Справжній вбивця: хто зможе покласти край епосі iPhone — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Справжній вбивця: хто зможе покласти край епосі iPhone

Фондовий ринок
3519
Від моменту виходу на ринок смартфона від Apple минуло рівно 10 років, і весь цей час інші виробники марно намагаються порушити гегемонію iPhone.
 
У наш час виробники смартфонів мало не щомісяця прагнуть випустити чергового «вбивцю iPhone», але їхні гаджети залишаються непоміченими.
Якщо копнути глибше, то це «вбити» iPhone – це дуже складне завдання. Адже мова йде не про те, щоб обігнати смартфон Apple за кількістю продажів (він і так за цим показником значно поступається Samsung) або представити більш потужний пристрій (тут «яблучна» компанія нещодавно теж втратила лідерство).
Необхідно створити навколо свого гаджета цілий культ, змусити шаленіти від нього сотні мільйонів людей по всьому світу. І це дуже складна місія. Але все ж деякі компанії готові спробувати її виконати.
 5. Xiaomi
Пару років тому китайська компанія була найперспективнішим гравцем на ринку смартфонів, але повністю виправдати щедрі аванси вона не зуміла. За останній рік навіть на батьківщині продажі Xiaomi знизилися приблизно на третину. Справа в тому, що користувачі так і не прив’язалися до бренду. Для китайців смартфони Xiaomi – проміжний етап перед переходом до більш дорогих гаджетів.
Щоб кинути виклик Apple, Xiaomi для початку потрібно зменшити масштаб виробництва бюджетних моделей низької якості, які шкодять іміджу компанії. Потім побудувати стратегію виходу на інші ринки, оскільки зараз серйозним гравцем Xiaomi можна вважати хіба що в Індії.
При цьому теоретично той же флагман компанії Mi6 міг би конкурувати з iPhone, але поки що це реально тільки на китайському ринку.
 4. Google
Google має всі можливості, щоб кинути виклик Apple, але компанія, схоже, сама цього не хоче. Якщо вірити чуткам, то в 2013 році після приголомшливого успіху смартфона LG Nexus 5 компанія Samsung натякнула, що після ще одного такого гаджета відмовиться від операційної системи Android. Щоб не втратити ключового клієнта, Google змінила концепцію своїх смартфонів.
Зараз це виключно гаджети для гиків, які знаються на технологіях. Google в лінійках Nexus і Pixel випускає відмінні смартфони, які займають лідируючі позиції серед пристроїв на Android, але компанія не приділяє уваги ні маркетингу, ні дистрибуції.
За своїм потенціалом Google готова кинути виклик Apple, але питання полягає в тому, чи захоче компанія витрачати час і зусилля на цю боротьбу на чужому полі.
 3. BBK
Навряд чи ця назва вам про щось говорить. Але ви напевно чули про бренди, що належать цій компанії, – OPPO, Vivo і OnePlus. Всі вони займають передові позиції на китайському ринку.
Серед цих брендів експерти найперспективнішим називають OPPO, який підписав рекламну угоду з Леонардо Ді Капріо. В результаті китайці, дивлячись на рекламу смартфонів з оскароносним актором, навіть думають, що OPPO – західний бренд.
Vivo спеціалізується на випуску стильних бюджетних смартфонів середньою вартістю від 200 до 250 доларів. Цей бренд поки що навряд чи варто розглядати як прямого конкурента Apple, але в тому ж Китаї він стабільно тримається в топ-5 виробників.
А ось багатообіцяючий OnePlus останнім часом сильно розчарував. Компанія починала як сенсаційний стартап, який запропонував оригінальні, потужні і доступні гаджети. Однак зовсім недавно вона випустила флагман OnePlus 5, який є клоном iPhone 7 Plus, та ще й коштує досить дорого за китайськими мірками – 500 євро.
Таким чином, BBK може «вбити» iPhone завдяки різноманітності. Від OPPO можна чекати потужного флагмана, від Vivo – доступної популярної моделі, а від OnePlus – гаджета, який не поступатиметься iPhone у стилі.
Керівник Huawei Річард Ю в 2013 році заявив, що після смерті Стіва Джобса Apple не змогла представити нічого інноваційного. В принципі, частка правди в його словах є.
Компанія Huawei зараз посідає третє місце в світі за рівнем продажів і прагне обійти Apple. Друге стратегічне завдання бренду – випустити культовий смартфон.
І варто зазначити, що у компанії є шанси на успіх. По-перше, в Huawei дуже уважно стежать за тим, що робить Apple. Наприклад, в 2015 році вони впровадили в свій Mate S функцію розпізнавання сили натискання на екран раніше, ніж це зробила Apple в iPhone 6s. Хоча технологію придумали купертинівці.
По-друге, Huawei вибрала правильну стратегію ціноутворення. З одного боку, є основний бренд, який випускає флагмани на рівні з Apple і Samsung, але за більш доступними цінами. З іншого – існує додатковий бренд Honor, який покликаний скласти конкуренцію бюджетним гаджетам Xiaomi і інших китайських компаній.
Третій козир Huawei – відсутність проблем з патентами і активні інвестиції в маркетингове просування. Компанія є одним з небагатьох китайських представників на американському ринку (наприклад, Xiaomi він так і не підкорився).
Продукцію Huawei рекламує один з кращих футболістів світу Ліонель Мессі, який позує зі смартфонами компанії не тільки на своїх сторінках в соціальних мережах, але і на обкладинках глянцевих видань. Наприклад, нещодавно аргентинець знявся разом з флагманом Huawei P10 Plus для журналу Esquire.
Samsung свого часу стала жертвою самовпевненості, вважаючи, що стоїть на одному рівні з Apple. Поки американська компанія покращувала швидкодію, зручність і стиль своїх гаджетів, корейці топталися на місці.
Стрепенулася Samsung лише в 2014 році, коли флагман Galaxy S5 відверто провалився. Компанія провела відмінну роботу над помилками і в наступному році презентувала Galaxy S6 – смартфон, який став першим за багато років гаджетом, який реально кинув виклик iPhone.
Завдяки своєму останньому флагману – Galaxy S8 – корейці боляче вдарили по Apple. На тлі цього безрамкового гаджета iPhone 7 з його широкими рамками здається не таким вже й стильним гаджетом. І якщо Apple не здивує своїм новим айфоном, то може втратити частину лояльної аудиторії.
Власне кажучи, Samsung могла б прямо зараз «вбити» iPhone, але компанії заважає погана репутація. Їй все ще не можуть забути сліпе копіювання iPhone, корупційні скандали і вибухонебезпечний Galaxy Note 7. Але як тільки про ці провали забудуть, Apple доведеться докласти багато зусиль, щоб захистити свої позиції.
Хоча навіть у випадку з майже ідеальним Galaxy S8 корейці змогли підсипати ложку дьогтю в бочку меду. Йдеться про голосового асистента Bixby, який не тільки відстав від Siri майже на 6 років, так ще й виявився дуже слабким.
Як щодо інших «убивць»?
Перш за все варто звернути увагу на Nokia. Фінська компанія повернулася на ринок з досить привабливими гаджетами і непоганим маркетингом. Якщо компанія здивує новим флагманом Nokia 9, то вона остаточно зможе повернутися в гру.
Серед китайських компаній варто виділити ще Lenovo і Meizu. Перша зараз активно намагається відродити ще один бренд початку 2000-х – Motorola. Виходить непогано, але змагатися з iPhone смартфонам компанії поки не під силу. Meizu потужно розпочала свою діяльність, але поки що помітних успіхів домоглася тільки в сегменті бюджетних пристроїв. Її флагмани зараз не становлять конкуренції iPhone, але вже цього літа компанія обіцяє випустити новий смартфон з топовими характеристиками.
Є ще Sony, але схоже, що японська компанія сама не розраховує на створення культового гаджета. Sony в стилі китайських компаній щорічно випускає однотипні пристрої без особливого просування вперед в технологічному плані. Хоча потенціал у компанії колосальний, від можливості обладнати смартфон кращою в світі камерою до імпорту ігор з PS на гаджети. Однак замість цього Sony випускає дорогі, але непримітні смартфони, і постійно зазнає збитків.
Сергій Мельниченко
За матеріалами:
hyser
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас