Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно

Казна та Політика
793
Конкурс покаже, що Україна — не failed state, як намагається довести Росія. Туристи цього і наступних років стануть найкращою відповіддю російській пропаганді. А за ними приїдуть ще і ще, підтягнеться іноземний бізнес. І ось тоді вкладення окупляться. Євробачення потрібне не для негайного прибутку, а для формування іміджу на роки вперед.
У 2005 році Україна витратила на Євробачення 10,6 мільйона доларів з бюджету, а загалом конкурс обійшовся у 23 мільйони доларів. Вже після проведення конкурсу були виявлені фінансові порушення на 7,05 мільйона. Пам’ятаючи це, а також те, що в Україні війна і криза, багато хто скептично поставився до того, що Україна прийме Євробачення і в цьому році. Теоретично можна було відмовитися — так вже робили Нідерланди, Франція і Люксембург. Замість них за проведення бралася Великобританія.
Але Євробачення в Києві все-таки відбулося, напевно вчора ти дивився перший півфінал. То чи варто його проводити?
У 2017 році конкурс обійшовся в 27 мільйонів доларів дорожче, ніж минулого разу.
Найпомітніші статті витрат: сценічне обладнання для конкурсу — 25 мільйонів гривень, брендбук вартістю 420 тисяч гривень, оренда МВЦ — 35 мільйонів гривень, гонорари Джамалі — 985 тисяч і Руслані — 393 тисячі гривень, короткометражка з Сердючкою за 1,8 мільйона гривень.
Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно
Якщо порівнювати шведські бюджети конкурсу у 2013 і 2016 році, то витрати істотно зменшилися, та й взагалі шведам вдалося провести найбільш бюджетне Євробачення за останні роки.
Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно
Основну частину витрат взяла на себе Шведська телемовна організація.
хто платить за Євробачення
Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно
А в Україні основна сума виділена з держбюджету.
Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно
Великий бюджет ще не гарантує, що все пройде успішно
Євробачення – це все-таки не комерційний, а іміджевий конкурс. І доходи від туристів не завжди покривають витрати на організацію. Достатньо згадати 2013 рік, коли Азербайджан витратив рекордну суму – 64 мільйони доларів, а за неофіційними джерелами в 2-3 рази більше. Тоді країну відвідали всього 7 тисяч туристів.
дохід від туристів
Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно
Тому країни розраховують і на інші джерела доходів: внески учасників, доходи від продажу квитків і особливо ― доходи від розміщення реклами. Приміром, у 2013 році шведські компанії отримали рекламні замовлення на суму в 130 мільйонів доларів.
Конкурс дуже популярний, з кожним роком його дивиться все більше глядачів, а це потенційні туристи, які захочуть відвідати країну-господиню. У 2011 році конкурс подивилися 120 мільйонів людей — це еквівалент рекламної кампанії вартістю 240 млн доларів.
Витрати на Євробачення — це інвестиції в імідж
Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно
Ефект Євробачення триває і після конкурсу. У Швеції конкурс пройшов у 2013 році, а в наступному 2014 країну відвідали на 5% більше туристів, ніж зазвичай — на 500 тисяч осіб
Чому Євробачення вигідне для України, навіть якщо ми не отримаємо прибуток негайно
Україна, на жаль, минулого разу не змогла домогтися аналогічного результату: кількість туристів в основному падає.
Успішне проведення конкурсу доведе, що навіть під час кризи і війни Україна може гідно провести міжнародний конкурс і прийняти велику кількість туристів — зараз це важливо для нас. Росія намагається довести світові, що Україна — failed state, держава, що не відбулася. Україна може спростувати це тільки з допомогою success story — історії успіху. Багато туристів — один з кращих способів показати світові, що у нас не анархія, а безпечна та приваблива країна. Очікується, що Україну відвідають близько 30 тисяч туристів, з них 20 тисяч проведуть в Києві 5-7 днів. У КМДА вважають, що кожен турист буде витрачати в Києві 100-150 євро на день.
Додатковий заробіток отримають музеї, ресторани та інші заклади
Окремо варто виділити дохід від реклами — у цій галузі найвищий прибуток.
У звичайний час замість нових світлофорів мерія віддає перевагу нову незаконну забудову, а зараз довелося витратити гроші на нові світлофори і відеокамери — на конкурсі в місті повинні з’явиться 7 тисяч нових камер. Тож Євробачення ― це шанс зробити Київ хоч трохи краще. Проблема з незаконними будівництвами, правда, залишається, але її потрібно вирішувати на виборах.
Україна не обов’язково покриє витрати на проведення конкурсу вже в 2017 році, але це точно станеться в майбутньому. Тому що світові ЗМІ нарешті напишуть про Україну щось хороше, а не чергові зведення про війну і статті про олігархів. Протягом тижня півтори тисячі журналістів з усього світу будуть говорити “Привіт з Києва”, а не з Лондона чи Парижа. А конкурсанти хвалитимуть українські їжу і пам’ятки (навіть якщо не думають так насправді — треба ж сказати щось хороше про країну-господиню конкурсу). І всі це побачать мільйони людей, від Португалії до Австралії.
За матеріалами:
businessviews
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас