Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно
Конкурс покаже, що Україна — не failed state, як намагається довести Росія. Туристи цього і наступних років стануть найкращою відповіддю російській пропаганді. А за ними приїдуть ще і ще, підтягнеться іноземний бізнес. І ось тоді вкладення окупляться. Євробачення потрібне не для негайного прибутку, а для формування іміджу на роки вперед.
У 2005 році Україна витратила на Євробачення 10,6 мільйона доларів з бюджету, а загалом конкурс обійшовся у 23 мільйони доларів. Вже після проведення конкурсу були виявлені фінансові порушення на 7,05 мільйона. Пам’ятаючи це, а також те, що в Україні війна і криза, багато хто скептично поставився до того, що Україна прийме Євробачення і в цьому році. Теоретично можна було відмовитися — так вже робили Нідерланди, Франція і Люксембург. Замість них за проведення бралася Великобританія.
Але Євробачення в Києві все-таки відбулося, напевно вчора ти дивився перший півфінал. То чи варто його проводити?
У 2017 році конкурс обійшовся в 27 мільйонів доларів дорожче, ніж минулого разу.
Найпомітніші статті витрат: сценічне обладнання для конкурсу — 25 мільйонів гривень, брендбук вартістю 420 тисяч гривень, оренда МВЦ — 35 мільйонів гривень, гонорари Джамалі — 985 тисяч і Руслані — 393 тисячі гривень, короткометражка з Сердючкою за 1,8 мільйона гривень.
Якщо порівнювати шведські бюджети конкурсу у 2013 і 2016 році, то витрати істотно зменшилися, та й взагалі шведам вдалося провести найбільш бюджетне Євробачення за останні роки.
Основну частину витрат взяла на себе Шведська телемовна організація.
хто платить за Євробачення
А в Україні основна сума виділена з держбюджету.
Великий бюджет ще не гарантує, що все пройде успішно
Євробачення – це все-таки не комерційний, а іміджевий конкурс. І доходи від туристів не завжди покривають витрати на організацію. Достатньо згадати 2013 рік, коли Азербайджан витратив рекордну суму – 64 мільйони доларів, а за неофіційними джерелами в 2-3 рази більше. Тоді країну відвідали всього 7 тисяч туристів.
дохід від туристів
Тому країни розраховують і на інші джерела доходів: внески учасників, доходи від продажу квитків і особливо ― доходи від розміщення реклами. Приміром, у 2013 році шведські компанії отримали рекламні замовлення на суму в 130 мільйонів доларів.
Конкурс дуже популярний, з кожним роком його дивиться все більше глядачів, а це потенційні туристи, які захочуть відвідати країну-господиню. У 2011 році конкурс подивилися 120 мільйонів людей — це еквівалент рекламної кампанії вартістю 240 млн доларів.
Витрати на Євробачення — це інвестиції в імідж
Ефект Євробачення триває і після конкурсу. У Швеції конкурс пройшов у 2013 році, а в наступному 2014 країну відвідали на 5% більше туристів, ніж зазвичай — на 500 тисяч осіб
Україна, на жаль, минулого разу не змогла домогтися аналогічного результату: кількість туристів в основному падає.
Успішне проведення конкурсу доведе, що навіть під час кризи і війни Україна може гідно провести міжнародний конкурс і прийняти велику кількість туристів — зараз це важливо для нас. Росія намагається довести світові, що Україна — failed state, держава, що не відбулася. Україна може спростувати це тільки з допомогою success story — історії успіху. Багато туристів — один з кращих способів показати світові, що у нас не анархія, а безпечна та приваблива країна. Очікується, що Україну відвідають близько 30 тисяч туристів, з них 20 тисяч проведуть в Києві 5-7 днів. У КМДА вважають, що кожен турист буде витрачати в Києві 100-150 євро на день.
Додатковий заробіток отримають музеї, ресторани та інші заклади
Окремо варто виділити дохід від реклами — у цій галузі найвищий прибуток.
Окремо варто виділити дохід від реклами — у цій галузі найвищий прибуток.
У звичайний час замість нових світлофорів мерія віддає перевагу нову незаконну забудову, а зараз довелося витратити гроші на нові світлофори і відеокамери — на конкурсі в місті повинні з’явиться 7 тисяч нових камер. Тож Євробачення ― це шанс зробити Київ хоч трохи краще. Проблема з незаконними будівництвами, правда, залишається, але її потрібно вирішувати на виборах.
Україна не обов’язково покриє витрати на проведення конкурсу вже в 2017 році, але це точно станеться в майбутньому. Тому що світові ЗМІ нарешті напишуть про Україну щось хороше, а не чергові зведення про війну і статті про олігархів. Протягом тижня півтори тисячі журналістів з усього світу будуть говорити “Привіт з Києва”, а не з Лондона чи Парижа. А конкурсанти хвалитимуть українські їжу і пам’ятки (навіть якщо не думають так насправді — треба ж сказати щось хороше про країну-господиню конкурсу). І всі це побачать мільйони людей, від Португалії до Австралії.
За матеріалами: businessviews
Поділитися новиною