Українським водіям дозволили не платити за аварії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українським водіям дозволили не платити за аварії

Казна та Політика
1487
Водіям-винуватцям аварій на українських дорогах дали шанс відкрутитися від виплат при порушенні правил обов’язкового страхування. Точніше, одного правила – про неповідомлення про ДТП: відповідне рішення прийняв Верховний суд у справі №6-2011цс16.
Нагадаємо, що згідно з чинним законодавством, власник поліса «автоцивілки» зобов’язаний в триденний термін повідомити страхову компанію, що він потрапив у пригоду на дорозі і постраждали інші сторони (автомобіль, водій або пішохід). Якщо не відбувалося такого інформування, то страховик, який оплачував ремонт постраждалої машини або лікування людини, до недавнього часу завжди мав право вимагати всі витрачені гроші з винуватця ДТП – ніхто не знає за три доби про аварію (з одним винятком – якщо у людини не було можливості повідомити СК про все, скажімо, якщо він сильно постраждав і перебував у лікарні без свідомості). Це називається – пред’явити регресну вимогу.
Однак новий висновок ВСУ надає винуватцеві події нову лазівку, щоб втекти від відповідальності.
«У судовій постанові йдеться, що, якщо страхова компанія отримала всю інформацію про ДТП від постраждалої сторони, а не від винуватця протягом трьох днів після аварії, як передбачається чинним законодавством. Але якщо збиток відшкодовувався на підставі постанови суду, і винуватець був притягнутий до адміністративної відповідальності – наприклад, заплатив штраф, то СК вже не має права користуватися тільки правилом про непоінформованість. І на цій підставі виставляти регрес, і вимагати з винної сторони виплатити весь збиток. Для цього потрібно шукати й інші підстави», – пояснив UBR.ua ситуацію старший партнер адвокатської компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець.
Неповідомлення – досить поширена причина для регресу в нашій країні. Водії, які придбали автоцивілку, рідко вчитуються в свої договори зі страховиками. А коли потрапляють в аварії, мислять егоїстично, і рідко думають про постраждалу сторону: саме її права (виплату) гарантує поліс автоцивілки. Про аварію найчастіше повідомляють в ту компанію, де купили поліс каско і збираються лагодити свою машину, а другий стороні просто дають номер свого ОСЦПВ і дані про СК. Тому зі страховиками згодом виникають конфлікти – коли ті вимагають від винуватця відшкодувати збиток.
«Потерпілий звертається в страхову компанію винуватця за відшкодуванням, отримує його, після чого у страхової компанії з’являється право регресу до винуватця (який відповідно не повідомив в страхову протягом трьох днів)», – описав UBR.ua типову ситуацію юрист юрфірми «Можаєв і партнери» Сергій Косаренко.
Новий висновок ВСУ виявився несподіванкою для більшості страховиків. І першою зброєю в судах, яку юристи збираються використовувати, стане виникле протиріччя в чинному законодавстві.
«З одного боку, відповідно до вимог підпункту 38.1.1 пункту 38.1 статті 38 Закону №1961-IV для реалізації права регресу страховиком достатнього відсутності письмового повідомлення про настання страхового випадку водієм, причиною ДТП. А з іншого – Верховний Суд України зазначив додаткові вимоги до страховика для реалізації права регресу. Тобто, для права регресу страховик повинен довести, що без письмового повідомлення з боку водія, причиною ДТП, було неможливо встановити факт аварії, причини та обставини її настання або розмір заподіяної шкоди», – зазначив UBR.ua начальник відділу правового супроводу страхової діяльності юридичної департаменту Української групи PZU Рустам Хісорієв.
Тож водієві ще доведеться попітніти в суді, щоб довести своє право на новий виняток з правила. Юристи відзначають особливу активність українських страховиків в судах, і запевняють, що вони будуть до кінця вести кожну тяжбу.
«Страхові компанії завжди звертаються до регресів, при першій-ліпшій можливості, будь це ДТП з п’яним страхувальником, страхувальник без прав, поїхав з місця ДТП і т.п. У страховиків цілі відділи співробітників, які займаються суто регресними позовами. У СК завжди єдина мета – занижувати вартість збитку, виплачувати якнайменше грошей або ж взагалі їх намагатися не платити», – запевнив Сергій Косаренко.
Олена Лисенко
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас