Екологічна пільга. Чи звільнять електрокари від оподаткування — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Екологічна пільга. Чи звільнять електрокари від оподаткування

Технології&Авто
770
У жовтні у Верховну Раду внесли відразу три законопроекти про популяризацію авто з електричними двигунами. Редакція “Фокуса” з’ясувала, які шанси на схвалення парламентом подібних ініціатив і які пільги обіцяють власникам електромобілів.
Сім’я Абрамових з Одеси вирішила продати свій прожерливий позашляховик і пересісти за кермо економічного електрокара. Вживане авто шукали на аукціоні в США. Адже там і пропозицій авто вдосталь, і ціни здаються прийнятними.
Подібна особливість авторинку США пояснюється тим, що американці воліють міняти авто кожні кілька років, а замість відновлення машини навіть після незначної аварії часто купують нову. Оскільки внутрішній попит на вживані легковика в США невеликий, на американських аукціонах все частіше купують автотранспорт мешканці Східної Європи.
Абрамови вибрали бюджетний електромобіль Nissan Leaf. Їхній електрокар переплив Атлантику в контейнері і опинився в Одеському порту. Супутні витрати при розмитненні збільшили вартість авто приблизно на третину. Однак тепер колишній “американець” освоює одеські вулиці, а його власники дуже задоволені отриманою багатократною економією, в порівнянні з попереднім досвідом експлуатації позашляховика.
Можливість заощадити
У Верховну Раду в жовтні 2017 року подали три законопроекти про внесення змін у Податковий кодекс щодо створення умов для поширення і популяризації електромобілів в Україні: №7156 і альтернативні №7156-1 або №7156-2. Якщо парламент ухвалить один з них, витрати покупців електрокарів помітно знизяться. Ці документи відрізняються один від одного лише кількома нюансами. Їх головне завдання — звільнити ввезення електрокарів від оподаткування ПДВ до 31 грудня 2022 року.
“Сьогодні загальна сума податків і зборів (ПДВ, акцизний податок, мито), яку сплачують при імпорті автомобіля, становить до 40% від його вартості. У разі прийняття законопроекту про здешевлення електротранспорту ці податки не будуть стягуватися, відповідно, вартість таких авто може скоротитися на 30-35%”, — коментує член Економічного дискусійного клубу Євген Олейніков. За оцінкою засновника Tesla Club Ukraine Назара Шимоне-Давида, якщо Верховна Рада підтримає ініціативи, авто подешевшають тільки на 17-18%. Натомість в подальшому, за оцінкою співрозмовника, експлуатація автомобіля обійдеться у сім разів дешевше, ніж авто з бензиновим двигуном.
Співзасновник компанії Electro Cars Олександр Кравцов на конкретних прикладах пояснив, як подешевшають автомобілі. Найпопулярніший в Україні електрокар, вживаний Nissan Leaf, який зараз коштує близько $14 тис., подешевшає до $11,7 тис.; BMW i3 – з $30 тис. до $25 тис.; Tesla Model S – з $60 тис. до $50 тис. Аналогічна ситуація і з новими авто: Nissan Leaf, який коштує без пробігу близько $35 тис., подешевшає до $29 тис., Tesla Model 3 — з $42 тис. до $35 тис.
Тимчасове звільнення від податків при ввезенні в Україну не єдиний бонус для електрокарів, який пропонується в законопроектах. Аналогічні податкові пільги обіцяють ввести для таксистів, авто яких оснащені тільки електричним двигуном, а також для осіб, які здають такий транспорт в оренду або лізинг.
В альтернативних законопроектах пішли ще далі. В одному з них пропонується до 2025 року будь-яке комунальне паркування зробити безкоштовним для власників електротранспорту. Більше того, є пропозиція внести до правил дорожнього руху додаток, який дозволить електрокарам і гібридам їздити разом з маршрутками і автобусами по смузі для громадського транспорту.
Непевні перспективи
“Основна рушійна сила введення чогось нового — економічна вигода. Кількість фірм з постачання та продажу електрокарів зростає і стає новою нішею для бізнесу з реальними шансами на успіх”, — говорить адвокат юридично-консалтингової компанії “Де Юре” Ігор Фомічов. Однак, на його думку, великі компанії, які торгують бензиновими автомобілями, і продавці нафтопродуктів, ймовірно, спробують “відтягнути” ухвалення подібних законопроектів.
Втім, з боку офіційних автодилерів подібні побоювання поки що не підтверджуються. Принаймні на рівні публічної риторики. “Від імені Автомобільного комітету Європейської Бізнес-Асоціації (ЄБА) можемо стверджувати, що офіційні дилерські мережі зацікавлені в стимулюванні ринку електромобілів, бо це призведе до боротьби з “сірим” імпортом”, — заявила Фокусу координатор автомобільного комітету ЄБА Олена Бучка. На її думку, завдяки підтримці з боку держави у вигляді програм стимулювання або субсидій, а також за рахунок зростання кількості станцій підзаряджання і створення інфраструктури інтерес до електрокарів в Україні зросте.
Незважаючи на це, впевненості в успіху ініціативи оператори ринку не висловлюють. “Поки що мої особисті очікування песимістичні — фракція “Самопомочі” вже не раз висловлювалася проти скасування ПДВ на електромобілі, а у БПП думки розділилися”, — розповів Фокусу Олександр Кравцов. На його думку, перешкоджати подібним законодавчим нововведенням будуть олігархічні групи, які побоюються втратити контроль над ринком нафтопродуктів.
“Різні політичні сили хочуть заробити бали у разі прийняття одного з цих законопроектів, які дуже схожі. Але в підсумку вони вже третій рік не можуть цього зробити”, — зазначає Назар Шимоне-Давида. Він сподівається, що цього разу депутати зрозуміють, що насправді не має значення, чий підпис стоятиме під авторством закону. Однак, враховуючи, що зараз на порядку денному Верховної Ради стоїть безліч невідкладних реформаторських ініціатив, цілком ймовірно, що цієї осені до електрокарів у парламентарів просто не дійдуть руки.
Марія Бабенко
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас