Роботодавці в Україні намагаються наздогнати світовий рівень комфорту роботи в офісі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Роботодавці в Україні намагаються наздогнати світовий рівень комфорту роботи в офісі

Світ
1864
Роботодавець стає все ближчим до співробітника: він готовий прийняти і навіть вирішити його особисті проблеми, а ще — створити на роботі нечуваний років 20 тому комфорт. Якщо раніше особливим соцпакетом могли похвалитися тільки обрані компанії з міжнародним капіталом, то сьогодні — безліч солідних підприємств, які борються за якість праці.
У зв’язку з економічним зростанням український ринок праці відчуває брак професіоналів, і останнім часом вони стали частіше диктувати роботодавцям свою волю, пояснює експерт ринку праці і директор з розвитку Work.ua Сергій Марченко. Менеджери з персоналу відзначають падіння інтересу претендентів до своїх вакансій. Далекоглядні роботодавці розуміють: утримати співробітників значно простіше, ніж шукати нових. Тому намагаються, наскільки це можливо, зробити роботу в своїх компаніях цікавою і необтяжливою.
В ОФІСІ: ПОПКОРН, МАСАЖ І ЙОГА
“Далі за всіх на цьому шляху просунулися IT-компанії. У них вже давно вважаються стандартом спортивні тренажери та лаундж-зони в офісах, де співробітники можуть розвантажити свій мозок, — розповідає Марченко. — Відсутність дрес-коду, безлімітні чай, кава і снеки, короткий день у п’ятницю або робота на дому — ось неповний перелік того, що в IT-компаніях вже не розцінюється як поступка, а вважається необхідною умовою для залучення і утримання співробітників”.
Інші компанії обережно і поступово, але теж впроваджують одне послаблення за іншим: зараз, наприклад, практично у всіх офісах встановлені кулери з водою, хоча ще 10 років тому це здавалося великою розкішшю. Часто компанії пропонують гнучкий графік: наприклад, відпрацювати 8 годин в проміжку з 7:00 до 20:00, в зручний співробітникам час. Досить широко поширені медичні страховки, які в найбільш просунутих компаніях поширюються навіть на членів сім’ї.
“Майже у половини опитаних є можливість працювати за гнучким графіком, у т. ч. віддалено. Досить поширені релакс-зони, душові та велопарковки (як підтримка здорового способу життя), — пояснює Пашкіна. — 7% компаній навіть оплачують заняття спортом своїм співробітникам”.
47% пропонують безкоштовну каву/чай, кожен четвертий роботодавець оплачує мобільний зв’язок своїх співробітників. По 15% набрали надання мобільного телефону і медична страховка, далі за поширеністю — купівля профільної літератури, обіди, проїзний. Дуже здивували офісні попкорн-машина, масаж і йога, визнає Пашкіна.
ОСОБИСТИЙ ДОСВІД. “Я сам на початку 2000-х працював в компанії, що продавала копіювальну техніку. І там діяв дуже прогресивний на той час графік роботи: в п’ятницю можна було працювати без обіду, але йти з роботи о 14 годині, — згадує експерт. — Насправді в більшості офісів у п’ятницю після обіду і так обстановка неробоча. Наш роботодавець це тонко вловив, і співробітники були вдячні — працювали хоч і півдня, але на совість. Взамін отримували майже три вихідних: це була дуже вдала win-win стратегія”.
ПЛЮШКИРОБОТОДАВЦЯ
“Питання набору персоналу для “Макдоналдс” завжди актуальне, — розповідає старший консультант відділу персоналу компанії “Макдоналдс” в Україні Сергій Невмержицький. — У спеціальному розділі “Питання — відповіді” на корпоративному сайті компанії люди, зацікавлені у вакансії, можуть розрахувати можливий рівень доходу з урахуванням своїх можливостей і відразу подати електронну анкету на працевлаштування”.
Також у компанії діє програма “Працюємо разом”, яка дає можливість працювати з друзями: вона передбачає винагороду для співробітників ресторанів, якщо друзі на їхнє запрошення приєднуються до команди. За останній рік кількість працівників, які приєдналися до “Макдоналдс” за цією програмою, зросла більш ніж в 2 рази. Так створюється атмосфера, в якій людям хочеться працювати разом. А влітку 2016 року двоє дітей співробітників “Макдоналдз” на конкурсній основі були обрані для участі у міжнародній програмі компанії “Супроводжуй футболіста”. Завдяки цій програмі вони відвідали Чемпіонат Європи з футболу у Франції і вивели на поле гравців збірної України.
КОНКУРСИ З ПРИЗАМИ. У “Київстарі” давно працює проект “Віртуальний офіс”: співробітники, чия профдіяльність не вимагає 100% перебування в офісі, можуть день на тиждень працювати віддалено, розповідає Ірина Леліченко, спеціаліст зі зв’язків з громадськістю компанії. Цим користуються 40% штатних співробітників. “В результаті відзначаємо підвищення продуктивності, оптимізацію витрат і підвищення лояльності талановитих кадрів.
“Віддалені” працівники встигають виконати більше завдань і більш залучені в робочий процес”, — говорить вона.
Для тих же, хто в офіс їздить регулярно, є велопарковки і куточки для відпочинку. Компанія підтримує прагнення персоналу вести здоровий спосіб життя: оплачує оренду залу для футбольних тренувань, організовує змагання між спортсменами різних департаментів. “Сузір’я Київстар” — це конкурс для визначення найкращих співробітників року.
“Дозволяє попутно зібрати відгуки про людей — їх можна використовувати для розвитку дійсно талановитих кадрів, — пояснює Леличенко. — Переможці отримують почесне звання “Найкращий працівник року”, пам’ятну статуетку та премію”. Окремо заохочують продавців: для них діє окрема програма мотивації, призи — щоквартально.
ЧАРКУ-ДРУГУ. Місце для сну в офісі — вже вчорашній день. Сьогодні є роботодавці, які визнають: стаканчик віскі або келих пива декому підвищує працездатність і вміння креативити. Тому дозволяють співробітникам випивати по п’ятницях, ставлять пивні автомати чи відкривають доступ до барів.
МАЙБУТНІЙ МАМІ. Facebook, Apple і сервіс Spotify першими придумали включити в стандартний соцпакет співробітниць специфічний бонус для залучення більшої кількості жінок: заморожування яйцеклітин. Так і робота не стоїть на місці, і народжуваність не страждає — жіноча частина персоналу не поспішає жертвувати кар’єрою, побоюючись цокання біологічного годинника.
НА ПОБІГЕНЬКАХ. Щоб працівники не відволікалися на купівлю і походи на пошту, їм дають особистих помічників для вирішення побутових проблем. Так, консьєрж-сервіс для поєднання роботи і особистих справ налагодили вже SC Johnson & Son, Accenture, Hyatt Hotels і Nordstrom. Пакет послуг — від хімчистки до підготовки до подорожей.
Тетяна Негода
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас