На ринку робомобілів змагаються моделі «айфона» і «андроїда» — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На ринку робомобілів змагаються моделі «айфона» і «андроїда»

Технології&Авто
300
Консалтингова фірма L.E.K. вивчила дані патентного відомства США в сфері безпілотного транспорту і дійшла висновку, що ІТ-гіганти з Кремнієвої долини не тільки застовпили за собою ключові винаходи та технології автономного транспорту, а й привнесли на цей ринок власні правила гри. Тепер одні гравці ринку робомобілів використовують так звану «модель айфона», а інші – «модель андроїда», пише Quartz.
За даними L.E.K. сплеск патентної активності в сфері автономного транспорту почався в 2007 році. В основному, це патенти на лідари (лазерні датчики), технології обробки зображень, комп’ютерного зору, зв’язки між автомобілями і вдосконалені системи допомоги водіям. При цьому, більша частина заявок припадає на ІТ-компанії, а не на автовиробників. Так, одна тільки Waymo (належить Google) подала за 10 років 2118 патентів, що в два рази більше, ніж її найближчі конкуренти – GM і Ford. Останнім, хто звик до повільного розвитку інновацій, тяжко наздогнати ІТ-сферу, де нові технології застарівають за два-три роки.
Аналітики L.E.K. також помітили, що основні гравці на ринку автономного транспорту діляться на два табори – одні роблять ставку на «модель айфона», а інші – на «модель андроїда». У випадку з «айфоном», мається на увазі вертикальна інтеграція всієї екосистеми, починаючи від «заліза» і закінчуючи операційною системою і контролем за сторонніми додатками. Цим маршрутом ідуть Ford, GM і Tesla.
«Андроїд», спільний продукт Linux і Google, навпаки, проводить стратегію відкритого вихідного коду і універсальності, не прагнучи контролювати нічого, крім самої операційної системи. Подібної ідеології в сфері робомобілів дотримується, власне Google в особі Waymo і, за іронією долі, яка звикла все контролювати і нікого до своїх продуктів не підпускати Apple. Waymo нещодавно відмовився від створення власного ромобіля, вирішивши встановлювати своє обладнання і ПЗ на існуючі моделі автомобілів, а Тім Кук переглянув проект Titan, який спершу також передбачав складання безпілотного «яблучного» автомобіля. Над відкритою для всіх автовиробників платформою для робомобілів працює і китайська Baidu.
За матеріалами:
hightech.fm
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас