія Павловська.
Абсолютна більшість абонентів (понад 92% від загальної їх кількості) — анонімні користувачі передплачених послуг зв’язку мають дуже обмежені можливості щось довести у разі виникнення спірної ситуації. Такий стан речей породжує конфлікти і скандали, крайніми в яких неминуче виявляються пересічні абоненти.
«У них крадуть телефонні номери, їхні банківські рахунки зламуються за допомогою вкрадених телефонних номерів, їх тролять телефонні хулігани. Реєстрація використовуваних номерів мобільного зв’язку — найпростіший спосіб позбутися багатьох потенційних проблем», — зазначив консультант телеком-компаній Роман Химич.
Додадуть можливостей
Інтернет провайдери також поки що не бачать підстав для паніки: стане менше папірців, що полегшить абоненту процедуру відновлення доступу до облікового запису. Прив’язка до ідентифікатора кінцевого обладнання — теж річ хороша.
Щоправда, потрібно враховувати, що заводський ID (та сама MAC-адреса) може бути змінений. У той час як облік ID користувацького обладнання і так є необхідним елементом на сьогодні. Хіба що додасться реалізація підтримки ідентифікації за BankID.
«Для операторів — це можливість не бути крайніми, якщо абонент щось зробив і ним зацікавилися правоохоронці, а договору немає, або абонент передав точку включення без переоформлення», — зауважив у розмові з UBR.ua співвласник Alfa-Inet Олександр Телятников.
Тим не менш, деякі учасники телеком-ринку відзначають, що будь-яке додаткове адміністрування — це витрати. До того ж на впровадження такої процедури може знадобитися не один місяць. Поданий на реєстрацію в Мін’юст порядок відводить дев’ять місяців на підготовку всіх технічних і адміністративних засобів, необхідних для добровільної реєстрації.
Також є ризики, що існуючі абоненти телеком-операторів з критикою сприймуть можливу в майбутньому поголовну реєстрацію, що може спричинити відтік клієнтів до «сірих» провайдерів (де ідентифікація не потрібна).
«Мета регулятора — ліквідувати анонімність при споживанні послуг для контролю кожного громадянина нашої країни. А зловмисник завжди знайде спосіб для злодіянь. Отже це ніяк не захистить ні державу, ні громадян. На якість послуг це теж ніяк не вплине, хіба що збільшить вартість для кінцевого клієнта», — зауважив директор Паутина.Net Олександр Арутюнян.
Денис Вергун
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас